دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کار در طول تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

کار در طول دوره تحصیل، یکی از بزرگترین امتیازات انتخاب کانادا به عنوان مقصد تحصیلی است، اما قبل از کسب درآمد باید چند مورد را بدانید. اکثر دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند بدون داشتن مجوز کار، تا ۲۰ ساعت در هفته و در طول تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنند. کار در طول تحصیل به شما در عین ساخت تجربیات و ارتباطاتی که می تواند شما را در بازار رقابت شغلی متمایز کند، به تامین مالی و آشنایی با افراد جدید هم کمک می‌کند.

کار در طول تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

قبل از آنکه به دنبال کار دانشجویی رویایی‌تان بگردید، برای آشنایی بیشتر با کار در کانادا به عنوان یک دانشجوی خارجی، تا انتهای این مقاله با ما باشید.

آیا دانشجویان می توانند در کانادا کار کنند؟

بله؛ کار دانشجویی با توجه به ضعف بعضی از دانشجویان خارجی در پوشش هزینه های زندگی در طول تحصیل در کانادا، یکی از امتیازات و انگیزه های بزرگ دانشجویان در طول زندگی دانشجویی‌شان محسوب می شود. مشاغل بسیاری به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می شود، که آنها باید تنها به مواردی توجه کنند که ارزشش را داشته باشد. اینها تنها بخشی از امتیازاتی است که نصیب دانشجویان در کانادا می شود؛ که افزایش تجربه و درآمد ماهیانه را نیز باید به آنها اضافه کنیم.

آیا باید اجازه کار بگیرم؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال باید از موقعیت های شغلی برای دانشجویان بین المللی در کانادا که تنها نیاز به مجوز تحصیل دارن، آگاه شوید. یک دانشجوی خارجی با در اختیار داشتن مجوز تحصیل، قادر خواهد بود تا در طول تحصیل در کانادا، در داخل یا خارج از دانشگاه کار کنند. این یعنی دانشجویان با در اختیار داشتن مجوز تحصیل، می توانند در پروژه های پژوهشی و صنعتی تعیین شده از سوی یک موسسه آموزشی تعیین شده نیز مشغول شوند.

بعلاوه دانشجویان می توانند در طول تحصیل در کانادا نیز به صورت پاره وقت (۲۰ ساعت در هفته) کار کنند. البته این ساعت کاری در طول تعطیلات تابستان می تواند به صورت تمام وقت (یعنی ۴۰ ساعت در هفته) باشد. دانشجویان باید برای کار، هم مجوز تحصیل و هم مجوز کارهای پژوهشی را داشته باشد.

اما باید بدانید که مجوز تحصیل به معنای ویزای کانادا نیست؛ دانشجویان خارجی باید بسته به مدارک خود، یک مدرک سفر یا ویزای بازدیدکننده (ویزای موقتی) را نیز به همراه داشته باشند.

موارد معاف از ویزای کاری

 

کار در طول تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

استثناهایی برای گرفتن مجوز کار دانشجویان خارجی نیز وجود دارد؛ کسانی که به قصد تحصیل طولانی تر از شش ماه یا ذیل سه دسته زیر وارد کانادا می شوند، به مجوز کار نیازی ندارند.

  • اعضای نیروهای مسلح خارجی که تحت قانون Visiting Forces در ایالت های مشخصی اقامت دارند.
  • در میان بومیان ثبت شده کانادا قرار بگیرید.
  • یکی از اعضای خانواده یا کارمندان شخصی دیپلمات ها در کانادا باشید.

مجوز کار از طرف مامور اداره مهاجرت برای دانشجویی صادر می شود که شهروند کانادا نباشد. درخواست مجوز کار معمولا بعد از تایید و نهایی شدن قرارداد کاری، محل اشتغال، ساعت کاری و اطلاعات شخصی کارفرما ارسال می شود.

پیدا کردن کار دانشجویی در کانادا

شروع تحصیل با در اختیار داشتن مجوز تحصیل، در باغ بزرگی از موقعیت های کاری را به رویتان باز می کند. معمولا دانشجویان خارجی برای تامین کمک خرج زندگی دانشجویی و استفاده از درآمد کارشان برای نیازهای شخصی، به دنبال کارهای پاره وقت می روند. باید قبل از رفتن به دنبال کار بدانید که شماره بیمه، کلید ورود به برنامه های ملی و بسیاری از امتیازات دیگر، و ضروری است. مقصد تحصیلی دانشجو، معرف محیط کاری اش خواهد بود، بنابراین برای پیدا کردن استان یا قلمروی مناسبی که انرژیتان را صرف آن کنید، وقت و دقت کافی را صرف کنید. بعد از ارضای معیارهای تعیین شده برای کار در کانادا، می توانید از نکات زیر در پیدا کردن کار در کانادا بهره مند شوید.

مشورتی با دفتر بین‌المللی دانشگاهتان داشته باشید.

به طور کلی هر دانشگاهی که دفاتر بین المللی داشته باشد، می تواند اطلاعات کاملی از استخدام در شرکتها و موقعیت های کاری مختلف را در اختیار دانشجویان قرار دهد. کارمندان دانشگاه با ارائه توصیه های مختلف، دانشجویان را به سمت آینده‌دارترین موقعیت کاری سوق می دهند. دانشجویان می توانند از دفتر خدمات شغلی درباره کارهای موجود در داخل دانشگاه سوال کنند. بنابراین اولین نکته آنست که ابتدا به دنبال منابعی باشید که دانشگاه برای پیدا کردن کار به شما پیشنهاد می کند.

CV یا رزومه خود را بنویسید.

 

کار در طول تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

اولین و کلیدی ترین ضرورت گشتن به دنبال کار، داشتن یک رزومه مناسب است، بنابراین باید همیشه آن را به روزرسانی کنید و آخرین تجربه های کاریتان را در آن وارد کنید. اما همیشه سعی کنید که رزومه خود را با مهمترین نکته ها پر کنید و آن را مختصر و مفید بنویسید. دانشجویان خارجی که تجربه کاری خاصی ندارند می توانند بر ویژگی های دیگری مثل کارهای داوطلبانه، مهارت زبان، مهارت های نرم افزاری، تجربه کار با کامپیوتر یا اطلاعات مرتبط دیگر تاکید کنند. بهینه سازی CV با توجه به موقعیتی که به دنبالش هستید، ضروری است و شما را به جلب توجه کارفرما و موقعیت کاری در آینده نزدیک، نزدیکتر می‌کند. یک قانون نانوشته درباره ناآگاهی بخش بزرگی از دانشجویان خارجی از شغل مد نظرشان را می توان نتیجه جمع بندی انجام شده از روی کاورلتر و رزومه آنها است.

تشکیل شبکه‌ای از افراد مختلف

بازاریابی دهان به دهان را معمولا و همیشه می توان قابل اعتمادترین منبع دانست و گویا مردم در معرفی یک کارگر ماهر به یک کارفرمای احتمالی هم از همین رویه استفاده می کنند. به همین دلیل، تشکیل یک شبکه از افراد مختلف، حضور در فعالیت های اجتماعی، سمینارها و رویدادهای مرتبط با تخصصتان از اهمیت بالایی برخوردار است. در اکثر موارد با کسانی برخورد می کنید که با کسی دوست است که دقیقا به دنبال کسی با ویژگی های شما هستند. براساس یک ضرب المثل قدیمی “برای سریع رفتن، تنها بروید و برای یک مسیر طولانی با یک همراه بروید”، شما هم مسیری طولانی در پیش دارید و باید کسانی را در اطراف خود داشته باشید که بتوانند به شما در این مسیر کمک کنند.

گزینه‌های کاری

یکی از اولین و مهمترین دغدغه های دانشجویان خارجی، کسب استقلال مالی با پیدا کردن یک کار مناسب است، و معمولا کارهایی که با کلاسهایشان تداخل نداشته باشد، خوب هستند. پیدا کردن کارهای پاره یا تمام وقت مختلف در کانادا برای همه ممکن است.

پردرآمدترین کارهای پاره وقت برای دانشجویان خارجی:

خدمتکار ۱۱ دلار کانادا در ساعت
دستیار استاد (TA) ۱۶ دلار کانادا در ساعت
مربی ۲۰ دلار کانادا در ساعت
راننده اوبر ۱۵ تا ۲۶ دلار کانادا در ساعت
فریلنسر ۲۶ دلار کانادا در ساعت
باریستا ۱۲ دلار کانادا در ساعت
پرستار بچه ۱۵ دلار کانادا در ساعت
سگ چران ۱۵ دلار کانادا در ساعت

اگر در پیدا کردن کار دانشجویی در کانادا با مشکل مواجه شده اید، می توانید از یک بخش خدماتی برای تنظیم رزومه و آموزش پیدا کردن کار دانشجویی خوب کمک بخواهید. تخصص کارشناسان ما در ورسک جاب، در پیدا کردن کار دانشجویی در آلمان و کانادا برای تمامی افراد اعم از دانشجویان است تا شما عزیزان با خاطری آسوده در کشور موردنظرتان به راحتی به تحصیل و کارکردن مشغول شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *