دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

قیمت گوجه فرنگی به چه عواملی وابسته می باشد؟

  • آرش احمدی
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

گوجه فرنگی یکی از محصولاتی است که در سفره ی هر خانواده ای پیدا میشود این موضوع ارزش غذایی این محصول را به صورت واضح مطرح میکند.این محصول نه تنها در ایران ارزش غذایی دارد بلکه قابل ذکر است که ارزش غذایی آن فراتر از مرز های کشورمان نیز به وضوح قابل گفتن است.

این محصول به علت استفاده گسترده ای که در سبد غذایی خانوار و تولید رب گوجه دارد در تمام فصول سال کشت و برداشت میشود.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

قیمت گوجه فرنگی به چه عواملی وابسته می باشد؟

این گیاه بسیار حساس بوده و برای کشت آن باید شرایط آب و هوایی مهیا باشد،که مجموعه ی ما با در اختیار داشتن بهترین مزارع گوجه فرنگی دقت بسیار بالایی را برای داشتن محصولی با کیفیت و با مرغوبیت بالا خرج نموده و تک تک موارد برای داشتن محیطی با امکانات را فراهم کرده.

گوجه فرنگی یکی از انواع صیفی جاتی است که طعم دهنده بسیاری از غذاها و سالاد ها است و مهم بودن آن در بخش درمانی و دارویی نیز به چشم می‌خورد.

 

خرید گوجه فرنگی گلخانه ای

طبیعی است که در فصلهای سرد سال نمی توان بسیاری از محصولات را به صورت طبیعی کاشت نمونه از این محصولات گوجه فرنگی از که بوته ای بسیار حساس دارد، به همین دلیل برای کاشت این محصولات به سراق روش گلخانه ای می روند تا خرید آن در فصلهای سرد سال هم برای عموم مردم امکان پذیر باشد.

بعضی از افراد گمان می کنند که از گوجه تنها در ایران برای غذاهای متنوع استفاده می شود اما در بسیاری از غذاهای کشورهای دیگر نیز از این چاشنی استفاده می شود، برخی از این غذاها را به شما معرفی می کنیم:

تا به حال پیتزای مارگاریتا را خورده اید؟ این غذا یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین غذاهای کشور ایتالیا است که در تهیه آن تنها از گوجه و پوره گوجه یا همان رب گوجه استفاده می شود.

قیمت گوجه فرنگی به چه عواملی وابسته می باشد؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت گوجه فرنگی با توجه به نوع آن متفاوت می باشد.

یکی از معروف ترین پیش غذاهای ایتالیایی بروسکتا است که در تهیه آن از لوازم بسیار ساده ای استفاده شده است، مواد غذایی تشکیل دهنده آن شامل نان باگت، گوجه فرنگی، زیتون و انواع ادویه های دلخواهی است که باب میل شما هستند.

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده سالاد پاستای یونانی گوجه فرنگی است که علاوه بر تاثیر بر روی ظاهر این سالاد خوش مزه بر روی رنگ آن نیز تاثیر زیادی دارد و آن را زیبا تر می کند.

در تهیه یکی از معروفترین سسهای اسپانیایی به نام سس سالسا نیز از گوجه فرنگی استفاده می شود، در نمونه های سرخ، سبز و خام این سس از گوجه فرنگی استفاده می کنند.

 

خرید گوجه فرنگی

محتوای گوجه فرنگی حاوی۹۵% آب بوده و ۵% باقی مانده ان‌ را کربوهیدرات و فیبر تشکیل میدهند.

همچنین این محصول دارای ویتامین های بسیار خوبی از جمله A,C,Kو خانواده ویتامین های B است.

مواد معدنی همچون پتاسیم، منگنز، منیزیم، مس و فسفر در گوجه نیز به صورت چشم گیری موجود است.

این گیاه حاوی فیبر و پروتئین و مقداری ترکیبات ارگانیک مانند لیکوپن است که برای سلامتی به صورت شگفت انگیزی مفید و پر خاصیت است.

همچنین همانگونه که شماهم مطلع هستید هر محصولی که به صورت ارگانیک تولید شود خواص و فایده قابل توجهی دارد که به دور از چشم نیست، درباره گوجه فرنگی نیز این موضوع صدق می کند.

گوجه هایی که در مزارع ما تولید میشود کاملا ارگانیک بوده و در تولید آن هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده و با نظارت تخصصی افراد تیم به دست مشتریان می‌رسد.

قیمت گوجه فرنگی به چه عواملی وابسته می باشد؟

باید به این نکته توجه کنید که امروزه خرید گوجه فرنگی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین انجام می شود.

قابل ذکر است که کشورمان نیز با در اختیار داشتن بهترین زمین های کشاورزی حاصل خیز در خاورمیانه میتواند بسیاری از محصولات را با مرغوبیت فراوان کاشت و برداشت کند،از مهمترین عوامل موجود در فروش و صادرات گوجه، آب و هوای مناسب در گلخانه و زمینهای کشاورزی ایران است که باعث افزایش کیفیت این موضوع شده است و با قیمت مقرون به صرفه ای آن را نیز صادر میکند.

کشور ما در بحث صادرات یکی از قوی ترین‌ اقدامات را دارد و این موضوع به صورت روشن قابل ذکر است.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *