دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید صندلی اداری مناسب با محیط کار

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

اغلب افراد زمان زیادی را در طول روز بر روی صندلی‌ها می‌گذراند؛ از همین رو صندلی‌ها اهمیت بسیار زیادی در نحوه نشستن و سلامت ستون فقرات بدن افراد دارند. صندلی‌های اداری از اصلی‌ترین نوع این محصول در بازار هستند که به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول شامل صندلی‌های‌ مدیریتی و دسته دوم شامل صندلی‌‌های کارمندی است.

لازم به ذکر است که انتخاب صندلی اداری مناسب با کارتان ممکن است با کمی دشواری همراه باشد؛ چراکه اگر به بازار فروش صندلی‌های اداری نگاهی بیندازید، انواع بسیار زیادی از این نوع محصولات را خواهید دید. برای آنکه بتوانید خرید خوبی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم، انواع مختلف صندلی‌های اداری را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین را برگزینید. ما نیز در ادامه مطلب نکاتی که باید در انتخاب این نوع صندلی مد نظر قرار دهید را بیان خواهیم کرد.

راهنمای خرید صندلی اداری مناسب با محیط کار

اهمیت خرید صندلی اداری مناسب با محیط کار

انتخاب صندلی اداری مناسب برای کارمندان و مدیران که با ارباب رجوع در ارتباط هستند، بسیار مهم است؛ زیرا اصلی‌ترین عامل شیک و صحیح نشستن کارمندان در اداره، کیفیت و شکل صندلی آن‌هاست. این کالاها چگونگی نشستن کارمندان در برابر مشتریان را تعیین می‌کنند. از سوی دیگر، به دلیل اینکه کارمندان ساعات طولانی را پشت میز و روی صندلی‌ها می‌گذارند، در بلند مدت وسیله سلامت کمر و ستون فقرات کارمندان را تضمین می‌کنند.

جدا از سلامتی و صحیح نشستن کارمندان، نکته دیگری که بسیار اهمیت دارد، راحتی مصرف کننده است. صندلی اداری هر چقدر راحت‌تر باشد، روحیه کار کارمندان نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه آنان می‌توانند وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

نکات مهم در خرید صندلی اداری مناسب محیط کار

اگر قصد دارید برای اداره یا شرکت خود صندلی‌هایی تهیه کنید، اهمیت این محصول را در نظر داشته باشید. همچنین لازم است برای انتخاب صندلی مناسب به چند نکته مهم توجه کنید. در ادامه قصد داریم این نکات را به تفصیل توضیح دهیم.

راهنمای خرید صندلی اداری مناسب با محیط کار

  • برند کالا اهمیت زیادی دارد.

در نگاه اول بهتر است به برند صندلی مد نظرتان دقت کنید. پیشنهاد می‌شود از صندلی‌های برندهای مشهور خریداری کنید، چرا که اغلب این کالاها آزموده شده و مطمئن هستند. از طرفی اگر می‌خواهید هزینه بالایی بابت خرید صندلی پرداخت کنید، خرید این محصول از برند‌های نامعتبر ریسک بسیار بزرگی است.

  • به ارگونومیک صندلی دقت کنید.

بعد از برند کالا اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود، استاندارد و ارگونومیک صندلی هست. اگر این نکته در نظر گرفته نشود، صندلی می‌تواند در بلند مدت مشکلات جبران ناپذیری در ناحیه گردن، کمر، ستون فقرات و… شما ایجاد کند.

  • صندلی اداری باید تکیه‌گاه مناسبی داشته باشد.

داشتن تکیه‌گاه بلند برای صندلی‌های اداری امری واجب است و عرض آن می‌بایست حدود ۳۰ تا ۴۸ سانتی متر باشد. از سوی دیگر تکیه‌گاهی که در حین کار بتواند فضای خالی کمر را پر کند و شکل درستی به ستون فقرات بدهد بسیار ضروری است. اغلب صندلی‌های اداری قابلیت تنظیم این ویژگی را دارند.

راهنمای خرید صندلی اداری مناسب با محیط کار

  • شیب قسمت تکیه گاه نباید زیاد باشد.

بهتر است شیب تکیه گاه صندلی‌های اداری زیاد نباشد؛ چراکه در بیشتر صندلی‌های با شیب بالا در قسمت تکیه گاه، به طور کامل نمی‌توانند گودی کمر را پر کنند. اگر این کالا شیب زیادی در تکیه گاه دارد بهتر است مورد استفاده مدیران و یا کسانی که مدت زیادی بر روی صندلی نمی‌نشینند، قرار گیرد.

  • جنس قسمت نشیمنگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

اغلب برندهای بزرگی که در زمینه تولید صندلی‌های اداری فعالیت می‌کنند، توجه زیادی به روکش قسمت نشیمنگاه آن دارند. جنس روکش این قسمت باید قابلیت تنفس داشته باشد و باعث تعریق مصرف کننده نشود. همچنین نرم بودن قسمت نشیمنگاه می‌تواند از خستگی و بدن درد افراد جلوگیری کند.

  • به ارتفاع صندلی مدنظرتان دقت کنید.

ارتفاع صندلی مناسب شما به قدتان بستگی دارد؛ اما به طور متوسط، ارتفاع صندلی‌ها باید بین ۴۰ تا ۵۳ سانت باشد. بلندی این محصول باید طوری باشد که زاویه زانو شخص در حالت ۹۰ درجه قرار گیرد؛ در غیر این صورت باعث کمردرد می‌شود. ارتفاع اغلب صندلی‌های اداری و خانگی توسط مصرف کننده قابل تنظیم است.

  • عرض صندلی باید بین ۴۳ تا ۵۰ سانت باشد.

هر صندلی در قسمت نشیمنگاه عرض متفاوتی دارد، اما معمولا عرض نشیمنگاه صندلی‌های استاندارد بین ۴۳ تا ۵۰ سانت است. در حالت نشسته باید فاصله نشیمنگاه تا پشت زانو چیزی حدود ۵ تا ۱۰ سانت باشد. برخی صندلی‌ها قابلیت تنظیم این قسمت را نیز دارند.

راهنمای خرید صندلی اداری مناسب با محیط کار

  • صندلی اداری بهتر است متحرک باشد.

کارمندان در طول روز به قسمت‌های مختلف میز و وسایل گوناگون پشت سرشان نیاز دارند. به همین منظور پیشنهاد می‌شود در اداره‌ها از صندلی‌هایی استفاده شود که ثابت نبوده و قابلیت چرخش و حرکت داشته باشند. برخی از این صندلی‌های چرخشی می‌توانند در یک زاویه خاص قفل شوند که از مزیت‌های آن به حساب می‌آید.

 صندلی اداری  مناسب محل کار  را از کجا بخرم؟

همان‌طور که گفته شد برای انتخاب صندلی اداری مناسب، لازم است انواع مختلف این محصول را ببینید و کیفیت و راحتی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. برای این کار به فروشگاهی نیاز است که انواع صندلی‌ها، از صندلی مدیریتی گرفته تا نمونه‌های ساده اداری در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف داشته باشد. از این رو ما فروشگاه بزرگ چند سو را به شما معرفی می‌کنیم.

در فروشگاه چند سو شما می‌توانید صندلی‌های مختلف را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع مشاهده کنید. از سوی دیگر با استفاده از فروشگاه مذکور اطلاع از ویژگی‌ها و قیمت کالا‌ها بسیار راحت خواهد بود و شما قادرید صندلی مورد نظر خود را پیدا کنید.

 راهنمای خرید صندلی اداری مناسب با محیط کار

بهترین صندلی اداری را برای خودت خریداری کن!

در این مقاله تلاش کردیم انواع صندلی‌های اداری را به شما معرفی کنیم. همچنین اطلاعات مفیدی درباره اهمیت خرید این محصول و نکاتی درباره انتخاب آن بیان کردیم. توجه به این نکات می‌تواند یاریگر شما را در خرید کالای باکیفیت باشد. در ادامه فروشگاه بزرگ چند سو معرفی شد که صندلی‌ها را در مدل و رنگ‌های مختلف به مشتریان نمایش می‌دهد تا آن‌ها بتوانند به آسانی کالای مد نظر خود را پیدا و خریداری کنند. امیدواریم این مطلب برای شما کارآمد بوده باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *