دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه ماهی سرخو اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

همه ما تقریبا از خواص آبزیان و ماهی ها برای بدن مطلع هستیم اما بیایید قبل از پرداختن به قیمت ماهی سرخو در تهران کمی با این آبزی آشنا شویم؛ این ماهی از جمله آبزی های شناخته شده در دریای خلیج فارس می باشد در بعضی موارد دیده شده ست که طول این ماهی می تواند به چیزی حدود هفتاد سانتی متر نیز برسد. محل زندگی این آبزی عموما در بستر گلی ساحل های شنی می باشد اما محل دیگری که می توان این آبزی را مشاهده کرد تقریبا عمق هشتاد متری جنگل های حرا می باشد.

این آبزی از با خوردن بی مهرگان و ماهی های بسیار کوچک به زندگی خود ادامه می دهد و دارای حدود ۱۰۰ گونه متفاوت می باشد. به دلیل رنگ بسیار منحصر به فرد این ماهی این ماهی نام ماهی سروخو به آن داده شده است زیرا رنگ این ماهی قرمز مایل به صورتی می باشد و این آبزی دهان بسیار بزرگی نیز دارد اما امروزه تنها چند گونه از این ماهی در دریاهای کشور عزیزمان ایران مشاهده شده است و عموما ماهی هایی که شما با این نام در بازار مشاهده می کنید عموما از نوع معمولی آن ها هستند.

چگونه ماهی سرخو اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

شرکت آراد برندینگ با سال ها تجربه در امر تهیه و توزیع و پرورش ماهی و آبزیان دریایی، معتبر ترین مجموعه برای تهیه انواع ماهیان جنوب از جمله ماهی سرخو می باشد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ما انواع مختلف این ماهی خوشمزه و پرطرفدار را مشاهده نموده و با توجه به نیاز خود، نسبت به خرید مناسب ترین نوع ماهی با قیمتی مقرون به صرفه اقدام نمایید. جهت رفاه حال شما مشتریان عزیز ما امکان ارسال محصول را فراهم کرده ایم و شما در هر کجای ایران که باشید به راحتی می توانید محصولات ما را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

 

ماهی سرخو خلیج فارس

از منابع مهم و اصلی تولید ماهی سرخو دریای خلیج فارس می باشد در این دریا گونه های مختلفی از انواع ماهی ها صید می شود که ماهی سرخو تنها یک نوع از آن است. اغلب مردم در هنگام طبخ این ماهی ترجیح می دهند آن را به صورت کبابی بپزند و نوش جان کنند خوردن این ماهی در افراد بالای ۶۵ سال بسیار توصیه می شود زیرا این ماهی نه تنها می تواند از بروز حمله قلبی جلوگیری کند بلکه می تواند از شما در برابر سرطان های پانکراس، دستگاه گوارش و پروستات محافظت کند. طی تحقیقات صورت گرفته مشاهده شده است که اگر افراد در رژیم غذایی خود از ماهی هایی با درصد بالای چربی نظیر ماهی سرخو استفاده کنند درصد ابتلا به سرطان کلیه در این افراد چیزی حدود پنجاه درصد کاهش می یابد. از دیگر فواید این ماهی وجود سطح بالای سلنیوم در آن می باشد این ماده سبب بالا رفتن و بهبود عملکرد آنتی اکسیدان ها موجود در بدن می شود این آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال ها آزاد و مضر در بدن ما را به صورت قابل توجهی کاهش دهند و این موضوع سبب کاهش بروز بیماری های نظیر سرطان و بیماری های قلبی شود.

چگونه ماهی سرخو اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

به دلیل دور بودن استان تهران از دریاهای شمالی و جنوبی کشور نمی توانید انتظار داشته باشیم که ماهی سرخو تهران در این استان به وفور یافت شود و یا انتظار وجود ماهی تازه و صید روز را بازارهای این استان داشته باشیم. بخاطر همین دلایل ذکر شده غرفه هایی در بازارهای استان تهران وجود دارد که سعی می کنند با انتقال هر چه سریع تر ماهی ها از استان های مختلف جنوب کشور به این استان محصولات دریایی را به صورت تازه در اختیار مردمان این شهر قرار دهند. اما از آنجایی زندگی در این شهر شلوغ کمی رفت و آمد را دچار مشکل کرده است از همین رو ممکن است برخی از افراد نتوانند به این غرفه ها مراجعه کنند و یا حتی وقت اضافه ای برای رفتن به آن جا و خرید ندارند از همین سبب سعی می شود محصولات دریایی در بسته بندی کاملا بهداشتی در تمام سوپر مارکت ها و فروشگاه های سطح این شهر پخش شود تا مردم بتوانند به راحتی آن ها را خریداری و مصرف کنند.

ماهی سرخو اصل

شما برای تشخیص ماهی سرخو اصل، باید آشنایی کامل با ویژگی های این نوع ماهی داشته باشید و بتوانید ماهی تازه را از ماهی کهنه و مانده تشخیص دهید.یک راه دیگر و مطمئن تر برای تهیه نوع تازه و اصل این نوع ماهی، خرید از فروشگاه های معتبر عرضه اینگونه محصولات می باشد زیرا این فروشگاه ها با دقت زیاد محصولات تازه را تهیه می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند. ماهی سرخو از نظر ظاهری بسیار به ماهی سنگسر شبیه بوده و رنگ پوست آن نارنجی و گوشت آن سفید می باشد.این نوع ماهی از گوشت بسیار لذیذ و خوشبویی برخوردار بوده و به همین دلیل طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

چگونه ماهی سرخو اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

مانند تمام مواد غذایی موجود در بازار، قیمت ماهی سرخو اصل نیز با توجه به مواردی چون عرضه و تقاضا، تورم موجود در کشور و هزینه های حمل و نقل و تولید مشخص می شود و نمی توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. ماهی سرخو را معمولا به سه حالت پاک کرده و آماده مصرف می کنند که عبارتند از:

  • پاک شده: برای آماده کردن به این شکل، در شکم ماهی یک شکاف بزرگ ایجاد نموده و کل محتویات داخل شکم را تخلیه می کنیم در این روش فقط پولک های ماهی را پاک می نماییم ولی سر و دم آن را جدا نمی کنیم. در این روش مقدار دور ریز ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم می باشد.
  • فیله شده: سر و دم گوشت ماهی پاک شده را جدا نموده و از قسمت پهلو و از کنار ستون فقرات، ماهی را به دو نیم تقسیم می کنیم در این روش مقدار دور ریز ماهی ۴۰۰ الی ۴۵۰ گرم می باشد

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *