دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی شقایق نوروزی بازیگر سابق تلویزیون

  • محدثه خاکشور
  • ۵ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

شقایق نوروزی همان بازیگر نقش ترنگ در سریال بیداری است که بیشتر شما عزیزان شاهد این حضور موفق او بودید و هستید. اما در این مطلب می خواهیم بیوگرافی شقایق نوروزی را به صورت مفصل شرح دهیم.

شقایق نوروزی با نام اصلی مرضیه نوروزی هنرپیشه سابق ایرانی و از فعالان حقوق زنان می باشد که پیش از این در داخل کشور به عنوان بازیگر چند سریال و یک فیلم سینمایی ایفای نقش نمود. او در سال ۱۳۶۳ در شیراز به دنیا آمد؛ در سال ۱۳۸۶ اولین تجربه بازی خود را با بازی در سریال «بیداری» کسب نمود و در سال ۱۳۹۶ به اسپانیا رفت. در ادامه بیشتر به بیوگرافی شقایق نوروزی و حواشی زندگی او می پردازیم.

زندگینامه شقایق نوروزی و حواشی جنجالی

بیوگرافی شقایق نوروزی و حاشیه های زندگی شخصی وی

شقایق نوروزی بازیگری که به واسطه ی معرفی یکی از استادان تئاتر به کارگردان بهرام عظیم پور قدم در دنیای بازیگری گذاشت و برای بازی در سریال بیداری پذیرفته شد. بعدها ایران را ترک کرده و به کار بازیگری ادامه نداد. او در حال حاضر در خارج از کشور به عنوان فعال حقوق زنان فعالیت می کند. او پس از مهاجرت به اسپانیا از آزار جنسی که در طول بازیگری خود پرده برداشت. نوروزی دارای ۱۶۵ سانتی متر قد می باشد.

زندگینامه شقایق نوروزی و حواشی جنجالی

بیوگرافی شقایق نوروزی به همراه عکس های متفاوتش

بیوگرافی شقایق نوروزی بازیگر نقش ترنگ سریال بیداری

زندگینامه شقایق نوروزی و معرفی آثار

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تولد و تحصیلات

شقایق نوروزی در چهارم اسفند سال ۱۳۶۳ در شیراز به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در رشته ی کارگردانی در دانشگاه سوره به پایان رساند و سپس وقتی ۲۳ سال داشت؛ از میان ۳۰۰تا ۴۰۰ نفر و بعد از سه مرحله تست دادن برای بازی در نقش ترنگ سریال بیداری پذیرفته شد. البته به طور کلی این خانم بازیگر به عنوان بازیگر کمک کار بوده و پس از مدتی اصلا هیچ فعالیتی نداشته تا اینکه به خارج از کشور مهاجرت می کند. نقش آفرینی در نقش ترنگ هم اولین تجربه کاری وی و هم نقشی بود که موجب شد تا به شهرت برسد.

وی در مورد هنری بودن خانواده اش و تحصیل در رشته کارگردانی می گوید:

«در خانواده ای بزرگ شدم که اکثر آنها به رشته ی هنری از مجسمه سازی تا نقاشی گرایش داشتند. به طبع علاقه من به هنر به دوران کودکی و نوجوانی باز می گردد. از سال آخر دبیرستان به طور جدی به بازیگری فکر کردم و به همین دلیل هم رشته تئاتر را در دانشگاه انتخاب و ادامه تحصیل دادم.»

«شش ترم در دانشگاه نبی اکرم تبریز بازیگری خواندم، سپس برای ادامه تحصیل به تهران انتقالی گرفتم و چون دانشگاه سوره رشته بازیگری نداشت, کارگردانی خواندم»

زندگینامه شقایق نوروزی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما

زندگینامه شقایق نوروزی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما

زندگینامه شقایق نوروزی بازیگر سابق ایرانی

فعالیت دوباره در تئاتر

شقایق نوروزی با اینکه پس زا بازی در نقش ترنگ مشهور شد، ولی به سرعت از تلویزیون حذف شد و به همین خاطر به تئاتر رفت و در تعدادی سریال حضور یافت. در سال ۱۳۸۸ در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد بازی نمود. کمی پس از آن به کارگردانی و تولید فیلم روی آورد. خانم بازیگر در سال ۱۳۹۶ برای همیشه ایران را ترک کرد و به اسپانیا مهاجرت نمود. او در حال حاضر در پاریس فرانسه سکونت دارد.

زندگینامه شقایق نوروزی و معرفی آثار

پرده برداشتن از مورد آزار جنسی قرار گرفتن

شقایق نوروزی در ماه اسفند سال ۱۳۹۶ در طی گفتگویی در شبکه های ماهواره ای خویش را یکی از قربانی های تجاوز جنسی دانست. او بیان کرد که در دوران ۱۲ سال فعالیت هنری خویش، به ویژه در سال های نخست فعالیتش از سوی آقایان فعال در عرصه ی هنر مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

وی بیان می دارد به قصد کارهای هنری او محدود شده و او از فعالیت کنار زده شده است.

آشنایی با بیوگرافی شقایق نوروزی

زندگی شخصی و ازدواج شقایق نوروزی

گفته می شود خانم شقایق نوروزی از همسر خود طلاق گرفته است. البته که این خبر دقیق نبوده و در مورد زندگی شخصی و ازدواج او مجرد هیچ خبر دقیقی در دسترس نیست.

زندگینامه شقایق نوروزی و ادمین بودن صفحه Meetoo

واکنش عظیم پور کارگردان سریال بیداری به این افشاگری

آقای بهرام عظیم پور کارگردان سریال بیداری بود که نخستین تجربه بازی شقایق نوروزی محسوب می شود. وی در واکنش به این افشاگری گفت:

«هر کس دیگری به جای شما بود بعد از آن نقش یگانه به بالاترین جایگاه پرتاب می شد. می خواهید ماجرای طلاقتان و نابودی و رها کردن همسرتان را گردن کارگردان ها بیندازید.»

زندگینامه شقایق نوروزی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما

زندگینامه شقایق نوروزی بازیگر موفق سابق

زندگینامه شقایق نوروزی بازیگر نقش ترنگ سریال بیداری

فعالیت های خانم بازیگر در خارج از کشور

وی از طرفداران فمینیسم است که در حال حاضر در خارج از کشور به عنوان فعال حقوق زنان فعالیت می نماید و سعی بر آن دارد تا به این وسیله کمی از مشکل های زنان کم کند.

همچنین او به عنوان ادمین صفحه Meetoo فعالیت می کند که نقش مهمی در منتشر کردن بیانات هنرمندها درباره آزار جنسی را بر عهده دارد.

وی نیز به عنوان تحلیل گر و کارشناس با شبکه های ساکن از خارج کشور مانند ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی کار می کند.

آشنایی با بیوگرافی شقایق نوروزی

بیوگرافی شقایق نوروزی بازیگر سابق و فعالیت های خارج از کشورش

زندگینامه شقایق نوروزی و معرفی آثار

آثار شقایق نوروزی

این بازیگر هم در تلویزیون و هم در سینما هر چند کم فعالیت داشته است.

  • سریال بیداری در سال ۱۳۸۶
  • سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد در سال ۱۳۸۸
  • سریال سایه روشن در سال ۱۳۹۰
  • فیلم سینمایی روز چهاردهم در سال ۱۳۹۴

بیوگرافی شقایق نوروزی و افشاگری در مورد آزار جنسی

بیوگرافی شقایق نوروزی و افشاگری در مورد آزار جنسی

آشنایی با بیوگرافی شقایق نوروزی

در این مطلب بیوگرافی شقایق نوروزی را به قلم کشیدیم که امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. او یکی دیگر از بازیگرانی است که در مورد آزار جنسی اش افشاگری کرده و در خارج کشور کشف حجاب نموده است. از دیگر سلبریتی های که کشف حجاب کردند می توان کتایون ریاحی و لادن طباطبایی اشاره داشت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *