دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی هاکان آلتون خواننده و نوازنده ترکیه ای

  • محدثه خاکشور
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم تا همراه ما به مرور بیوگرافی هاکان آلتون خواننده موفق ترکی از دو بعد شخصی و هنری بپردازیم.

هاکان آلتون با نام کامل هاکان رجب آلتون تاشجیان در دوازدهم اوت سال ۱۹۷۲ مصادف (۲۱ مرداد سال ۱۳۵۲ در استانبول ترکیه به دنیا آمد. وی در زمینه ترانه سرایی و خوانندگی فعالیت می کند. او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته موسیقی در دانشگاه دولتی به پایان رساند و وقتی ۲۷ سال داشت به خوانندگی روی آورد و فعالیت خود را در این زمینه شروع نمود. آهنگی که موجب مشهور شدن او گردید؛ ترانه ای به نام قلب های شکسته بود. در این مطلب می خواهیم بیوگرافی هاکان آلتون را برای آشنایی شما عزیزان به قلم بکشیم.

زندگینامه هاکان آلتون خواننده پرتلاش و موفق ترکی

بیوگرافی هاکان آلتون خواننده ترکی

هاکان آلتون در استانبول ترکیه در تاریخ بیست و یکم مرداد ماه ۱۳۵۱ چشم به جهان گشود که تنها دارای خواهری به اسم سیدا می باشد. پدر وی به نام حسن آلتون فوتبالیست سابق ترکیه ای و مادر او به نام میرال بود. هاکان بعد از به پایان رساندن دوران ابتدایی در سال ۱۹۸۳ در کنسراوتوار دولتی موسیقی دانشگاه فنی استانبول مشغول به تحصیل گردید و در آن مکان دوران های تحصیلی دبیرستان و دانشگاهی خود را تمام نمود.

وی مدرک فوق لیسانس خویش را در رشته علوم اجتماعی اخذ نمود و بعد از آن بر روی موسیقی سنتی ترکی متمرکز گردیده و دوره های یادگیری خویش را ادامه داد. با این وجود در دومین سال تحصیلات تکمیلی دیگر ادامه نداد و نوازندگی ساز عود در گروه کر ادرنه را عهده دار شد. در بین سال های ۱۹۹۲-۱۹۹۶ ساز عود را برای گروه موسیقی دولتی ترکیه ای ادرنه می زد و پیش از رفتن به دوران اجباری، در کلوپ های محبوب شهر استانبول به اجرا می پرداخت.

زندگینامه هاکان آلتون و مروری بر ویژگی های اخلاقی وی

بیوگرافی هاکان آلتون و نگاهی به روابط عاشقانه او

زندگینامه هاکان آلتون و گذری بر عکس های وی

رنگ و روی حرفه ای بخشیدن به خوانندگی

در سال ۱۹۹۸ وقتی ۲۶ ساله بود؛ نخستین آلبوم موسیقی خویش به اسم هاکان را انتشار داد که مشهور شدن او با این آهنگ به اسم «تو قول داده بودی صبر کنی انجام شد.

این آهنگ او که لبریز از احساس است پس از شکست عشقی که تجربه نمود؛ شکل گرفت و البته از دل برآمده بود و بر دل ها نشست و محبوبیت و شهرت زیادی را برای او به دست آورد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

وی در مورد این آهنگ خود چنین می گوید:

«وقتی سرباز بودم، دلباخته دختری بودم. یک روز زمان سربازی تو پادگان چند هزار نفری بعد کلی ایستادن تو صف وقتی نوبتم شد با کلی ذوق زنگ زدم به دوس دخترم اما اون با بی حوصلگی جواب داد که مساعد نیست و بعدا زنگ می زند. اما هر چقدر منتظر ماندم زنگ نزد. بعد از آن ماجرا به شدت شکست عشقی خوردم و همان جا نشستم و این ترانه را نوشتم»

زندگینامه هاکان آلتون خواننده مجرد و رابطه های احساسی بی پایان

بیوگرافی هاکان آلتون و گذری بر تصاویر او

زندگینامه هاکان آلتون و اجرای برنامه آهنگ ها ما را می خوانند

شهرت اولیه و تشدید شهرت

وی در سال ۲۰۰۰ آلبوم بعدی خویش به اسم هرگز گریه نکن قلبم را انتشار داد و بعد از آن در سال ۲۰۰۲ آلبوم تو نفس منی را به دنیای موسیقی عرضه نمود. اما آقای هاکان آلتون با انتشار آهنگ قلب های شکسته در سال ۲۰۰۳ موفق شد تا شهرت نسبتا خوبی را به دست آورد, بعد در سال ۲۰۰۵ آلبوم هدیه و در سال ۲۰۰۶ آلبوم من از عشق رنجیده ام را انتشار داد.

در ۲۰۰۷ با آلبومی «Ask Ayrilik ve Adam» بسیار مورد توجه قرار گرفت و بعد از آن در سال ۲۰۱۲ آلبوم خویش به نام «بعد تو» را روانه بازار نمود که موجب تشدید و قوت بخشیدن محبوبیت و شهرت او شد.

در سال ۲۰۱۵ این خواننده موفق ترکی توانست برترین تک نواز مرد موسیقی را در دوره ی ۴۲ جوایز پروانه طلایی پانتن را از آن خود نماید. وی در سال ۲۰۲۲ برترین هنرمند موسیقی کلاسیک ترکیه ای در جوایز بنیاد زندگی معلولان شناخته گردید.

بیوگرافی هاکان آلتون خواننده ترک با تحصیلات دانشگاهی موسیقی

زندگینامه هاکان آلتون و مروری بر ویژگی های اخلاقی وی

آشنایی با زندگینامه هاکان آلتون خواننده آهنگ قلب های شکسته

زندگی شخصی و روابط عاشقانه

در بیوگرافی هاکان آلتون آمده است که وی در ابتدای سال ۱۹۹۰ با ایکلال آیدین رابطه احساسی را آغاز نمود که البته مدتی پس از آن عاقبت آن جدایی گردید.

پس از آن در سال ۲۰۰۳ با یک طراح و مدل لباس به نام سرای سیور رابطه عاشقانه خویش را آغاز نمود، اما در نهایت یکسال بعد از یکدیگر جدا گردیدند.

هاکان آلتون بعد از جدایی از سرای سیور ترانه های بسیاری سرود و در گفتگویی اعتراف کرد که قادر به فراموشی او نمی باشد.

آشنایی با بیوگرافی خواندنی هاکان آلتون

پس از این جدایی او رابطه ای احساسی با ابرو گوندش خواننده معروف ترکیه ای شروع نمود اما این نیز مانند قبلی ها دوام نداشت و به جدایی ختم گردید.

در این میان شایعه هایی مبنی بر وجود رابطه او با اژدا پکان دست به دست چرخید که آلتون آن را رد کرد.

زندگینامه هاکان آلتون خواننده موفق و مشهور ترکیه ای

آشنایی با بیوگرافی هاکان آلتون

و اما در سال ۲۰۲۰ خبرهایی به گوش می رسید که ارتباط او با هنرپیشه جوان ترکی به اسم گونجا ووستلاتری را بیان می کرد. این خانم بازیگر وجود این رابطه احساسی را تایید کرده بود تا اینکه در خلال گفتگویی گفت:

«برای حضور در برنامه تلویزیونی ابراهیم تاتلیس به استانبول رفته بودم و با گونجا نیز در جشن تولد امل موفتو اوغلو آشنایی پیدا کردم و با هم در رابطه هستیم.»

وی اضافه کرد:

«پس از سالها یک رابطه عاطفی آغاز کرده ام و همه چیز آن قدر خوب پیش می رود که از چشم نظر می ترسم.»

اما این رابطه هم مانند رابطه های قبلی دوام نداشت و نتیجه ای جز جدایی در پی نداشت.

آشنایی با بیوگرافی هاکان آلتون

بیماری

این خواننده ترک در سال ۲۰۰۸ در سن ۳۶ سالگی, عمل جراحی تومور مغزی انجام داد. وی برای ۱۲ سال بی آنکه خبر داشته باشد تومور مغزی داشت و زندگی می کرد.

بیوگرافی هاکان آلتون خواننده ترکیه ای با تحصیلات موسیقی

بیوگرافی هاکان آلتون خواننده ترک با تحصیلات دانشگاهی موسیقی

زندگینامه هاکان آلتون خواننده ترکیه ای با تحصیلات موسیقی

اطلاعات جالب در مورد هاکان آلتون

  • تیم های گالاتاسزای و فرنباغچه از تیم های مورد علاقه وی هستند. تیم بشیکتاش را نیز دوست دارد.
  • سازهای عود، گیتار، کلاویژ و کامبوش را دوست دارد.
  • در میان نویسندگان رابینسون کروسو را دوست دارد.
  • او عاشق کودکان است که طبق گفته ی خودش خیلی دلش می خواهد با دختر مورد علاقه اش ازدواج کرده و صاحب بچه شود.
  • او دارای خصوصیات اخلاقی کنجکاو، خوش بین، وفادار و احساسی می باشد.
  • هاکان آلتون کمی قبل یک دبستان با ۱۸ کلاس با هزینه ای یک میلیون ۱۵۰ هزار لیری در شهر سیرت ایجاد نمود که با نام پدر خود حسن آلتون آن را نامگذاری کرد.
  • هاکان آلتون در فوریه ۲۰۲۱ همراه سبیل جان خواننده محبوب و مشهور ترکیه ای به اجرای برنامه ی «آهنگ ها ما را می خوانند» پرداخت که با استقبال خوبی مواجه شد.

زندگینامه هاکان آلتون خواننده مجرد و رابطه های احساسی بی پایان

آشنایی با بیوگرافی پر فراز و نشیب هاکان آلتون

زندگینامه هاکان آلتون خواننده مجرد و رابطه های احساسی بی پایان

زندگینامه هاکان آلتون و اجرای برنامه آهنگ ها ما را می خوانند

بیوگرافی هاکان آلتون و نگاهی به روابط عاشقانه وی

زندگینامه هاکان آلتون خواننده ترکیه ای با تحصیلات موسیقی

زندگینامه هاکان آلتون خواننده موفق و مطرح ترکی

در این مطلب به بیوگرافی هاکان آلتون پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد. سعی کردیم در این مطلب اختصاص داده شده به یک هنرمند ترکی به روابط عاشقانه و آغاز و شهرت او در عرصه ی خوانندگی بپردازیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *