دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لیمو ترش سنگی در چه ماهی به فروش می رسد

  • آرش احمدی
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از میوه ها و مرکبات که وجود دارد امری بدیهی و قابل تامل است.

یکی از آنها لیموترش سنگی تازه درجه یک است به نوعی این میوه به تازگی توانسته مخاطبان زیادی را در زمینه درمان بیماریها پیدا کند.

این میوه ی ترش و خوشمزه یکی از مرکبات است که از دیرباز در میان سفره ما ایرانیان بوده است و خواص آن را در کتب درمانی و پزشکی طب سنتی همچنین طب اسلامی که امروزه در دسترس همگان وجود دارد قابل استفاده است.

اما این میوه خوشمزه اندازه ای به نسبت یک گردو دارد با پوسته زرد رنگ که دیده شده برخی موارد رنگ آن سبز نیز بوده است.

برای خرید محصولات با قیمت و کیفیت عالی می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

لیمو ترش سنگی در چه ماهی به فروش می رسد

این میوه خوشمزه را در میان ماه های تابستان به صورت انبوهی می بینیم به نوعی که گویی شهرمان از وجود لیمو می خواهد منفجر شود.

به خاطر این است که این میوه خوشمزه و ترش در این فصل حاصل می گردد یکی از معروف ترین و معتبرترین آن در شهر جهرم است در جهرم یکی از شهرهای استان فارس است که توانسته در این امر خود نماد و سمبل این مرکب لذیذ باشد.

اما گذشته از مواردی که در فوق اشاره شد کاربرد و خواص درمانی آن پیش گرفته از مصرف آن چرا که چیزی نزدیک به ۹۹ خاصیت در این لیمو سنگی وجود دارد خواص بی نظیر و شگفت انگیزی که همگان را انگشت به دهان می گذارد.

 

لیمو ترش سنگی

برخی نظرات و صحبتها است در زمینه زیاده روی در مصرف لیمو ترش سنگی که این موضوع در میان عوام باعث شده که مصرف زیادی میوه ی ترش باعث سنگ ساز شدن کلیه ها می شود و کسانی که آن را برای لاغری از آن استفاده می کنند.

دیده شده که مشکل سنگ کلیه روبرو هستند هنوز این مورد ثابت نشده است ولیکن به خاطر باب شدن آن در میان مصرف کنندگان توصیه به این داریم که میوه توش را با پزشک خود در میان بگذارید استفاده زیاد آن می توانند مشکلات متعددی را برای شما به وجود بیاورد.

لیمو سنگی یا همان لیمو ترش دارای ویتامینهای است از نمونه های آن به ویتامینهای به دو به یک به پنج همچنین آهن منیزیم فسفر پتاسیم و زینک قند کربوهیدرات رژیمی و چربی پروتئین اشاره کرد.

لیمو ترش سنگی در چه ماهی به فروش می رسد

شکل ظاهری این میوه ترش بیضی شکل است که انواع لیمو ترش سنگی که یکی از رنگ آن به رنگ زردی وجود دارد و سایز آن آن به نسبت بزرگ تر است دیگر ویدیوهای معمولی است به نوعی که بعضی اشخاص فکر می‌کنند لیموترشها هنوز کال هستند در صورتی که به این شکل نیست و این دو نوع میوه از هم هم مجزا است.

هر دو گل لیموها مانند پرتقال خونی نارنگی بالنگ از خانواده مرکبات هستند بطور کل در سراسر دنیا وجود دارد.

همانطور که دیده شده میوه های ترش و لذیذ عمدتاً در هوای گرمسیری رشد بیشتر و بهتری دارد این میوه پر خاصیت از گذشته تا امروز به خاطر طعم و مزه ای که دارد و همچنین عطری که به غذا می دهد از گذشته در آشپزی بانوان کمک شایانی کرده است همچنین استفاده ها و کاربردهای دارویی آرایشی آن آن چیزی است که جزء لاینفک ابزارآلات آرایشی بانوان بوده است.

 

لیمو ترش زرد

لیمو ترش زرد دارای خواص بسیار زیادی است که به شرح زیر است:

طعم آن بسیار ترش می باشد.

معمولا به تنهایی یا به عنوان میوه کامل از آن نمی توان استفاده کرد.

اغلب به عنوان چاشنی غذا هستند.

یک منبع عالی از ویتامین C می باشند.

لیمو ترش زرد رنگ برای سلامتی بسیار مفید است. چرا که با خوردن آن از خطر بیماری قلبی، سرطان و سنگ کلیه را کاهش می دهد. (ترکیبات گیاهی موجود در لیمو ترش اثرات مفیدی بر سرطان و دیگر بیماری ها دارد)

چربی و پروتئین بسیار کمی دارد.

لیمو ترش سنگی در چه ماهی به فروش می رسد

برای درمان کم خونی به دلیل کمبود آن نیز موثر است، از آنجایی که لیمو ترش زرد می تواند جذب آهن ها را افزایش دهد، به درمان کم خونی کمک فراوانی می نماید.

این محصول فوق العاده است و هر فرد می تواند روزانه یک لیموترش را گرفته و با آب تازه حل نموده و از آن بنوشید.

چرا که آب لیمو سرشار از ویتامین C  است و از بیشتر بیماری ها جلوگیری می نماید. علاوه بر این، عطر لیمو باعث می شود تا استرس را کاهش دهد و خلق و خوی بهبود ببخشد.

لازم به ذکر است، از شکری که مکررا اضافه شود خودداری نمایید زیرا خاصیت لیمو را ازبین برده و حتی به شما ضرر نیز می رساند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *