دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت) و مناظر خارق العاده آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

پارک جنگلی بابلکنار که یکی از پارک های دیدنی در مازندران و شهر بابل است، جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این پارک بسیار سرسبز بوده و شامل گونه هایی از راش و بلوط می باشد.

یکی از زیباترین پارک های جنگلی در بابل، پارک جنگلی بابلکنار می باشد که چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد. این پارک در فاصله ۲۲ کیلومتری از بابل قرار داشته و مساحت آن ۵۶۰ هکتار است. این پارک یکی از زیباترین مجموعه های میراث فرهنگی و صنایع دستی محسوب می شود.

نواحی جنگلی بابلکنار

معرفی پارک جنگلی بابلکنار

بابل یک شهر توریستی با جاذبه های متنوع بوده که به دلیل برخورداری از جذابیت های بسیار مورد توجه گردشگران است. در این شهر می توانید یکی از مهم ترین پارک های جنگلی مازندران را از نزدیک مشاهده کنید.

پارک سرسبز بابلکنار

پارک بزچفت که دارای طبیعتی زیبا بوده و شامل مجموعه ای از گونه های گیاهی و جانوری است، اهمیت زیادی برای گردشگران دارد. این پارک جنگلی زیبا از مهم ترین مکان های دیدنی بابل است. و شما می توانید در این بخش بهترین مکان های دیدنی بابل را بشناسید.

پارک تفریحی بابلکنار

در این پارک می توانید چشمه کوچک و آبشاری را مشاهده کنید که جذابیت های فوق العاده ای دارد. طبیعت این نواحی بسیار آرامش بخش بوده و صدای دلنوازی از پرندگان و آبشار به گوش می رسد. برای بازدید از شگفتی های بیشتر در این پارک می توانید کمی در آن پیاده روی کنید. طبیعت این منطقه بسیار بکر و زیبا بوده که شما از نواحی آن بازدید خواهید کرد.

  •  آرون گروپس

پارک بابلکنار را بشناسید

آشنایی با گونه های گیاهی

در این مجموعه می توانید نمونه هایی از چند گونه گیاهی مشاهده کنید. گیاه درختی و بوته های متنوع در این نواحی طبیعت ویژه ای به آن بخشیده اند. در پارک جنگلی بابلکنار می توانید گونه های جذابی از شمشاد، نارون، بلوط و توسکا را مشاهده نمایید. این منطقه دارای گونه های نادر و مهمی از فسیل های زنده گیاهی است. در واقع تاریخ ایجاد این گیاهان فسیلی به میلیون ها سال پیش باز می گردد.

این پارک دارای درختانی انبوه و متراکم بوده و در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی های خاصی است. شما با قدم زدن در این پارک می توانید بخش های مختلفی از آن را ببینید. در پاییز فرشی از برگ های رنگارنگ زیر پای شما پهن بوده و در تابستان نیز می توانید زیر سایه خنک این درختان تنومند استراحت کنید. این پارک جاذبه های طبیعت گردی دیگری نیز دارد.

دیدنی های پارک بابلکنار

امکانات پارک جنگلی

یکی از مهم ترین امتیازات پارک های جنگلی برخورداری از امتیازات تفریحی و امکانات رفاهی آن می باشد. در این پارک می توانید از امکانات رفاهی مناسبی استفاده کنید. سرویس بهداشتی، مسجد، آلاچیق، پارک بازی، زمین بازی، قهوه خانه و رستوران از مهم ترین امتیازات در این پارک به شمار می آید.

پارک جنگلی بابلکنار

این پارک از جمله زیباترین جاذبه های مازندران بوده و جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این پارک از جمله مکان های دیدنی مازندران است که تنوع جاذبه های طبیعی آن بالا بوده و شما می توانید جذابیت های بیشتری از آن را در سفر بشناسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *