دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اهمیت بهداشت پوست در سلامت و زیبایی صورت

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

اهمیت بهداشت پوست در سلامت و زیبایی صورت امری انکار ناپذیر است؛ چرا که پوست علاوه بر سد دفاعی بدن، نشان دهنده زیبایی‌ و جذابیت بیشتر چهره افراد نیز می‌باشد. همچنین در صورتی که سلامت پوست تضمین شده نباشد، تمامی ارگان‌ها در معرض خطر قرار گرفته و ممکن است این اتفاق شما را دچار مشکلاتی جبران ناپذیر کند.

اهمیت بهداشت پوست در سلامت و زیبایی صورت

به همین سبب تمامی متخصصان پوست و زیبایی توصیه می‌کنند پیش از آنکه به مشکلاتی پوستی دچار شوید، به اصول نگهداری از پوست صورت توجه کنید. برای این کار می‌توانید درباره مراقبت و نگهداری پوست صورت، در مجله اینترنتی الانزا مطالب بیشتری بخوانید.

اهمیت بهداشت پوست چیست؟

شاید برای شما این سوال مطرح شود که اهمیت بهداشت پوست چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که پوست سالم در موارد بسیاری می‌تواند از بدن شما، برابر عوامل خارجی دفاع کند و سبب جلوگیری از آسیب رسیدن به اعضای مختلف آن شود. برای مثال:

  • پوست سالم ویتامین دی تولید می‌کند؛ که در مقابل نور آفتاب، این ویتامین برای بدن قابل جذب است.
  • داشتن پوستی سالم به حفظ درجه حرارت بدن در یک سطح ثابت کمک کرده و و اجازه می‌دهد گرما، و سرما توسط عصب‌های بدن احساس شوند.
  • پوست سالم انسان، باعث جلوگیری از رسیدن میکروب‌ها و عناصر خارجی به اعضای داخلی نیز می‌شود.

اصول نگهداری از پوست صورت

اغلب افراد می‌دانند اهمیت بهداشت پوست چیست و مطلع هستند که برای داشتن پوستی سالم، باید نسبت به مراقبت و سلامتی آن نیز اقداماتی را انجام دهند.

برای این که از صورت خود مراقبت کنید روش‌های بسیاری وجود دارد و یکی از آن‌ها استفاده‌ی محصولات بهداشت و سلامت متخص به پوست صورت است. البته باید توجه داشته باشید که اگر اهمیت مراقبت از پوست را جدی نگیرید و روش‌های آن را جزوی از روتین روزانه خود قرار ندهید، این کارها برای شما آنگونه که باید موثر واقع نخواهند شد.

اهمیت بهداشت پوست در سلامت و زیبایی صورت

برخی نکته هایی در مورد پوست که بهتر است رعایت آن‌ها را در اولویت روزانه خود قرار دهید عبارتند از:

استفاده از کرم ضد آفتاب

مصرف روزانه کرم ضد آفتاب از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین اصول نگهداری از پوست صورت است، که برای داشتن پوستی سالم نباید آن را فراموش کنید؛ زیرا این کار سبب می‌شود پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب مقاوم شود. همچنین کرم ضد آفتاب از سرطان پوست، آکنه، جوش‌های شدید و آفتاب سوختگی نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست صورت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در جهت داشتن صورتی صاف و زیبا بهتر است انجام دهید، استفاده‌ی محصولات مراقبت از صورت مانند انواع نرم کننده‌، آبرسان و کرم دور چشم می‌باشد.

شستشوی روزانه صورت

یکی دیگر از نکته هایی در مورد پوست که باید آن را جدی بگیرید، شستشوی روزانه پوست صورت به وسیله انواع پاک کننده است. البته توصیه می‌شود روزانه دو مرتبه، یکبار صبح و یکبار پیش از خواب صورتتان را به صورت کامل، از مواد آرایشی و آلودگی پاک کنید.

برای این کار کافیست مقداری از یک پاک کننده آرایشی را بر روی پنبه یا پد آرایشی بریزید و سپس صورت خود را کاملاً از انواع آلودگی پاک کنید. البته با توجه به قیمت پد آرایشی یکبار مصرف پیشنهاد می‌کنیم این محصولات را جایگزین سایر لوازم مشابه چندبار مصرف کنید.

پاکسازی صورت

برای داشتن صورتی درخشان و باطراوت، تنها شستشوی صورت کافی نیست و شما عزیزان باید در کنار تمیز کردن پوستتان نسبت به پاکسازی آن نیز اقداماتی را انجام دهید. به عنوان مثال توصیه می‌شود حداقل هفته‌ی یکبار، با تهیه محلول‌ها پاکسازی صورت متناسب با نوع پوستتان، منافذ آن را به صورت کامل از انواع آلودگی‌ها پاکسازی کنید.

اهمیت بهداشت پوست در سلامت و زیبایی صورت

تغذیه مناسب

پس از توجه به اهمیت بهداشت پوست در سلامت صورت با مصرف محصولات بهداشتی و مراقبتی، بهتر است نسبت به تنظیم رژیم غذایی خود نیز اقداماتی را انجام دهید. زیرا همانطور که این محصولات بر سلامتی پوست اثر گذارند، به همان اندازه نیز داشتن تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی در طروات و شادابی آن موثر است.

نکشیدن سیگار

همانطور که می‌دانید افرادی که سیگار می‌کشند نسبت به سایرین بیشتر در معرض مشکلات پوستی قرار خواهند گرفت و یکی از نکته هایی در مورد پوست که باید بدانید نیز همین مسئله است. زیرا سیگار کشیدن باعث کدر شدن پوست، چروک شدن آن، عدم ترمیم زخم‌های روی پوست و… خواهد شد.

مراجعه سالانه به پزشک متخصص

برای اطلاع از مشکلات و عارضه‌های پوستی و جلوگیری از پیشرفت آن‌ها، بهتر است که نسبت به مراجعه سالانه به پزشک اقدام کنید. زیرا در صورت عدم توجه به مشکلات پوستی و پیشرفت آن‌ها، گاهی دیگر فرصت جبران نیست و ممکن است این عارضه‌ها با پیشروی خود، زمینه ساز بیماری‌های جدی مانند سرطان شوند.

رعایت اعتدال در استفاده از کرم‌ها برنزه کننده

شاید با برنزه کردن پوست، صورت زیباتر به نظر برسد؛ اما مصرف کرم‌های برنزه کننده اگر از حد اعتدال خود بیشتر شوند، در دراز مدت سلامت صورت شما را به خطر خواهد انداخت. چرا که مطابق با اصول اهمیت بهداشت پوست در سلامت ، این محصولات با ایجاد پیری زودرس در صورت و افزایش احتمال ابتلا به سرطان، می‌توانند زیبایی و طراوت پوست شما را تهدید کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *