دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ترمیم ام دی اف سوخته و از بین بردن لکه سوختگی

  • سعیده ستاری
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در سالهای اخیر وسیله هایی زیادی از ام دی اف ساخته شده است به همین علت وقتی از این چوب اطلاعات کافی داشته باشیم در زمینه های گوناگون می تواند کمک کند. بنابراین یکی از کمک هایی که می تواند بکند این است که ترمیم ام دی اف سوخته چگونه انجام می شود.

امروز استفاده از وسایلی که با چوب ام دی اف تولید شده اند بیشتر شده است، به همین دلیل اطلاعات در مورد این چوب قادر است در مسائل بسیاری به ما کمک کند. سوالی که ممکن است ذهن هر فردی را به خود مشغول کند این است که آیا وسیله ای با جنس ام دی اف که به هر علتی دچار آسیب سوختگی شده است قابل ترمیم می باشد یا خیر؟ بهتر است اینطور پاسخ بدهیم که در بیشتر مواقع اگر پای رطوبت در این آسیب دیدگی در میان نباشد وسیله ام دی اف شما قابل تعمیر می باشد. پس با ما همراه باشید تا مراحل ترمیم ام دی اف سوخته را برای شما بیان کنیم.

مراحل ترمیم ام دی اف سوخته

فواید ترمیم ام دی اف سوخته

اگر وسیله شما قابل ترمیم باشد و صدمه جزئی دیده باشد بهتر است خود شما دست به کار شوید و یا وسیله ام دی افی خود را به یک استاد کار حرفه ای برای ترمیم ام دی اف سوخته بسپارید، این کار بهتر از تعویض می باشد چون از لحاظ هزینه به صرفه و اقتصادی است و مشاغل خدماتی و تعمیراتی بیکار نمی مانند. همانگونه که می دانید چوب ام دی اف در ضخامت و کیفیت های مختلف ساخته می شود به همین دلیل مقدار آسیب دیدن آن ها در مقابل سوختگی و دیگر عوامل نیز متفاوت است.

در حقیقت قسمت اصلی ام دی اف میزان ضخامت روکش آن می باشد که کیفیت محصول را مشخص می کند به طوری که هر اندازه ضخامت بیشتر باشد امکان آسیب دیدگی چوب کمتر است. پیش از ترمیم ام دی اف سوخته در آغاز شدت سوختگی را ارزیابی کنید چون در صورتی که سوختگی به ماده خام تشکیل دهنده و مغز اصلی ورق ام دی اف رسیده باشد تقریبا ترمیم آن ممکن نیست در غیر این صورت با انجام چند روش می توانید تا اندازه ای چوب ام دی اف را ترمیم کنید.

مزایا تعمیر ام دی اف سوخته

مراحل ترمیم

اگر لکه سوختگی بر روی ام دی اف وجود داشته باشد و یا وسیله شما به سوختگی کمی دچار شده باشد برای ترمیم و از بین بردن آن مراحل زیر را می توان انجام داد:

  1. در آغاز قسمتی که صدمه دیده است را با استفاده از وسیله ای تیز مثل کاردک جدا نمایید.
  2. سوراخ و قسمت خالی شده را با بتونه مخصوص پر نمایید. بتونه گیری پروسه مهمی می باشد که تاثیر زیادی در ترمیم ام دی اف سوخته دارد. بتونه گیری برخی مواقع به وسیله بتونه حرارتی صورت می گیرد و برای انجام ان به وسایلی مثل رنده آشپزخانه، لیسه، صابون، پرافین، پودرهای مخصوص رنگی احتیاج داریم.
  3. اول مقداری از صابون سفید را رنده و مقدار کمی آب را به آن بیفزایید به گونه ای که حالت خمیری پیدا کند، دقت کنید مقدار آب زیاد نشود و کف کند چون مانع خمیری شدن آن می شود. سپس با افزودن پودر رنگ مورد نظر خمیر را به رنگ ام دی اف برسانید(انجام این کار بسیار حساس می باشد و محتاج تمرین زیاد است). محلی که صدمه دیده است را بتونه کنید و اضافه آن را با دستمال جدا نمایید، پس از تکمیل بتونه به وسیله دستمالی که به پارافین آغشته کردید هر نیم ساعت یک بار روی بتونه پارافین بزنید.
  4. با توجه به رنگ چوبی که دارید قسمتی که بتونه زدید را رنگ آمیزی نمایید.

نحوه ترمیم ام دی اف سوخته

  •  آرون گروپس

ولی در صورتی که سوختگی خیلی کم باشد به وسیله برچسب شبیه به ام دی اف، واکس، ماژیک و … می توان قسمتی که صدمه دیده است را ترمیم کنید.

حال که این مطلب به پایان رسید جهت آشنایی با موضوعاتی در زمینه خانه داری مانند نحوه تمیز کردن چوب و اصول تمیز کردن کابینت چوبی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *