دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی پوریا رحیمی سام و کارنامه هنری وی در تئاتر، سینما و تلویزیون

  • محدثه خاکشور
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

پوریا رحیمی سام از جمله بازیگران جوان اما موفق است که در طول این مدت از حضور در عرصه بازیگری و نیز کارگردانی چهره ی خوب و شناخته شده ای از خود برجای گذاشته است. در این مطلب بیوگرافی پوریا رحیمی سام را شرح می دهیم.

پوریا رحیمی سام هنرپیشه اهل ایران است. او در آثاری همچون عصر یخبندان، اسرافیل، ضد گلوله، بی نامی، حبیب آقا، ناهید، کوپال و احتمال باران اسیدی به عنوان بازیگر حضور داشته است. او در بهمن ماه ۱۳۶۱ در هشتگرد به دنیا آمد که در زمینه های تلویزیون، سینما و تئاتر هنرپیشگی می کرد. وی از جمله بازیگران فعال و با پشتکار کشورمان است که فعالیت خود را به طور رسمی با فیلم سینمایی «جنوب شرقی» شروع نمود و با نقش آفرینی در فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» مشهور گردید. آقای رحیمی سام قبل از وارد شدن به دانشگاه در گروه تئاتر «مهرداد کوروش» به یادگیری تئاتر پرداخت و سپس تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کارگردانی به پایان رساند. در این مطلب به معرفی بیوگرافی پوریا رحیمی سام خواهیم پرداخت.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر و مدرس

بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر و کارگردان جوان

پوریا رحیمی سام بازیگر و کارگردان ایرانی است که متولد سال ۶۱ در استان البرز با سابقه فعالیت در کلیه زمینه های بازیگری (تئاتر، تلویزیون و سینما) می باشد. او که در کار خود مسلط است، مدتی است که به تدریس نیز فعالیت دارد. وی به خاطر ایفای نقش در فیلم سینمایی «زالاوا» موفق شد تا سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل در ۳۹امین جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

زندگینامه پوریا رحیمی سام بازیگر پرکار ایرانی

بیوگرافی پوریا رحیمی سام هنرپیشه و کارگردان تئاتر

تئاتر

پوریا رحیمی سام قبل از وارد شدن به دانشگاه برای رشته بازیگری, در زادگاه خویش یعنی همان هشتگرد در گروه تئاتری زیر نظر مهرداد کوروش به یادگیری سبک و چگونگی بازی در تئاتر پرداخت. سپس بعد از وارد شدن به دانشگاه در تعدادی تئاترهای دانشجویی حاضر شد و همین ورود استارت فعالیت او در بازیگری بود. از جمله نمایش های موفقی که او در آنها حضور داشته می توان به نمایش «پینیوکو»، «آخرین نامه»، «مندریک»، «نمایش نامه خوانی به مناسبت ورود اشکان» اشاره داشت.

این بازیگر تئاتر با توجه به اینکه تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کارگردانی به اتمام رسانده است, تئاتر را خیلی باارزش اما سخت می داند که در مورد گفته است:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

«تئاتر ارزشمند و سخت است که تجربه کارگردانی به صورت حرفه ای در این مدت به خاطر اینکه آنقدر درگیر استرس شرایط اجرا بودم که بارها خواستم عطای کار را به لقایش ببخشم و دور کارگدانی تئاتر را خط بکشم؛ اما عشق تئاتر مانع چینن کاری می شود.»

زندگینامه پوریا رحیمی سام و مرور کارهایش

آشنایی با زندگینامه جذاب پوریا رحیمی سام

زندگینامه پوریا رحیمی سام هنرپیشه ای باپشتکار

سینما

شروع بازیگری پوریا رحیمی سام با بازی در تله فیلم «جنوب شرقی» به کارگردانی آیدا پناهنده به طور حرفه ای رقم خورد، این تله فیلم از شبکه استانی سیستان و بلوچستان پخش می گردید که در آن با امین گلستانه همبازی بود. بازی در فیلم سینمایی احتمال باران اسیدی به عنوان نقش اول با کارگردانی بهتاش صناعی ها سهم زیادی در موفقیت و دیده شدن او داشت. در این فیلم آقای رحیمی سام در نقش یک پسر جوان به نام کاوه و در کنار محمد شمس لنگرودی مقابل دوربین می رود. فیلم «احتمال باران اسیدی» به عنوان برترین فیلمنامه قسمت نگاه نوی جشنواره فجر و همچنین نامزد برترین فیلم قسمت هنر انتخاب شده و به جشنواره فجر ۱۳۹۴ راه پیدا کرد. او در فیلم سینمایی «کوپال» با بازی در نقش فردی کلید ساز بازی متفاوتی را به نمایش گذاشت. کوپل در فستیوال های خارجی و داخلی متعددی همچون پنجمین جشنواره فیلم هنرهای زیبای آمرکیا در ۲۰۱۸ بعوان برترین فیلم سینمایی انتخاب و تقدیر شد.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر

زندگینامه پوریا رحیمی سام با مدرک تحصیلی کارگردانی

تلویزیون

آقای رحیمی سام اولین بار در سریال «نجوا» در سال ۱۳۹۸ مقابل دوربین رفت که این سریال از شبکه ۱ سیما پخش گردید. در این سریال هنرپیشگان کمتر معروفی بازی می کردند. این مجموعه تلویزیونی در ژانر اجتماعی و خانوادگی تهیه شده و به موضوع اجساسی میان طلاق و جوان ها تمرکز دارد.

آشنایی با زندگینامه پوریا رحیمی سام

نمایش خانگی

هنرپیشه جوان و بااستعداد کشورمان با نقش آفرینی در سریال «کرگدن» که از نمایش خانگی پخش می شود, به خوبی مورد توجه قرار گرفت و به این طریق نیز مهمان نگاه مردم شد و تجربه ای متفاوت را کسب نمود. او در این سریال با هنرپیشگانی مانند مهدی کوشکی، هدی زین العابدین و سارا بهرامی هم بازی گردید.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام با تحصیلات دانشگاهی کارگردانی

تدریس

او علاوه بر بازی و کارگردانی تجربه تدریس هم دارد که در برنامه فیلم کوتاه شبکه مستند، در قسمت آموزش به عنوان مدرس حضور داشته است.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام هنرپیشه و کارگردان تئاتر

حسن معجونی الگوی رحیمی سام

پوریا رحیمی سام در میان بازیگران، بازی حسن معجونی را قبول دارد که البته او را به عنوان الگوی خود نیز می داند. تا جایی که یکی از علت های ادامه فعالیت بازی و هنرپیشگی را آقای معجونی بیان می کند که حضور او چه در بازیگری و چه در کارگردانی او را به ادامه دادن این راه بیشتر ترغیب می کند.

زندگینامه پوریا رحیمی سام و مرور کارهایش

زندگی شخصی

در بیوگرافی پوریا رحیمی سام مطالعه می کنید در انتهای سومین دهه زندگی خود قرار دارد که به دلیل پیگیری مصرانه فعالیت هنری خود هنوز ازدواج نکرده است.

زندگینامه پوریا رحیمی سام بازیگر و کارگردان

تقدیم جایزه به مادرش

بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر

رحیمی سام در کنار پدرش

زندگینامه پوریا رحیمی سام و نگاهی به زندگی شخصی و هنری اش

معرفی آثار پوریا رحیمی سام

در بیوگرافی پوریا رحیمی سام به آثار باارزش متفاوت و متعددی در عرصه های مختلف تئاتر، تلویزیون و سینما به عنوان بازیگر و کارگردان برمی خوریم. این هنرمند در مورد وضعیت هنری اش طی ۱۰ سال  فعالیت خود بیان کرده است:

«قطعا در بازیگری سینما و تئاتر تاثیرگذار هستم و در ده سال آینده هنری ام از من به احترام یاد خواهد شد و دوست دارم بعد از مردنم نیز از کارهایم یاد شود»

زندگینامه پوریا رحیمی سام و نگاهی به زندگی شخصی و هنری او

حضور در سینما

  • فیلم سینمایی «زالاوا» در سال ۱۳۹۹
  • فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» در سال ۱۳۹۸
  • فیلم سینمایی «من می ترسم» در سال ۱۳۹۶
  • فیلم سینمایی «جاده قدیم» در سال ۱۳۹۶
  • فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» در سال ۱۳۹۶
  • فیلم سینمایی «کوپال» در سال ۱۳۹۵
  • فیلم سینمایی «بی نامی» در سال ۱۳۹۵
  • فیلم سینمایی «اسرافیل» در سال ۱۳۹۵
  • فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» در سال ۱۳۹۳
  • فیلم سینمایی «عصر یخبندان» در سال ۱۳۹۳
  • فیلم سینمایی «ناهید» در سال ۱۳۹۳
  • فیلم سینمایی «از جنوب شرقی» در سال ۱۳۹۱
  • فیلم سینمایی «ضد گلوله» در سال ۱۳۹۰

فیلم کوتاه

  • فیلم کوتاه «حافظ» در سال ۱۳۹۲

حضور در تلویزیون

  • سریال «نجوا» در سال ۱۳۹۷
  • سریال «آبروی از دست رفته» در سال ۱۳۹۴
  • سریال «حالت خاص» در سال ۱۳۹۴

نمایش خانگی

  • مجموعه تلویزیونی «کرگدن» در سال ۱۳۹۸
  • مجموعه تلویزیونی «خسوف» در سال ۱۴۰۰

زندگینامه پوریا رحیمی سام بازیگر جوان ومجرد

بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر و مدرس

پوریا رحیمی سام در کنار  الناز شاکردوست

آشنایی با زندگینامه جذاب پوریا رحیمی سام

در این مطلب بیوگرافی پوریا رحیمی سام بازیگر عرصه های هنری تئاتر، سینما و تلویزیون را با شما مرور کردیم، امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *