دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا شکلات تخته ای صد در صد تلخ چاق کننده است؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از اکتشافات و ساخته های بسیار فوق العاده بشر شکلات می باشد، امروزه شکلات تلخ با طعمهای مختلف مانند فندقی و پسته ای و با درصدهای مختلف مانند صد در صد یا نود و هشت درصد در مدلهای ایرانی و خارجی در بازار یافت می شود که هر کدام مشتریان خاص خود را دارد و به صورت بسته بندی و خیلی شیک به فروش می رسد.

شکلات تلخ همچون قهوه تلخ فواید و خواص بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی بدن دارد، البته مصرف بیش از اندازه آن نیز می تواند آسیبهای زیادی به بدن وارد کند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

شکلات تلخ فندقی مزایای بسیار زیادی دارد، مانند کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب، مبارزه با استرس، جلوگیری از سرطان، بهبود شرایط شناختی بدن و بسیاری از خواص دیگر که همگی در کنار هم شکلات را به ماده ای مفید تبدیل کرده است.

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

آیا شکلات تخته ای صد در صد تلخ چاق کننده است؟

شکلات تلخ غنی از آنتی اکسیدان می باشد که برای مراقب از پوست و مو بسیار مفید است، این شکلات که به شکلات سیاه نیز معروف است از کره کاکائو ساخته شده است، حاوی مقدار بسیار زیادی از کاکائو می باشد، چیزی در حدود ۶۰ الی ۹۹ درصد که اگر دقت کرده باشید بر روی بسته بندیهای شکلات تلخ نیز اعدادی در این میان نوشته شده است.

کاکائویی که در شکلات تلخ به کار رفته است حاوی آنتی اکسیدانهایی می باشد که فنولی بیشتری نسبت به غذاهای مختلف دارد و هرچه میزان خلوص کاکائوی به کار رفته بیشتر باشد آن محصول غنی تر است و تلخ تر می باشد.

شکلات تلخ صد در صد

امروزه طبق تحقیقات صورت گرفته ثابت شده است که مصرف روزانه و منظم و البته کنترل شده شکلات تلخ در درصد های مختلف مانند نود درصد یا صد در صد می تواند فواید بسیار خوبی برای سلامتی بدن انسان داشته باشد که باعث می شود این خوراکی خوشمزه بیش از پیش مورد توجه و مصرف قرار بگیرد.

همانطور که می دانید شکلات و شکلات تلخ و در کل انواع شکلاتی که در بازار وجود دارند، جز محبوب ترین و پر طرفدار ترین مواد خوراکی و تنقلات محسوب می شوند که در کشور خودمان صنعت شکلات سازی یکی از پر رونق ترینها میان صنعتهای خوراکی و مواد غذایی می باشد و کارخانه های مختلفی در ایران اقدام به ساخت و تولید و عرضه عمده و کلی این ماده خوراکی لذیذ و خوشمزه کرده اند.

آیا شکلات تخته ای صد در صد تلخ چاق کننده است؟

لازم به ذکر است شکلات تلخ صد در صد که در بازار می توان یافت شکلات تلخ صد در صد می باشد که حاوی صد در صد دانه های خالص کاکائو است، بهترین درصد شکلات تلخ برای مصرف همین مقدار صد در صد می باشد، البته درست است که طعم آن بسیار تلخ می باشد اما خواص آن از بقیه مدلهای شکلات بیشتر است.

شکلات شیرین نشده بین ۸۵ تا ۱۰۰ درصد کاکائو در خود دارد، این شکلات بیشتر برای کالاهایی که پخته می شوند مانند کیک خیس استفاده می شود و طعم شکلاتی بسیار مناسبی به این مواد غذایی وارد می شود که باعث خوشمزه شدن آنها می شود.

امروزه مواد غذایی مختلفی به صورت شکلاتی در بازار وجود دارد که همگی آنها پرطرفدار هستند، این محبوبیت و پر طرفدار بودن به خاطر وجود شکلات تلخ یا شیرین خوشمزه در آنها می باشد.

شکلات تخته ای ایرانی

همانطور که می دانید دسته بندی در شکل ظاهری شکلات مختلف می باشد که نوع تخته ای ایرانی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

به علت داشتن شیرینی نارگیلی کافی استفاده درست از این محصول برای افراد هیچ ضرری نخواهد داشت تا اینکه افراد دیابتی بتوانند از این محصول استفاده کامل را ببرند.

لازم می باشد تا اینکه ذکر شود محصولات شکلات دارای اشکال مختلف می باشد که هر کدام از آن استفاده های مختلف را صورت می گیرد.

شما می توانید از این محصول به جای قند نیز در مصرف چای مور استفاده قرار بدهید.

آیا شکلات تخته ای صد در صد تلخ چاق کننده است؟

در ضمن بعضی از دسته بندی شکلات تخته ای ایرانی به طوری می باشد که در وسط یا همان مغز آن مواد مختلف مانند: بیسکوییت، پسته، بادام و غیره وجود خواهد داشت تا اینکه یک طعم با کیفیت داشته باشید.

افرادی که دارای قند خون هستند می توانند از این محصول استفاده کنند تا اینکه بتوانند طعم لذیذ و عالی را استفاده کنند.

شکل ظاهری در بین شکلات بسیار متنوع می باشد که می توان نسبت به نیاز خود این محصول را تهیه و مورد استفاده قرار داد.

هر کدام از این دسته بندی با روشهای مختلف طراحی و تولید خواهد شد که شما می توانید این محصول را نسبت به نیاز خود تهیه و خریداری کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *