دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاثیر سیگار بر چهره و مشکلات پوستی ناشی از آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۶ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

تاثیر سیگار بر چهره بسیار زیاد می باشد از این رو اگر دوست دارید اطلاعاتی در این مورد بدست آورید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

تاثیر سیگار بر چهره بسیار زیاد می باشد و اگر می خواهید از این تاثیرات آگاهی پیدا کنید و مصرف آن را کاهش دهید در ادامه می توانید همراه ما باشید تا تاثیراتی که این ماده بر روی صورت و چهره شما می گذارد را برایتان بررسی کنیم.

تاثیر سیگار بر چهره

تاثیر سیگار بر چهره انسان

عوارضی که سیگار کشیدن برای شما و اطرافیانتان دارد بسیار زیاد و جبران ناپذیر می باشد از این رو باید بدانید که این ماده مضر چه تاثیری بر روی صورت و چهره شما دارد. در ادامه تمامی آنچه که باید در رابطه با تاثیر سیگار بر چهره بدانید را برای شما بیان خواهیم کرد.

پیری زودرس

یکی از مشکلاتی که سیگار برای چهره دارد این است که منجر به پیری زودرس می شود در واقع افرادی که سیگار می کشند پنج برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری دچار پیری زودرس در چهره خواهند شد. در واقع سیگار کشیدن می تواند بر روی تنظیم سوخت و ساز بدن تاثیر گذاشته و یک سری از آنزیم ها را از بین ببرد و همین آنزیم ها می تواند بسیار برای پوست بسیار مفید باشند و با از بین رفتنشان چین و چروک ها بر روی پوست بسیار زیاد تر خواهند شد.

تاثیر سیگار بر چهره

تغییر رنگ پوست

یکی دیگه از تاثیراتی که سیگار کشیدن بر روی پوست می گذارد این است که صورت را رنگ پریده و بی حال نشان می دهد و همچنین دود سیگار می تواند پوست را ضخیم تر کرد و پرده خاکستری رنگ و روی چین و چروک های پوستی بکشاند. این مشکلات بیشتر بر روی گونه ها نمایان می شوند. در واقع تمامی این ها به دلیل وجود نیکوتین در سیگار می باشد که می تواند شریان ها را منبسط کرده و منجر به کاهش خون رسانی به پوست خواهد شد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خمیدگی و چین و چروک های پوستی

در واقع دخانیات می تواند بر روی الاستین های پوست نیز تاثیر گذاشته و آن ها را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهد و فیبر ها تازه تر ضخیم تر از حالت عادی می باشند و اگر این کار شما ادامه پیدا کند چین و چروک هایی که بر روی پوست ایجاد می شود ماندگارتر خواهد شده با هیچ روش درمانی درمان نخواهد شد.

تاثیر سیگار بر شریان های خونی

کشیده شدن پوست

در واقع استفاده از سیگار و سایر دخانیات در طی زمان می تواند منجر به کاهش خاصیت کشسانی و الاستین بودن پوست گردد. از این رو افرادی که سیگار می کشند کشیدگی پوست آن ها بیشتر می شود و این عارضه جانبی می تواند به مرور زمان علاوه بر چهره بر روی سایر بدن نیز تاثیراتی گذاشته و حالت غیر معمول و ناخوشایندی را ایجاد کند.

سرطان

یکی دیگر از مشکلاتی که کشیدن سیگار برای فرد و اطرافیان او ایجاد می نماید سرطان پوست می باشد. بهتر است بدانید که شیوع سلول های سرطانی در افراد سیگاری ۵۲ درصد بیشتر از افراد معمولی می باشد و دومین فرم رایج سرطان های پوستی در بین افرادی است که دخانیات مصرف می کنند.

تشخیص این سرطان ها معمولا در ناحیه لب و اطراف دهان مشاهده می شود و پزشکان به راحتی می توانند این موارد را از روی تغییراتی که بر روی چهره فرد ایجاد می شود تشخیص دهند.

پسوریازیس

یکی از حالت های بسیار خاص پوست به صورت پسوریازیس می باشد که منجر به خارش قرمزی و پوسته پوسته شدن سطح پوست در ناحیه مبتلا به این بیماری خواهد شد. یکی از عواملی که منجر به ایجاد این بیماری می شود سیگار کشیدن می باشد. این مشکل می تواند بر روی چهره فرد تاثیر گذاشته و او را بسیار غیرمعمول تر از دیگران نشان خواهد داد.

سیگار کشیدن و تغییر رنگ پوست

لکه های پوستی

از دیگر عوارض استفاده از دخانیات این است که خون رسانی به پوست ضعیف تر خواهد شد و پوست تغییر رنگ خواهد داد و این تغییر رنگ می تواند طیفی از نارنجی تا خاکستری باشد. یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده این حالت و ایجاد لکه های پوستی می توان به سموم بسیار زیاد در خون اشاره کرد و این سموم از طریق سیگار نیکوتین و تنباکو وارد خون فرد شده و در  گردش قرار می گیرد.

تاثیرات سیگار بر پوست بعد از ۲۵ سالگی

یک سری از تاثیرات استفاده از دخانیات هستند که بعد از ۲۵ سالگی خود را نشان می دهند و این تاثیرات می توانند به قدری جدی باشند که زندگی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهند. در واقع فرد سیگاری می تواند با ۷ هزار ماده شیمیایی در ارتباط بوده که از این ۷۰۰۰ ماده ۲۵۰ نوع آن خطرناک و مضر و هفتاد نوع آن سرطان زا می باشد. در ادامه تاثیراتی که بعد از ۲۵ سالگی بر روی پوست ایجاد می شود را برایتان بیان خواهیم کرد.

  • اگر سیگار می کشید و سن شما زیر ۲۵ سال می باشد سلول های پوستی که در آینده ساخته می شوند بزرگتر اند و شکل نامنظم تری دارند و همچنین سلول ها به کندی رشد می کنند و می توانند منجر به تغییر حالت پوست و چهره شما شوند.
  • سیگار کشیدن می تواند منجر به کاهش سلول های مرده در سطح پوست.
  • کاهش رطوبت در مولکول ها می تواند منجر به کاهش رطوبت سطح پوست شود.
  • بعد از ۲۵ سالگی ممکن است با خال های پیری رو به رو شوید و این خال ها به دلیل افزایش تولید ملانین در نقاط بسیار کوچک  می باشد که در اثر کشیدن سیگار در سنین پایین به وجود می آید.
  • با کشیدن سیگار سلول های دفاعی پوست از بین می روند و در سنین بزرگسالی و پیری به نصف کاهش پیدا می کند و اگر در معرض نور خورشید نیز باشد این مقدار به شدت افزایش خواهد یافت.
  • با کشیدن سیگار بعد از ۲۵ سالگی فعالیت سلول های فیبروبلاست ها کم می شود و این سلول ها سازنده کلاژن و الاستین می باشند بنابراین پیری زودرس ایجاد خواهد شد.
  • ماده زمینه ای که کلاژن و الاستین را کنار یک دیگر قرار می دهد و آن ها را نگه می دارد بسیار نازک تر از افراد عادی خواهد شد.
  • شریان های خونی تحلیل می روند.
  • شریان های خونی فراخ شده و دیواره های آن ها ضخیم تر خواهد شد.
  • امکان شکستگی و خم شدن شریان های خونی نیز وجود دارد.

سیگار کشیدنه و پیری زودرس

در این مطلب تمامی تاثیرات سیگار بر چهره برای بررسی شد و هر آنچه که نیاز به دلیل رابطه بدانید را برایتان بیان کردیم در آخر می توانید تاثیر سیگار بر باروری و تاثیر سیگار بر معده را نیز مطالعه نمایید و برای این کار کافی است از لینک های داده شده استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *