دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

با کرم پودر آشنا شوید

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

همه بانوان در طول زندگی خود از محصولات آرایشی استفاده کرده و روی صورت خود آرایش انجام داده‌اند. همه آن‌ها بر این موضوع آگاه هستند که برخی اقلام در آرایش هستند که غیرقابل حذف بوده و بدون وجود آن‌ها نمی‌توان یک آرایش بی نقص داشت. کرم پودر، رژلب و ریمل از جمله این اقلام هستند و شاید بتوان گفت که کرم پودر اصلی‌ترین آن‌هاست. زمانی یک آرایش دلنشین و جذاب است که روی پوستی صاف، بی‌نقص و زیبا انجام شود و این کار توسط کرم پودر انجام می‌شود. با وجود همه مزایایی که این محصول دارد، اما نباید عوارض آن را نادیده گرفت. استفاده بی‌وقفه و روزانه از کرم‌پودرهای سنگین، عدم پاکسازی روزانه پوست، استفاده از محصولات نامرغوب، مصرف کرم پودر ناسازگار با پوست و سایر عوامل ممکن است موجب آسیب به پوست شوند و عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشند. افزایش بی‌وقفه قیمت کرم پودر و کمبود زمان برای آرایش و عوارض ذکر شده از جمله عواملی هستند که سبب می‌شوند تا افراد به دنبال راهی جایگزین برای ظاهر زیبای پوست خود باشند.
رسیدگی به پوست و حفظ سلامت و زیبایی آن با استفاده از محصولات مراقبتی و رعایت روتین پوستی روزانه و فراموش نکردن مصرف ضدآفتاب از جمله عواملی هستند که سبب حفظ طراوت و ظاهر پوست خواهند شد.

با کرم پودر آشنا شوید

روشی جایگزین کرم پودر

علاوه بر موارد ذکر شده، امروزه روشی به افراد معرفی شده است که به کمک آن می‌توان از مصرف روزانه کرم پودر رها شد و در وقت و هزینه صرفه جویی کرد. کرم پودر دائم یا مزو وایت نامی است که روی این روش گذاشته‌اند. در حقیقت این عمل با کرم پودر معمولی مورد استفاده در آرایش کاملا متفاوت بوده و در منزل و توسط خود شخص قابل انجام نیست. زادگاه این عمل کشور لهستان بوده که به دلیل نتیجه‌گیری مثبت و تأثیری که داشته، به مرور مورد توجه افراد بیشتر و کشورهای دیگری نیز قرار گرفته و امروزه در اغلب کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش رنگدانه‌های مدنظر را توسط یک سوزن نازک و به روش میکرونیدلینگ به لایه سطحی پوست تزریق می‌کنند و از این راه کمک می‌کنند تا فرد پوستی صاف، یک دست و روشن داشته باشد. این روش در برخی کلینیک‌های تخصصی خاص و توسط متخصصین مربوطه و از طریق دستگاه‌ها و مواد مخصوص انجام می‌شود. به دلیل ثبات و ماندگاری بالا و چندماهه‌ای که در این روش وجود دارد، نام آن را کرم پودر دائم گذاشته‌اند. اما این بدان معنا نیست که تنها با انجام یک مرتبه از این کار، برای همیشه پوستی صاف و زیبا خواهید داشت. در حقیقت مانند خیلی از اعمال زیبایی، این روش نیز نیاز به مراقبت‌های خاص و ترمیم دوره‌ای دارد.

با وجود این‌که این روش از راه تزریق سطحی انجام می‌شود و در و خونریزی ندارد و موجب بسته شدن منافذ پوست و عوارض ناشی از آن نمی‌شود اما خطراتی را نیز به دنبال دارد. در ابتدا باید بدانید که مواد تشکیل دهنده مزو وایت مواد مختلفی هستند که فلزهای سنگینی چون آهن و سرب نیز جز آن‌ها هستند و به همین دلیل می‌توانند برای پوست خطرآفرین و حتی سرطان زا باشند.

از آن‌جایی که این نوع کرم پودر برای انواع مختلف پوستی طراحی نشده است و برای تمام افراد از یک نوع محصول استفاده می‌شود، پس باید احتمال هرگونه ناسازگاری با پوست، آلرژی، بیماری و موارد مشابه را داد و آن‌ها را پذیرفت.

یکی از نکات مهمی که در رابطه با این عمل وجود دارد، نبود مراکز کاملا تخصصی و مسلط برای انجام آن است. پس قبل از هرگونه اقدام، از مرغوبیت مواد مورد استفاده و انجام آن توسط متخصص مطمئن شوید و سپس اقدام نمایید.

بسیاری از افراد با آگاهی از موارد ذکر شده، ترجیح می‌دهند از محصولات آرایشی معمول استفاده کرده و خطر انجام روش‌های پرعوارض را به جان نخرند. استفاده از محصولات آرایشی میان‌رده برای اصلاح پوست مانند کرم پودر فلورمار که هم کیفیت و هم قیمت مناسبی دارد، می‌تواند به افراد کمک کند تا بتوانند به طور هم‌زمان ظاهر و سلامت پوست خود را حفظ کنند.

با کرم پودر آشنا شوید

برندهای آرایشی مرغوب ایرانی

تا سال‌های گذشته اغلب افراد ترجیح می‌دادند که به جای استفاده از محصولات تولید داخل، از محصولات مرغوب خارجی استفاده کنند، اما امروزه تولیدات آرایشی داخل به مرتبه‌ای از کیفیت رسیده‌اند که بتوانند جایگزین محصولات خارجی شوند. این نکته به خصوص در مورد محصولات آرایشی پوست هم‌چون کرم پودر و پنکیک و موارد مشابه اهمیت بیشتری دارد، زیرا شرکت‌های داخلی با توجه به آشنایی به رنگ پوست افراد کشور اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که بیشترین تشابه را با رنگ پوست طبیعی افراد دارد که شاید این موضوع در مورد محصولات خارجی مورد توجه نبود. برند کالیستا یکی از تولیدکننده‌های موفق لوازم آرایشی است که توانسته در عرض مدت کوتاهی مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد. کرم پودر کالیستا علاوه بر بحث رنگ‌بندی مناسب، دارای بالاترین کیفیت از نظر ماندگاری، ظاهر، بسته‌بندی، قیمت و سایر موارد مشابه است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *