دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی میکل آرتتا سرمربی جوان و مطرح آرسنال

  • محدثه خاکشور
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر اهل دنیای فوتبال باشید، احتمالا نام میکل آرتتا را شنیده باشید. او بازیکن سابق است که مدتی سابقه مربی و سرمربی گری را در کارنامه ورزشی خود دارد. در این مطلب به بیوگرافی میکل آرتتا خواهیم پرداخت.

میکل آرتتا آماتریاین یکی از بازیکنان سابق اروپایی و مربی و سرمربی فعلی تیم های فوتبالی اروپا می باشد. او در ۲۶ ماه مارس سال ۱۹۸۲ در اسپانیا به دنیا آمد. آرتتا کمی در تیم منچستر سیتی دستیار بود که تحت نظر پپ گواردیولا کار می نمود. وی در سال ۲۰۱۹ با تیم آرسنال قراردادی ۳ سال و ۶ ماهه عقد نمود و سرمربی این تیم فوتبالی گردید. حضور در این تیم تا سال ۲۰۲۵ تمدید شد. در این مطلب بیشتر به بیوگرافی میکل آرتتا خواهیم پرداخت.

بیوگرافی میکل آرتتا و نگاهی به زندگی شخصی و حرفه ای او

بیوگرافی میکل آرتتا و تمدید سرمربی گری برای آرسنال تا ۲۰۲۵

آرتتا در سی و یکم ماه اوت سال ۲۰۱۱ قراردادی ۴ ساله با تیم باشگاهی آرسنال عقد نمود. وی به مدت شش سال در تیم «اورتون» حضور داشت که در تعداد ۱۶۲ بازی که برای این تیم انجام داد، موفق به زدن ۲۷ گل به نفع اورتون شد. آرتتا در فصل های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و نیز ۲۰۱۴-۲۰۱۵ بعنوان بازیکن فوتبال در تیم آرسنال به قهرمانی جام حذفی دست پیدا کرد. آرتتا در فصل قبلی نیز در نقش مربی با تیم آرسنال به قهرمانی جام حذفی دتس پیدا نمود. بعد از آن هم در رقابت سوپر جام انگلیس, موجب باخت تیم لیورپول گردید.

 آرتتا یک مدت در تیم منچستر سیتی، تحت نظر پپ گواردیولا دستیار بود. او در ۲۰۱۹ به عنوان سرمربی با تیم آرسنال قراردادی به مدت ۵ سال بست. میکل آرتتا در تیم آرسنال کارکرد زیاد خوبی از خود نشان نداد و نخستین فصل حضور او با قهرمانی در تیم های باشگاهی «جام خیریه انگلستان» و «FA CUP»، با رتبه پایین ۸ به پایان رساند و در فصل پس از آن نیز رتبه هشتم را به خود اختصاص داد و هیچ سهمیه ای از بازی های اروپایی کسب نکرد. به همین خاطر هم تا نزدیک اخراج نیز کشیده شد. ولی با اعتمادی که آرسنال به او کرد و تلاش های مستمر او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در انتهای هفتمین هفته برترین سرمربی ماه سپتامبر برگزیده گردید و تیم را از انتهای جدول نجات داد.

زندگینامه میکل آرتتا و همسر و فرزنداننش

زندگینامه میکل آرتتا و همسر و فرزنداننش

  •  آرون گروپس

آشنایی با زندگینامه جذاب میکل آرتتا

ورزش ۳ پس از حاشیه های بسیار اطراف گرانیت ژاکا و درگیر شدن وی با طرفداران تیم آرسنال, بازوبند کاپیتانی تیم آرسنال را از از دست داد. بعد از پیر امریک اوبامیانگ به جای او کاپیتان این تیم شد. سرمربی سابق تیم آرسنال به اسم «اونای امری» در آغاز ورودش به آرسنال تیم ۵ نفره ای را شکل داد که در آن بازیکن هایی همچون ببرین، لاکازت، ژاکا و اوزیل جای گرفته بودند. تیم آرسنال به تیم «توپچی های لندن یا توپچی های انگلیس» نیز شناخته می شوند.

حاشیه های مرتبط با کاپیتانی او در تیم آرسنال، اکنون عکس العمل آرسنال را به دنبال داشت که آرتتا در مورد آن گفته است:

«کاپیتان می تواند باعث ایجاد ثبات بیشتر در تیم شود. با این وجود عوامل زیادی وجود دارد که بعضی از آنها غیر قابل کنترل هستند. در حال حاضر همه چیز خوب است و زمان آن نیست که چیزی تغییر کند. من در باشگاه هایی بوده ام که ۴ یا ۵ کاپیتان داشته اند. این گروه رهبری است نه کاپیتان. در پایان اما این یک بازیکن خواهد بود که بازوبند را بر بازو می بندد.»

زندگینامه میکل آرتتا سرمربی تیم آرسنال

زندگینامه میکل آرتتا سرمربی کنونی اسپانیایی

بیوگرافی میکل آرتتا و نگاهی به زندگی شخصی و حرفه ای او

تیم آرسنال

تیم آرسنال اکنون با ۶۳ امتیاز در چهارمین رده جدول لیگ برتر انگلیس جای گرفت و از جایگاه مطلوبی جهت به دست آوردن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا متنعم شد. در حقیقت طرفداران تیم نامبرده امید دارند که تیم آنها پس از سالها مجددا به اصلی ترین تورنمنت فوتبال باشگاهی اروپا دست پیدا کند. هدف بزرگی که فقط ۴ بازی دیگر با آن برای تیم آرسنال مانده است.

دستاوردهای مثبت و چشمگیری که با سرمربی گری آرتتا صورت گرفت؛ موجب گردید طرفداران تمدید شدن قرارداد تیم با او را بخواهند. در کنار این تقاضای طرفداران، رضایتمندی عوامل تیم از عملکرد میکل، باعث تمدید شدن قرارداد میان آرسنال و میکل آرتتا تا سال ۲۰۲۵ گردید.

میکل آرتتا به زبان های اسپانیایی، کاتالان، باسکی تسلط دارد که همچنین می تواند به سایر زبان های ایتالیایی، پرتغالی و فرانسوی سخن بگوید.

بیوگرافی میکل آرتتا بازیکن سابق و سرمربی کنونی

بیوگرافی میکل آرتتا و نگاهی به زندگی شخصی و حرفه ای او

بیوگرافی میکل آرتتا بازیکن سابق و سرمربی کنونی

زندگینامه میکل آرتتا و مرور افتخارات وی

همسر و فرزندان میکل آرتتا

وی یک مجری و مدل اسپانیایی – آرژانیتینی به اسم«لورنا برنال» ازدواج نموده که ثمره این ازدواج سه بچه به اسم های گابریل، دانیل و اولیور می باشد. گابریل در سال ۲۰۰۹، دانیل در سال ۲۰۱۲ و اولیور در سال ۲۰۱۵ تولد یافته است.

ژابی آونسو اولانو با ملیت اسپانیایی از رفیقان خوب و نزدیک میکل آرتتا است که دوستی آنها قدمت زیادی دارد.

آشنایی با زندگینامه جالب میکل آرتتا

زندگینامه میکل آرتتا و مرور افتخارات او

افتخارات باشگاهی

  • تیم باشگاهی پاری سن ژرمن قهرمانی در جام اینترتوتو در سال ۲۰۰۱
  • تیم باشگاهی رنجرز قهرمانی پرمیرشیپ اسکاتلند در سال ۲۰۰۲-۲۰۰۳
  • تیم باشگاهی آرسنال قهرمانی در جام حدفی فوبتال انگلیس در سال های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و ۲۰۱۴-۲۰۱۵
  • تیم باشگاهی آرسنال قهرمانی جام خیریه انگلستان در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵

زندگینامه میکل آرتتا و تمدی قرارداد با آرسنال تا 2015

زندگینامه میکل آرتتا بازیکن سابق اسپانیایی

زندگینامه میکل آرتتا و همسر و فرزنداننش

آشنایی با بیوگرافی میکل آرتتا

بیوگرافی میکل آرتتا و تمدی قرارداد با آرسنال تا 2015

زندگینامه میکل آرتتا و همسر و فرزنداننش

زندگینامه میکل آرتتا سرمربی کنونی اسپانیایی

زندگینامه میکل آرتتا بازیکن سابق اسپانیایی

زندگینامه میکل آرتتا سرمربی تیم آرسنال

آشنایی با بیوگرافی میکل آرتتا

آشنایی با بیوگرافی میکل آرتتا

در این مطلب شما ورزش دوستان و علاقمندان به اخبار فوتبالی را با بیوگرافی میکل آرتتا آشنا کردیم. امیدواریم از مطالعه این چهره ی فوتبالی اسپانیایی نهایت لذت را برده باشید. یکی از چهره ی فوق العاده مطرحی که در تیم پاری سن ژرمن بازی می کند، لیونل مسی است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *