دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو چیست و هزینه آن چقدر است؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

خطوط و چین و چروک‌های صورت می‌توانند بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارند، به خصوص چین و چروک‌هایی که در ناحیه پیشانی و خط اخم شما قرار دارند. پس از اینکه سن ۳۰ سالگی را رد میکنید ممکن است با افتادگی ابروهای خود مواجه شوید و این تصمیم را میگیرید که روش های مختلف را برای رفع افتادگی ابروهای خود انجام دهید. امروزه تزریق بوتاکس جزو بهترین روش‌های لیفت ابرو به شمار می‌آید و معمولا هنگامی که به پزشکان زیبایی برای درمان افتادگی ابروها مراجعه می کنید، بوتاکس را جزو اولین گزینه ‌ها به شما معرفی میکنند.

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو چیست و هزینه آن چقدر است؟

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو علاوه بر اینکه می‌تواند به رفع این چین و چروک‌ها کمک نماید، مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر به درمان حرفه‌ای علاقه دارید، این درمان چیست و چگونه کار می‌کند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو، از جمله اینکه چه چیزی است، چگونه کار می‌کند و چه چیزی در طول درمان باید انتظار داشته باشید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس برای چندین دهه بخشی از صنعت زیبایی بوده و به درمان انواع خطوط ظریف و چین و چروک کمک می‌کند. این محصول از سم بوتولینوم A می‌آید که در صورت تزریق به ماهیچه‌های خاص صورت، اثر فلج‌کنندگی موقتی دارد. تزریق بوتاکس، سیگنال‌های اعصاب به ماهیچه‌ها را مسدود کرده و باعث فلج شدن (یخ زدن) آن‌ها می‌شود. چین و چروک‌های شما پس از تزریق انواع بوتاکس، شل و نرم می‌شوند زیرا ماهیچه‌های شما مانند معمول منقبض نخواهند شد. این درمان هم زیبایی و هم پزشکی است. همچنین  بوتاکس می‌تواند به رفع این موارد کمک کند:

  • خطوط پیشانی
  • خطوط اخم بین ابروها
  • خطوط پنجه کلاغی دور چشم‌ها
  • اصلاح خط فک/TMJ
  • هایپرهیدروزیس

تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی است و می‌تواند جایگزینی برای روش‌های جراحی مانند لیفت ابرو باشد. لیفت ابرو از طریق بوتاکس، می‌تواند به جوانسازی صورت و بهبود پوست شما بدون نیاز به جراحی کمک کند.

لیفت ابرو از طریق تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو چیست و هزینه آن چقدر است؟

 

از آنجایی که بوتاکس می‌تواند به طور موقت توانایی شما در انقباض عضله را متوقف کند، هنگامیکه به پیشانی تزریق شود، می‌تواند کمی ابروهای شما را بالا ببرد. برای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، از بوتاکس برای ایجاد تعادل مجدد عضلات پیشانی برای ایجاد یک اثر لیفتینگ ابرو استفاده می‌شود. برای ایجاد این اثر، پزشک از ۲۰ تا ۳۰ واحد استفاده می‌کند که در قسمت مرکزی (گلابلا) بین چشم‌ها و در امتداد ابروان، با الگوی خاصی قرار می‌گیرد تا حداقل ۵ میلی‌متر لیفت انجام شود. استفاده از بوتاکس برای لیفت ابرو یک روش معمول برای درمان افتادگی ابروها می‌باشد. لیفت ابرو یک استراتژی رایج برای ایجاد ظاهری جوان‌تر است، زیرا ابرو با افزایش سن به طور معمول به سمت پایین حرکت می‌کند، زیرا عضلات کشیده می‌شوند و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در عین حال، لیفت ابرو می‌تواند چین و چروک‌های پیشانی را صاف کند و چشم‌ها را درشت‌تر نشان دهد. متخصصان زیبایی می‌توانند از بوتاکس یا سایر تزریقات سم بوتولینوم برای ایجاد لیفت موقت ابرو استفاده کنند.

چه کسانی می‌توانند از این شیوه زیبایی استفاده کنند؟

بوتاکس فقط برای بزرگسالان ۱۸ سال و بالاتر توصیه می‌شود. هم مردان و هم زنان با خطوط اخم متوسط ​​تا شدید می‌توانند از لیفت ابرو با تزریق بوتاکس بهره ببرند. افرادی که به دنبال تزریق بوتاکس برای خطوط اخم هستند، احتمالاً قبلاً سایر درمان‌ها را امتحان کرده‌اند. این نوع لیفت ابرو برای پوست با افتادگی قابل توجه، بهترین است. برخی از کاندیداها ممکن است به طور همزمان بلفاروپلاستی را برای دریافت حداکثر نتیجه در اطراف ناحیه چشم استفاده کنند. قبل از انجام این روش، ابتدا باید برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید. در این زمان، آن‌ها همچنین هر گونه عامل خطر فردی را ارزیابی خواهند کرد. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس نباشید؛ زیرا سموم استفاده شده در این تزریق‌ها می‌تواند به نوزادان و جنین‌های متولد نشده آسیب برساند.

در طول پروسه تزریق بوتاکس چه انتظاری باید داشته باشید؟

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو چیست و هزینه آن چقدر است؟

تزریق بوتاکس ساده است و شما نسبتاً سریع وارد مطب و خارج خواهید شد. قبل از دریافت هر گونه درمانی، شما و یک متخصص آموزش دیده برای بحث در مورد نیازهای خود، خطرات این روش و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر مشاوره خواهید داشت. ممکن است مجبور شوید از استفاده از داروهای رقیق کننده خون یا هر چیزی که خونریزی شما را راحت‌تر می‌کند، مانند آسپرین، خودداری کنید. پس از اینکه تمام جزئیات را بررسی کردید، درمان شما شروع می‌شود.

در طول درمان

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو، شبیه به تزریق “نورومدولاتور” استاندارد است. شما یک تزریق در ناحیه درمانی خاص دریافت خواهید کرد که عضلات زیر پوست شما را فلج می‌کند. این اثر فلج‌کنندگی، به ابروهای شما اجازه می‌دهد تا بالا بیایند و چین و چروک‌ها صاف شوند و ظاهری زیباتر را برای شما به ارمغان آورد.

بعد از درمان

از مالش یا ماساژ ناحیه درمان پس از تزریق خودداری کنید. شما می‌توانید با رعایت یک سری نکات ساده، از پخش شدن ماده تزریقی در پیشانی خود جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید بلافاصله پس از اتمام درمان به روال عادی خود بازگردید. انتظار نتایج قابل مشاهده را در عرض یک هفته پس از تزریق خود داشته باشید. اگر می‌خواهید لیفت ابروهای شما دوام بیاورد، احتمالاً به جلسات درمانی بعدی برای نگهداری نیاز خواهید داشت. بوتاکس یک راه حل دائمی نیست، بنابراین اگر تصمیم دارید که نمی‌خواهید درمان را در آینده ادامه دهید، جای نگرانی نیست.

چه زمانی نتایج را خواهید دید؟

هم نتایج و هم بهبودی از درمان بوتاکس به نسبت سریع است. کل فرآیند تنها چند دقیقه طول می‌کشد و شما می‎توانید در عرض یک هفته نتایج را مشاهده کنید. نتایج قابل توجه نیز تا حدود یک ماه پس از تزریق اولیه قابل مشاهده نیستند. تزریق بوتاکس به طور متوسط ​​حدود سه تا چهار ماه دوام خواهد داشت. البته برخی از درمان‌ها می‌تواند تا ۶ ماه ماندگاری داشته باشند.

خطرات لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای بسیاری از افراد یک روش ایمن و موثر است، اما همیشه خطر عوارض جانبی وجود دارد. اگر دچار عوارض جانبی شدید، باید ظرف یک هفته پس از ویزیتتان برطرف شوند. عوارض جانبی احتمالی و خفیف عبارتند از:

  • سرخی
  • تورم
  • کبودی
  • سردرد
  • درد
  • بی‌حسی

در حالی که خطرات در هر روش درمانی وجود دارد، پزشک، در طول مشاوره اولیه تمامی این عوارض احتمالی را بیان خواهد کرد. همچنین می‌توانید اگر هر سوال یا نگرانی دارید، با وی در میان بگذارید.

قیمت تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو چند است؟

تزریق بوتاکس به دو صورت انجام می‌شود: یا بر اساس تعداد واحدهای (ویال‌های) استفاده شده یا بر اساس منطقه تحت درمان. در مقایسه با رفع چین و چروک‌های دور چشم، معروف به خطوط پنجه کلاغی، برای لیفت ابرو، پزشک ممکن است از تزریقات کمی بیشتر استفاده کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بیمه درمانی شخصی، درمان زیبایی با تزریق بوتاکس را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *