دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عوامل موثر در بروز سردی پاها در بارداری

  • سعیده ستاری
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

سردی پاها در بارداری دلایل و علت های مختلفی دارد. اگر شما باردار هستید حتما برای درمان سردی پاها به پزشک مراجعه کنید و این موضوع را جدی بگیرید.

سردی پاها در بارداری چه علتی می تواند داشته باشد؟ به تازگی نشانه های عجیب غریب را در خود مشاهده می کنید. در دوران بارداری تغییرات زیادی در درون بدن اتفاق می افتد و احساس سرما در پاها یکی از این نشانه ها می باشد.

دلایل سردی پاها در بارداری

در طول دوران حاملگی سردی پاها و بدن دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه  سعی کرده ایم به شرح کامل این دلایل بپردازیم.

دلیل سردی پاها د بارداری

بیخوابی

داشتن خوابی راحت و آسوده در دوران بارداری بسیار سخت و دشوار می باشد. چون که سوزش معده، احتیاج مبرم به تخلیه مثانه و کمر درد شما را بسیار آزار می دهد. از آن جایی که میزان تغییرات هورمون ها در اوایل بارداری شدیدتر می باشد، بیشتر روزهای اول احساس بی خوابی می کنید. البته در نظر داشته باشید نشانه ها و علائمی که در ادامه بارداری تجربه می کنید هم آزاردهنده هستند.

اضطراب

نوزاد، زندگی شما را دگرگون می کند و این کاملا طبیعی می باشد که شما مضطرب شوید ولی به هیچ وجه نباید آرامش خود را از دست بدهید. زمانی که بدن شما مشغول آماده سازی خود برای نوزاد است، خون را از اندام هایی که از اهمیت کمتری برخوردار می باشند مانند پوست به قسمت های مهم تر مانند قلب ارسال می کند و در این مواقع احساس می کنید که پاهای شما سرد شده اند. به خاطر داشته باشید که حالت تهوع و تعریق هم نقش قابل توجهی در کم کردن دمای بدن دارند.

کم کاری تیروئید

هورمون هایی که به واسطه غده تیروئید ایجاد می شود برای مغز جنین و رشد سیستم عصبی لازم می باشد. زمانی که میزان هورمون ها پایین می آید، احساس افسردگی، یبوست، خستگی و سردی را تجربه می کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

علل سردی پاها در حاملگی

کم خونی

نوعی کم خونی به نام کم خونی کمبود آهن است که در خانم های باردار بیشتر رایج می باشد. در زمان بارداری بدن به تعداد زیادی گلبول قرمز برای تولید اکسیژن احتیاج دارد. رژیم غذایی باید از مواد معدنی و مواد مغذی غنی باشد؛ در غیر اینصورت با کم خونی مواجه می شود. احساس سردی پاها از شایع ترین علائم کم خونی می باشد. رنگ پریدگی پوست و خستگی مفرط هم از علائم رایج دیگر می باشند.

پایین بودن فشار خون

فشار خون پایین در خانم های باردار علائم خاصی ندارد ولی احساس سردی پاها را همراه با ضعف، حالت تهوع، تار شدن دید و سرگیجه را تجربه می کند. اگر شما هر کدام از علائم بالا را در خود مشاهده کردید حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

خطر احتمالی سرد شدن پاها در حاملگی

همانگونه که بیان کردیم اکثر خانم ها احساس گرما می کنند تا سرما. پروژسترون که در دوران بارداری تولید می شود علت بالا رفتن دمای بدن می باشد. پس در صورتی که باردار هستید و به شدت احساس سرما می کنید، نشان دهنده این است که مشکلی پنهان در بدن شما وجود دارد. پس حتما در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

درمان سردی پاها در بارداری

نشانه های عادی و پنهان بارداری

علائم و نشانه های نرمال و عادی بارداری شامل متوقف شدن عادت ماهیانه، افزایش میزان دفع ادرار، خستگی مفرط، حالت تهوع که با استفراغ یا بدون استفراغ همراه باشد، انقباض شکم و داشتن میل شدید به خوراکی می شود. این نشانه ها از موارد و عوامل نرمال و طبیعی به شمار می روند. ولی بارداری یک سری علائم عجیب و غیر عادی هم دارد که در ادامه برای شما بیان می کینم.

  • خونریزی لثه
  • احساس سردی پاها
  • میل شدید به خوراکی های عجیب غریب
  • عکس العمل های احساسی شدید
  • ترشح از پستان ها

در پایان به منظور اطلاع از دلایل ضعف در بارداری و تعریق شبانه در بارداری می توانید به سراغ این مطالب بروید و اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *