دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی علت روشن نشدن قهوه ساز و رفع مشکلات آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

دلایل روشن نشدن قهوه ساز را در این مطلب برای شما بررسی می کنیم و شما می توانید در این مورد اطلاعات بسیار خوبی را بدست آورید.

یکی از وسایلی که امروزه کاربرد بسیاری در خانه ها دارد قهوه ساز می باشد. این دستگاه کار را بسیار راحت تر می کند و شما در عرض چند دقیقه می توانید قهوه آماده ای را داشته باشید. در واقع این دستگاه نیز می تواند به دلیل پاره ای از مشکلات روشن نشود و یا حتی خراب شود. در ادامه شما را با دلایل روشن نشدن قهوه ساز و نحوه رفع آن ها آشنا می کنیم.

کار نکردن قهوه ساز

دلایل روشن نشدن قهوه ساز

این دستگاه یکی از حساس ترین دستگاه ها می باشد که باید با دقت بالایی از آن نگهداری نمایید در غیر این صورت ممکن است خراب شده و دیگر روشن نشود. در واقع روشن نشدن این دستگاه می تواند به دلیل های ساده ای رخ داده باشد که در ادامه آن ها را یک به یک برای شما بررسی می کنیم و شما می توانید اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه بدست آورید.

نداشتن برق

عدم برق رسانی به دستگاه یکی از علل هایی می باشد که می تواند منجر به کار نکردن قهوه ساز شود. در این صورت اصلا برق وارد دستگاه نمی شود و اگر دوشاخه هیچ اتصالی نداشته باشد و یا پیچ میان آن ها شل شده باشد جریان خوبی به دستگاه نمی رسد از این رو نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد. قبل از این که اقدام به تعمیر دستگاه کنید باید ابتدا از برق رسانی درست به آن مطمئن گردید و برای این کار نیز می توانید از اهم متر استفاده کرده و یا این که دستگاه را به یک پریز دیگر در خانه متصل کنید و ببینید که روشن می شود یا خبر.

در صورتی که دستگاه شما با هیچ پریزی در خانه روشن نشد باید دو شاخه را مورد بررسی قرار دهید و هر گونه سوختگی، شل شدگی و خرابی را که به منزله اتصالی می باشد بررسی کرده و سعی کنید این مشکلات را رفع کرده تا دستگاه شما روشن گردد. در برخی از شرایط کابل دستگاه باید به صورت کلی تعویض شده تا مشکل شما رفع گردد.

دلایل خرابی قهوه ساز

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خرابی سیم رابط

با توجه به این که اگر مشکل از برق رسانی به دستگاه نباید باید سیم رابط را مورد بررسی قرار دهید و اگر سیم دستگاه دچار پارگی، خرابی، خمیدگی و مشکلات این مدلی باشد امکان این که جریان برق از روی آن ها عبور نکند بسیار زیاد است. در نظر داشته باشید که پارگی و خرابی سیم رابط به شدت خطرناک بوده و می تواند منجر به برق گرفتگی در شما شود از این رو نیاز است تا قبل از این که به آن دست بزنید کابل برق را جدا کرده و بعد آن را مورد بررسی قرار دهید. برای این که بتوانید این مشکل را رفع کنید نیاز است تا یک کابل جدید تهیه کرده و جایگزین کابل قبلی نمایید تا قهوه ساز روشن شود و اگر مشکل از سیم رابط باشد رفع گردد.

خرابی مدار کنترل

مدار کنترل یا همان زمان سنج یکی از مشخصه های اصلی این دستگاه ها می باشد از این رو اگر این مورد در دستگاه دچار خرابی شده باشد امکان این که دستگاه روشن نشود وجود دارد. اگر دو مورد قبلی را بررسی کردید و مشکل از سیم و برق رسانی نبود باید این مورد را نیز مورد بررسی قرار دهید. در واقع اگر مدار کنترل دچار آسیب شده باشد باید آن را به دست فردی کاربلد بدهید در غیر این صورت نمی توانید به درستی آن را تعمیر کرده و ممکن است آسیب های دیگری را به دستگاه وارد نمایید.

روشن نشدن قهوه ساز

عیب در مقاومت ها و کاهنده های ولتاژ

یکی دیگر از دلیل هایی که می تواند منجر به روشن نشدن دستگاه شود این است که اجزای ولتاژ و کنترل کننده های ولتاژ خراب شده اند و نیاز به تعمیر دارند. برای این کار کافی است یک سری از قطعات را مانند ترانزیستور، رله و کاهنده ولتاژ را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که متوجه ایراد در هر کدام از آن ها شدید کافی است تا به تعویض آن ها کرده تا بتوانید دوباره از قهوه ساز خود استفاده کنید. این کار نیز کمی تخصصی می باشد از این رو اگر بتوانید قهوه ساز خود را به دست تعمیر کار بدهید بسیار خوب خواهد شد در غیر این صورت ممکن است نتوانید این کار را به درستی انجام دهید از این رو یکسری مشکلاتی در این زمینه برای دستگاه ایجاد خواهد شد و ممکن است دیگر قابل استفاده نباشد.

خرابی المنت

المنت ها یکی از پرکاربردترین وسایل در دستگاه های برقی می باشند و در قهوه ساز نیز یک المنت وجود دارد و از این طریق و گرم شدن آن قهوه شما آماده خواهد شد. در واقع المنت ها دارای وظایف بسیار زیادی در دستگاه ها هستند و باعث می شوند که انرژی الکتریکی به حرارتی تبدیل گردد و اگر این مورد خراب شود قطعا دستگاه شما روشن نمی شود. خرابی المنت ها معمولا با قطعی سیم و شکستگی در اثر ضربه ایجاد می شود و اگر موارد قبلی را بررسی کردید و هیچ مشکلی در آن ها یافت نشد باید به خراب بودن این وسایل در قهوه ساز شک کنید. اگر می خواهید از سالم بودن المنت ها اطمینان پیدا کنید می توانید از مولتی متر استفاده کنید. میزان اهم موجود در المنت ها باید چک شود و اگر از میزان عادی پایین تر بود باید آن ها را تعویض کنید تا قهوه ساز شما روشن گردد و این کار نیز یکی از کار های تخصصی می باشد و بهتر است خودتان دست به انجام این کار نزنید.

نرسیدن برق به قهوه ساز و روشن نشدن آن

کار نکردن و خرابی و روشن نشدن دستگاه های برقی دارای علل متفاوتی می باشد و باید آن ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید علت دقیق را پیدا نمایید. حال که با دلایل روشن نشدن قهوه ساز آشنا شدید در انتها می توانید اطلاعات دیگری را در این زمینه بدست آورید و با روشن نشدن آبگرمکن و باز نشدن درب لباسشویی نیز آشنا شوید. برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید و وارد صفحات مربوطه شده و مطالب را بررسی نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *