دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ساعت حرکت لندیگراف به قشم پاییز و زمستان

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

جزیره قشم جزو یکی از بهترین جزایر جهان است که زیبایی های طبیعی زیادی را در خود جای داده است. این طبیعت بی نظیر باعث می شود سالانه تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی وارد این جزیره زیبا شوند. راه های زیادی برای بازدید از این جزیره وجود دارد، از جمله سفر هوایی.

 

اگر با وسایلی غیر از هواپیما سفر می کنید ابتدا باید وارد شهر بندرعباس شوید و از آنجا از بندر مخصوص با قایق و فرود وارد جزیره شوید. در ادامه با سپنجا همراه باشید تا به بررسی جزیره قشم، نحوه سفر و مکان های دیدنی آن بپردازیم.

جزیره قشم

در جزیره قشم تعدادی از زیباترین مناظر طبیعی جهان وجود دارد که بر جذابیت این جزیره می افزاید. از جمله این جاذبه های طبیعی می توان به دره ستارگان، غار هولبز، غار نمدان، حرا، قلعه های پرتغالی ها، جزایر هونگما، جزایر نادس و … اشاره کرد.

ساده ترین راه برای رسیدن به جزیره قشم، خرید بلیط قشم و پرواز به جزیره است. راه دیگر این است که از مبدأ بلیط اتوبوس یا قطار بندر عباس را تهیه کنید، سپس از ایستگاه راه آهن یا اسکله بندر بندرعباس وارد یکی از بنادر ویژه شوید و از آنجا وارد جزیره قشم شوید.

اگر قصد دارید با ماشین شخصی وارد جزیره قشم شوید، باید از لندیگراف جزیره قشم برای بردن ماشین خود به قشم استفاده کنید.

 

ساعت حرکت لندیگراف به قشم پاییز و زمستان

 لندیگراف قشم

پس از ورود به جزیره قشم باید به بندرپل بروید. این بندر تا جزیره قشم حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و با قایق دریایی حدود یک ساعت طول می کشد. کشتی های این بندر همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب کار می کنند.

اگر در حال رانندگی به بندر عباس هستید، دو راه دارید. می توانید خودروی خود را در پارکینگ بندر عباس پارک کنید و با استفاده از شناور بدون ماشین وارد جزیره قشم شوید و یا می توانید خودرو خود را با لندیگراف  وارد جزیره قشم کنید.

زمان حرکت لندیگراف از بندرعباس به قشم

از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ عصر لندیگراف های قشم بین بندرعباس و بندرلافت همیشه در حال رفت و آمد است. لازم به ذکر است که فاصله زمانی بین این دو بندر تقریبا بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه است. البته این تایم برای حرکت پیوسته لندیگراف است. اگر در مسیر همچون بین شهر ها یا بندر توقفی داشته باشد حدود زمان ۲۰ دقیقه به ۲ ساعت افزایش می یابد.

لندیگراف ها یک جدول زمانی مشخص دارد، پس بهتر است قبل از رفتن به اسکله، برنامه زمانی آنها را بدانید تا بتوانید حداکثر صرفه جویی را در زمان خود بکنید

در شرایط نامساعد جوی و دریاهای طوفانی، حرکت لندیگراف لغو می شود. برای اطلاع یافتن از این موضوع و اطمینان از حرکت لندیگراف ، بهتر است از قبل با دفتر پایانه تماس گرفته و اطلاعات لازم را به دست آورید.

هزینه لندیگراف قشم

هزینه حمل خودرو از بندر عباس به جزیره قشم حدود ۷۵۰۰۰ تومان می باشد. این هزینه فقط برای حمل و نقل خودرو است و برای فردی که در ماشین می نشیند هزینه ای دریافت نمی شود. در واقع تعداد افراد داخل خودرو تاثیری در هزینه حمل و نقل خودرو با لندیگراف ندارد.

از چه مسیرهایی با ماشین شخصی به قشم برویم؟

به طور کلی دو مسیر اصلی وجود دارد که شما را با ماشین شخصی به جزیره قشم می‌رسانند. هر دوی این مسیرها شما را به جزیره می‌رسانند اما در شهر بین راهی بندرعباس بهتر است توقفی هرچند کوتاه داشته باشید و از خود بپرسید آیا می‌خواهید سفر خود را با خودروی شخصی‌ ادامه دهید یا نه؟ به بندرعباس که رسیدید به یکی از دو شیوه زیر به راه خود ادامه دهید:

راه اول

اگر تصمیم دارید با ماشین شخصی‌تان تا خود جزیره قشم بروید، باید پس از رسیدن به بندر عباس راه خود را به سمت بندر پل ادامه دهید تا بتوانید ماشین شخصی خود را از طریق لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر این بندر به جزیره قشم منتقل کنید. بندر پل حدود نیم ساعتی از بندر عباس فاصله دارد.

راه دوم

اگر بخواهید ماشین شخصی‌تان در تمام طول مسیر دسترسی به قشم همراهتان باشد که از طریق راه اول باید اقدام کنید اما اگر نخواهید ماشین خود را تا قشم ببرید باید در بندرعباس، ماشین خود را به یکی از پارکینگ‌های این شهر منتقل کنید. پس از اینکه خیالتان از بابت جای ماشین راحت شد خود را به اسکله حقانی برسانید. کشتی­‌های مسافربری این اسکله شما را در کم‌ترین زمان را به جزیره زیبای قشم می‌رسانند.

 

ساعت حرکت لندیگراف به قشم پاییز و زمستان

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

امکان دسترسی به قشم برای عموم آزاد است و مردم در هر نقطه از ایران عزیز می‌توانند با ماشین خود به سمت این جزیره حرکت کنند. دو راه بالا بهترین راه ممکن برای رسیدن به قشم هستند اما همان‌ طور که قبلا توضیح دادیم، اگر بخواهید ماشین شخصی‌تان تا قشم همراهتان باشد باید آن را به شناورهای بزرگ بندرپل بسپرید تا به قشم منتقل کنند.

شناورهای خودروبر یا لندینگ کرافت به‌طور شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند و ماشین‌ها را بین بین دو بندر پل و بندر لافت جابه‌جا می‌کنند. بندر لافت نزدیک‌ترین بندر به قشم است و مردم ماشین‌های خود را در اینجا تحویل می‌گیرند. به طبع این کار برای شما هزینه‌هایی هم به دنبال دارد که بنا به زمان سفر کاملاً متفاوت است.

نحوه جابه‌جایی در جزیره قشم

قشم از وسعت زیادی برخودار است و به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران شناخته می‌شود. همین کافیست تا بدانید برای دیدن جاهای دیدنی این جزیره باید مدام در حال جابه‌جایی باشید. اگر ماشین شخصی خود را به جزیره برده باشید که نحوه گشت و گذارتان در جزیره مشخص است اما اگر ماشین نبرده باشید باید از راه‌های زیر اقدام کنید.

  • تاکسی

استفاده از تاکسی یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌های گشت و گذار در جزیره قشم است. هر زمان که بخواهید می‌توانید به راحتی به تاکسی دسترسی داشته باشید.

  • اجاره خودرو در قشم

یکی دیگر از راه‌های گردش در قشم، کرایه ماشین است. از آنجا که این جزیره از مناطق آزاد کشور به حساب می‌آید خودروهای باکیفیتی در اختیار گردشگران خود قرار می‌دهد. انواع خودروهای روز دنیا در این جزیره دیده می‌شود و هزینه اجاره ماشین به نوع خودروی که انتخاب می‌شود بستگی دارد.

  • گشت‌وگذار در قشم با اتوبوس

بیشتر جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم به ایستگاه اتوبوس نزدیک هستند. برای همین گشت و گذار با اتوبوس در این جزیره می‌تواند گزینه خوبی برای برخی از گردشگران باشد.

 رزرو هتل و اقامتگاه در قشم

سپنجا همیشه سعی داشته دغدغه های مسافران را بر طرف کند که در این زمینه امکان رزرو هتل و سوئیت از سپنجا به صورت اینترنتی را برای شما فراهم  کرده که قبل از شروع سفر و در خانه می توانید سوئیت یا هتل مورد نظر خود را به راحتی رزرو کنید و در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید

موقعیت جغرافیایی جزیره قشم

همانطور که در مقدمه گفته شد، این جزیره از توابع استان هرمزگان است و در جنوب ایران واقع شده است. جزیره  قشم؛ توسط شهر بندرعباس از شمال، جزیره هنگام از جنوب، جزیره لارک از شرق و جزایر تنب کوچک و تنب بزرگ و همینطور جزیره ابوموسی از جنوب غربی محاصره شده است. بنابراین دسترسی به هر کدام از این جزایر از قشم بسیار آسان است.

قشم با مساحتی بالغ بر ۱۴۹۱ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس به حساب می‌آید. قشم از بخش‌ها و روستاهای متعددی از جمله خالدین رمچا، شب دراز، توریان، حمیری، بندردولاب، زیرانگ و… برخوردار است و جمعیت آن تا سال ۹۵، حدود ۱۴۸۹۹۳ هزار نفر گزارش شده است.

جالب است بدانید، زبان قشم یکی از جالب‌ترین زبان‌های دنیاست. در سفر به قشم اگر به گویش مردم محلی توجه داشته باشید، به راحتی متوجه لغات انگلیسی، هندی، فارسی و حتی عربی در آن می‌شوید. آنها هم مانند دیگر ساکنان سواحل جنوب کشور، به راحتی فارسی حرف می‌زنند.

 

ساعت حرکت لندیگراف به قشم پاییز و زمستان

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به قشم باید بدانید

وقتی قرار است برای چند روز به قشم یا هر مقصد دیگر سفر کنید، داشتن فهرست اطلاعات ضروری آن مقصد در درجه اول اهمیت قرار می‌گیرد. تا در شرایط بحرانی ترس و احساس خطر شما را فرا نگیرد و دست به عمل اشتباه نزنید. در این بخش چند اطلاعات ضروری درباره قشم را ارائه می‌دهیم که شامل:

  • اورژانس قشم: ۱۱۵
  • کد قشم: ۰۷۶
  • آتشنشانی قشم: ۱۲۵
  • فاصله از تهران: ۱۲۷۶ کیلومتر تا فرودگاه بندرعباس
  • مدت زمان سفر زمینی : حدود ۱۴ ساعت تا شهر بندرعباس
  • مدت زمان سفر با هواپیما: یک ساعت و نیم
  • مدت زمان سفر به قطار: حدود ۱۹ ساعت تا شهر بندرعباس
  • استان: هرمزگان
  • بخش‌ها: مرکزی، شهاب و حرا
  • شماره جامعه هتلداران قشم: ۳۵۲۲۱۰۴۸

هزینه‌های اقامت در جزیره قشم

در جزیره قشم، گزینه‌های اقامتی متعددی پیش روی شماست اما انتخاب از بین آنها کاملاً بستگی به میزان بودجه‌ای دارد که شما برای هزینه اقامت‌تان کنار گذاشته‌اید. این بودجه هر قدر بالاتر باشد به مراتب در اقامتگاه‌های بهتری اقامت خواهید داشت. هزینه اقامت در هتل‌های قشم از شبی ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا شبی ۷۰۰ هزار تومن در هتل‌های لوکس‌ و فوق‌العاده لوکس‌تر متغییر است. در بخش‌های بعدی این راهنمای سفر به قشم  چند مورد از بهترین هتل‌های ارزان، متوسط و لوکس قشم را معرفی می‌کنیم.

هتل‌های متوسط و ارزان قشم

هتل‌های ارزان و متوسط جزیره قشم شامل:

  • هتل سورینت: واقع در میدان گلها
  • هتل ارم قشم: واقع در بلوار آزادگان، شیلات
  • هتل مارینا ۲: واقع در بلوار ولیعصر، فارس، مقابل جنوبی بازار ستاره
  • هتل الوند ۱: واقع در بلوار آزادگان، میدان سعدی
  • هتل فولتون: واقع در میدان استقلال، بزرگراه خلیج فارس، بعد از کمپ هامون

هتل‌های لوکس جزیره

هتل‌های لوکس قشم شامل:

  • هتل‌های دیانا: واقع در بلوار آزادگان، نبش میدان شهدای گمنام
  • هتل سما ۱: واقع در چهر راه رسالت، مقابل خیابان دانش
  • هتل آسماری: واقع در بازار قدیم، پاسداران، جنب مسجد الزمان
  • هتل آرام: واقع در بلواز ولیعصر، نرسیده به چهار راه پردیس، کوچه رضوران
  • هتل کیمیا: واقع در میدان جهاد، بلوار صیادان
  • هتل نخل زرین: واقع در میدان گلهای قشم

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی جزیره قشم و راه های سفر به آن پرداختیم. جزیره قشم یکی از بهترین جزیره های جهان به حساب می آید که جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که به صورت هوایی و زمینی می توانه به این جزیره سفر کرد. که به صورت زمینی با دو راه امکان سفر وجود دارد که یکی سفر با کشتی است که باید خودرو خود را در پارکینگ پارک کنید. روش هم با لندیگراف است که می توانید ماشینتان را هم با خود به جزیره ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *