دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش سوهان زدن ناخن به صورت حرفه ای و اقدامات مهم قبل از آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۳ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

سوهان زدن ناخن ها کمک می کند تا ناخن هایی زیبا و خوش فرم داشته باشید به شرطی که روش درست این کار را بدانید. در این مطلب با سوهان زدن ناخن به صورت حرفه ای آشنا می شوید.

برای داشتن ناخن های زیبا و خوش فرم ، سوهان زدن ضروری می باشد. این کار را می توان یکی از مراحل مانیکور دانست که می توانید در خانه آن را انجام دهید. برای اینکه سوهان زدن ناخن را به صورت حرفه ای فرا بگیرید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با سوهان زدن ناخن به صورت حرفه ای

اگر روش درست سوهان زدن ناخن برای شما به یک دغدغه تبدیل شده و نمی دانید چطور این کار را انجام دهید با این مطلب همراه ما باشید تا به صورت حرفه ای سوهان زدن ناخن را فرا بگیرید. برخی خانم ها با سوهان زدن ناخن ها مشکل داشته و همواره به سالن های زیبایی مراجعه کرده یا کلا قید این کار را می زنند.

همانطور که می دانید شیوه آرایش و حفظ سلامت ناخن ها یکی از مواردی است که به زیبایی دست های شما تاثیر زیادی دارد. متاسفانه اکثر افراد این موضوع را کم اهمیت دانسته و به آن توجه زیادی ندارند. ما سعی نموده ایم در این مطلب همه نکاتی که کمک می کند تا ناخن های زیبایی داشته باشد را در اختیار شما قرار دهیم.

سوهان کشیدن یکی از روش هایی است که سبب زیبایی ناخن های دستان شما می شود. برای سوهان کشی ناخن ها اصلا نیازی به مراجعه به سالن های آرایشی نبوده و علاوه بر وقت هزینه زیادی هم باید صرف کنید. در حالی که می توانید خودتان در منزل با استفاده از چند روش ساده به ناخن ها رسیدگی نمایید.

کارهایی که باید قبل از سوهان کشیدن انجام دهید:

همانطور که اشاره شد سوهان کشیدن سبب زیبا و خوش فرم شدن ناخن های شما می شود البته اگر روش درست آن را بدانید. به طور کلی سوهان زدن یکی از کارهای ضروری برای داشتن ناخن های زیبا محسوب می شود. این کار را می توان یکی از مراحل مانیکور دانسته که در منزل هم می توان به راحتی انجام داد.

  •  آرون گروپس

هنگام سوهان کشیدن ناخن باید بسیار دقت داشته و مطابق مراحلی که اشاره می شود، پیش بروید. به این ترتیب قبل از شروع سوهان کشیدن این مراحل را انجام دهید.

۱. ابتدا دست ها را بشویید. قبل از شروع سوهان کشیدن ناخن لازم است که دست ها را به خوبی با آب و صابون شستشو داده و زیر ناخن ها را خوب تمیز کنید.

۲. سپس دست ها را با حوله نرم خشک کرده تا روی دست و ناخن ها هیچ رطوبتی باقی نماند. زیرا مرطوب بودن ناخن ها موقع سوهان کشیدن موجب شکنندگی آن می شود.

۳. در ادامه باید سوهان ناخن مناسب و با کیفیتی انتخاب نمایید. در بازار تنوع سوهان ناخن فراوان است. این وسیله معمولا دو طرفه بوده که یک سمت آن نرم و سمت دیگر دندانه دار است. میزان سختی هر سوهان با توجه به بسته بندی آن درج شده و می توانید از آن اطلاع پیدا کنید.

در این راستا توصیه می شود به موارد زیر دقت نمایید.

  • سوهانی که سختی بین ۸۰-۱۰۰ دارد برای ناخن های ژلیش شده مناسب است و ممکن است باعث شکستن ناخن طبیعی شود.
  • سوهان با جنس فلزی  ممکن است به ناخن آسیب بزند.
  • سوهان کریستالی یا شیشه ای وسیله مناسبی برای مرتب کردن ناخن ها بوده و به راحتی هم تمیز و شسته می شود.
  • بهترین سوهان برای ناخن سوهان فلزی سمباده ای و سوهان کریستالی است که ارزان و مناسب است. سوهان شماره ۲۲۰-۳۰۰ سوهان مناسبی خواهد بود. ضمنا نوع برقی سوهان هم خوب بوده زیرا کار را سریعتر و راحت تر می نماید.

۴. انتخاب مدل ناخن. این که چه مدل ناخنی برای دست های خود انتخاب می کنید به فرم اصلی ناخن و انگشتان شما بستگی دارد. انواع فرم ناخن شامل بیضی مربعی، مربعی یا مستطیلی، گرد، بادامی، بالرین، کارد شکل یا نوک تیز می باشد.

۵. کوتاه کردن ناخن: اگر ناخن های تان بیش از اندازه بلند شده یا کوتاه و بلند است، باید پیش از سوهان کشیدن ناخن، همگی به یک اندازه کوتاه گردد. موقع کوتاه کردن ناخن دست ها به موارد زیر دقت نمایید.

  • برای داشتن ناخن های مربعی نباید ناخن را خیلی کوتاه نمایید زیرا این مدل ناخن وقتی بلندتر است زیباتر دیده می شود.
  • در صورت انتخاب فرم بیضی برای ناخن ها، باید آن ها را کوتاه کرده تا سر ناخن ها به سادگی شکل هلالی پیدا کند. دقت کنید هنگام کوتاه کردن ناخن ها آن ها را به صورت هلالی شکل و بیضی کوتاه نماید تا عمل سوهان کشی راحتتر صورت گیرد

مراحل سوهان کشیدن ناخن های دست

روش درست و صحیح استفاده از سوهان در امر سوهان کشیدن خیلی اهمیت دارد. بهترین روش این است که از بخش خارجی ناخن یعنی کناره ها این کار را شروع نمایید. بعد به آرامی به طرف وسط و مرکز ناخن حرکت نمایید. دقت کنید که سوهان کشیدن به دو جهت مخالف سبب شکنندگی ناخن ها خواهد شد.

حرکات سوهان را با مدلی که برای ناخن ها در نظر گرفته اید، تنظیم نموده و این حرکت را آنقدر تکرار نمایید تا به مدل دلخواه خود برسید. به طور مثال برای داشتن ناخن های گرد باید گوشه های ناخن بیشتر سوهان کشیده شود.

در این راستا به نکات زیر نیز دقت کنید.

۱. از طرف نرم سوهان برای سر ناخن ها استفاده کنید. سر ناخن یا بخش جلویی ناخن را با سمت نرم سوهان مرتب نموده زیرا سر ناخن نازکتر است و سریع می شکند. ولی اگر سر ناخن سخت و قطور است می توانید از سمت سخت سوهان به آرامی استفاده نمایید.

۲. به نحوه حرکت سوهان برای سر ناخن دقت کنید. برای سوهان کشیدن سر ناخن که نازکتر است باید سوهان را موازی با سر ناخن گرفته و به صورت مستقیم ، سوهان را ملایم از جلو به طرف پایین حرکت دهید. توجه نمایید که به هیچ وجه در دو جهت سوهان روی ناخنها کشیده نشود و تنها از سمت بالا به پایین عمل سوهان زدن صورت گیرد.

۳. به صورت جداگانه ناخن ها را سوهان بکشید. برخی افراد عجول بوده و می خواهند سریع همه ناخن ها را سوهان بکشند. بنابراین همه انگشت ها را به فرم خمیده در آورده و سوهان را همزمان روی تمام ناخن ها اعمال می کنند. در حالی که این کار اشتباه است و ناخن ها صدمه می بینند. توصیه می شود هر ناخن به صورت جداگانه و با حوصله سوهان کشیده شود.

بعد از این که کار سوهان کشیدن ناخن به پایان رسید، مشاهده کرده که تراشه های ناخن به شکل پودر روی سطح ناخن باقی مانده و ناخن هم حالت زبر و کدر پیدا می کند. برای حل این مشکل باید از یک بافر ناخن استفاده کنید. بافر به تمیز شدن سطح ناخن و یکدست شدن برآمدگی روی آن کمک می کند.

همچنین بافر موجب براق و درخشان شدن سطح ناخن می شود و زیبایی به همراه می آورد. در ضمن بعد از اتمام مراحل سوهان کشی ناخن، از مرطوب کننده و روغن مخصوص کوتیکول هم بهره بگیرید. سعی کنید هر دو هفته یک بار کار سوهان ناخن را انجام دهید و از تکرار بیش از حد آن خودداری شود زیرا سبب ضعیف و نازک شدن ناخن ها می شود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با طراحی ناخن سنتی با طرح های شیک ایرانی و ۵۰ طراحی ناخن پاییزی ۱۴۰۱ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *