دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدنی های خلیج گواتر بندرگاه دیدنی سیستان و بلوچستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

دیدنی های خلیج گواتر از تنوع زیادی برخوردار هستند. این بندر گردشگری با برخورداری از اسکله های تفریحی و دریاچه های زیبا مورد توجه گردشگران است. از زیبایی های این خلیج می توان به دریاچه صورتی آن اشاره کرد.

خلیج گواتر یکی از بکرترین جاذبه های استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود. جاذبه های این خلیج به دلیل وجود غارهای متعدد بوده همچنین این بندرگاه دیدنی های مهم دیگری دارد که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد.

چشم انداز خلیج گواتر

معرفی دیدنی های خلیج گواتر

این خلیج امکانات رفاهی مناسب داشته و به دلیل تنوعی که در جاذبه های وجود دارد، مورد توجه است. این خلیج امروزه از مکان های دیدنی سیستان و بلوچستان به شمار می آید. در راهنمای سفر به چابهار نیز می توانید از مکان های دیدنی چابهار بیشتر دیدن کنید.

مکان های خلیج گواتر

دریاچه صورتی لیپار:

یکی از فوق العاده ترین دیدنی های این منطقه دریاچه صورتی لیپار می باشد که حدود ۵۰ کیلومتر از این خلیج فاصله دارد و می تواند هر گردشگری را مجذوب خود نماید. این دریاچه فاقد ورزش های دریایی است و مسافران نمی توانند در آن به ورزش دریایی زیرآبی بپردازند.

دریاچه زیبای گواتر

البته مسافران می توانند از در ساحل دریایی کنار دریاچه استفاده کنند و در آن از قایق سواری، پاراسل، شاتل و … لذت ببرند. این دریاچه صورتی کوچک برای مردم این خلیج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر قصد سفر و بازدید از دیدنی های خلیج گواتر را دارید این دریاچه می تواند گزینه مناسبی در طول سفر باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دریاچه گواتر

جنگل‌های حرا:

یکی دیگر از جاذبه هایی که در نزدیکی این خلیج واقع شده است، جنگل های حرا است که می توانید با کمک قایق از بخش های مختلف آن بازدید کنید و اگر خوش شانس باشید از دیدن دلفین ها در آن لذت ببرید. برای بازدید از بخش های مختلف این جنگل ها باید با پرداخت هزینه قایق اجاره نمایید و یک سفر دلنشین را تجربه نمایید. اگر بخواهید از بخش دلفین های این جنگل دیدن کنید، باید دوبار قایق اجاره کنید. این جنگل ها از چشم انداز بی نظیر برخوردار است که می تواند، هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید.

دیدنی های خلیج گواتر

بندر بریس:

این بندر یکی از مقاصد گردشگری مسافران در تمامی فصول سال می باشد که دارای چشم انداز بی نظیر و منظره ای فوق العاده است که به بندر ماهیگیری نیز معروف است. این بندر نیز در نزدیکی این خلیج در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر چابهار به سمت گواتر واقع شده است و سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می کنند.

جذابیت خلیج گواتر

این بندر ماهیگیری برای مردم گواتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. بهترین فصل سفر و بازدید از این بندر زیبا فصل پاییز می باشد که از آب و هوای مطلوبی برخوردار است. بندر بریس یکی دیگر از دیدنی های خلیج گواتر است که می تواند جالب توجه باشد. شما علاقمندان در لینک مقابل می توانید با اسکله بریس چابهار آشنا گردید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *