دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کنسول چوبی سنتی چیست؟دست ساز با هنر نقاشی

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

کنسول چوبی سنتی چیست؟

کنسول چوبی سنتی چیست؟دست ساز با هنر نقاشی

میز کنسول یا کنسول چوبی سنتی شبیه به میز توالت یا دراوری است که به شکلی کاملاً شیک تر و مجلل تر تهیه و تولید می شود. این میز دکوری چوبی، عنصری دکوراتیو و تزیینی و صد البته کاربردی است که به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد، اصولاً در نشیمن و اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد و به دیوار چسبانده می شود. شما به راحتی می توانید با استفاده از یک میز کنسول چوبی شیک و زیبا کار دیزاین منزل خود را به انجام برسانید.

همچنین از این میز زیبا و جادار برای هر بخشی از منزل که تمایل دارید استفاده کنید. اندازه و ابعاد میز کنسول به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. شما می توانید از میز کنسول به تنهایی یا از آینه همراه آن نیز بهره بگیرید

کنسول چوبی سنتی چیست؟دست ساز با هنر نقاشی

www.sunwood.store

کنسول چوبی سنتی چه نقشی در خانه دارد؟

این روزها میز کنسول برای مصارف بسیاری کاربرد دارد. از این میز می توان در نشیمن و پذیرایی برای جای گذاری ظرف و ظروف، ورودی و راهرو به عنوان جاکفشی یا آینه، اتاق خواب و یا ناهارخوری و برای قرار دادن وسایل یادگاری قدیمی یا به عنوان یک میز کار زیبا و شیک استفاده کرد. اما گاهی از میز کنسول تنها به منظور یک دکوری لاکچری بهره گرفته می شود. شما بر اساس محیطی که قصد دیزاین آن را دارید می توانید میز کنسولی متفاوتی را تهیه و مورد استفاده قرار دهید. این سبک از میزها این روزها با اشکال کاملاً متفاوت تهیه می شود. برخی از آن ها بدون کشو و تنها با یک آینه شیک برای دکوری راهرو مورد استفاده قرار می گیرند.

کنسول چوبی سنتی چیست؟دست ساز با هنر نقاشی

www.sunwood.store

 

می توان از میز کنسول چوبی برای نقطه مرکزی چیدمان مبلمان استفاده کرد. به شکلی که با قرار دادن یک میز کنسول و آینه همراه آن حول محور آن به چیدمان مبل ها بپردازید. همچنین می توانید از میز کنسول بدون آینه به منظور دکور کردن مدرن تر استفاده کنید. اگر تمایل داشته باشید می توانید در مجاورت میز پذیرایی از این میز دکوری بهره بگیرید تا کاربرد های بیشتر آن برای شما مشخص شود. این سبک میزها نه تنها به عنوان یک میز پذیرایی بلکه نقش بسیار پررنگی برای جای گذاری وسایل دارند. این میز به راحتی نقش یک میز چرخ دار، یک بوفه، درآور و میز دکوری را برای شما ایفا می کند.

انواع کنسول چوبی

میز کنسول چوبی در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی وجود دارد، این میزهای شیک و زیبا به صورت آینه‌دار، بدون آینه، پایه‌دار، بدون پایه، قفسه‌ای، دارای کشو، دارای کمد و یا ترکیب کشو و کمد در جنس‌های مختلف (چوبی، فلزی، ام‌دی‌اف و …) طراحی و ساخته می‌شوند که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارد و برای مکان خاصی از منزل ساخته می‌شوند.

هم چنین برای هر سبک دکوراسیونی، یک نوع میز کنسول وجود دارد که می توان بر اساس چیدمان و سبک خاص منزل یک نوع از آن را انتخاب کرد. اگر منزل شما به سبک کلاسیک است بیشتر میز کنسول های سلطنتی و کار شده مناسب شماست و اگر سبک دکوراسیون تان مدرن است باید سراغ مدل های چوبی و ساده تر بروید.

تفاوت کنسول چوبی و میز چیست؟

اولین تفاوتی که بین میز و کنسول دیده می‌شود در شکل ظاهری و ابعاد آن است. یک میز ممکن است فاقد کشو و کمد می‌باشد، اما یک کنسول، می تواند دارای کمد، طبقه و کشو برای قرارگیری وسایل باشد.

دومین تفاوت، اجزاء تشکیل دهنده و ابعاد آن است. یک میز با چند صندلی برای نشستن و کار کردن روی آن همراه است و دارای ابعاد استاندارد برای نشستن دور آن می باشد. اما کنسول شامل یک دراور، آینه و عناصر دکوراتیو روی آن، و هم چنین ابعاد آن به اندازه ی یک نیمه میز است.

سومین تفاوت میز و کنسول در محل قرارگیری آن‌ها است. محل مناسب برای کنسول، ورودی منزل یا در گوشه ی اتاق پذیرایی و چسبیده به دیوار یا پشت مبل ها است، ولی محل استقرار میز نشیمن، آشپزخانه و یا اتاق کار می باشد.

چرا کنسول چوبی؟

یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین و در عین حال گران ترین مدل های آینه کنسول از لحاظ متریال به کار رفته، آینه کنسول چوبی است. دلیل آن هم قابلیت هماهنگ شدن آسان آینه کنسول چوبی با مبلمان و دکوراسیون خانه است. امروزه آینه کنسول های چوبی هم به شکل ساده و هم منبت کاری و سلطنتی موجود است. آینه کنسول های چوبی عمر نسبتا بالایی دارند و جزء یکی از پرطرفدارترین نوع آینه کنسول ها می باشند.

برای طراحی و ساخت آینه کنسول چوبی از چوب درختانی همچون راش، گردو، بلوط، افرا، کاج و سدرا استفاده می شود. البته به دلیل قیمت بالای چوب، برای اینکه قیمت تمام شده آینه کنسول چوبی مناسب تر باشد، بعضی مدل های ارزان تر را با استفاده از ام دی اف می سازند و روکشی از چوب های ارزشمند از قبیل راش و گردو روی بدنه کار می کشند.

مزایای آینه کنسول چوبی

  • عدم از مد افتادن مدل با وجود گذر زمان
  • پایداری و مقاومت بالا در برابر ضربه
  • زیبایی خیره کننده
  • عدم تغییر رنگ

بهترین جا برای کنسول چوبی کجای منزل است؟

محل قرارگیری میز کنسول چوبی در منزل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهترین مکانی که می‌توان برای میز کنسول در نظر گرفت قسمت ورودی خانه می‌باشد. اما به دلیل کمبود مساحت و تعریف نشدن این فضا در اکثر خانه ها پیشنهاد ما به شما این است که میز کنسول را در اتاق پذیرایی خود قرار دهید. که در این شرایط باید دو نکته را مد نظر قرار دهید.

 

اولین نکته اینکه میز کنسول باید متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب شود تا به لحاظ ظاهری با مبلمان شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال اگر مبلمان شما مدرن است بهتر است میز کنسول خود را ساده انتخاب کنید و اگر از مبلمان استیل استفاده می‌کنید میز‌های سلطنتی انتخاب بهتری است. دومین نکته درباره دکوراسیون میز‌های کنسول این‌ است که برای اینکه بتوانید میز کنسول خود را در مرکز توجه و به عنوان یک نقطه کانونی قرار دهید بهتر است با استفاده از لوازم تزیینی خاص و شیک آن را بیارایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *