دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مزایای سرامیک مات یا سرامیک براق و نحوه انتخاب آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و مزیت ها و معایب سرامیک مات و براق به شما بدهیم از این رو بهتر است این مطلب را از دست نداده و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کفپوش ها دارای سهم بسیار زیادی در دیزاین و تناسب طراحی داخلی هر بخش از خانه می باشند. سوال بسیاری از افراد این است که برای کفپوش ها از چه نوع سرامیکی استفاده کنند و یا سرامیک مات یا سرامیک براق برای کدام بخش های خانه به کار می رود. در ادامه شما را با ویژگی های این دو نوع سرامیک آشنا می کنیم تا بتوانید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید.

نحوهع درست انتخاب سرامیک مات یا براق

انتخاب سرامیک مات یا براق

چرا در کف پوش های سرامیکی نسبت به سایر کفپوش ها بسیار زیاد می باشد اما آن ها از نظر دسته بندی به دو دسته مات و براق تقسیم می شوند. در ادامه مزیت ها و مزایای استفاده از هر دو سرامیک را برایتان بررسی می کنیم و جا می توانید با توجه به نیازهای خود یک مورد از آن ها را انتخاب نمایید.

سرامیک براق

سرامیک های براق دارای ویژگی‌های بسیار زیادی می باشد که در ادامه آن ها را برایتان بررسی می کنیم و مزیت ها و معایب آن ها را برایتان خواهیم گفت.

بازتاب نور و بزرگتر شدن فضا

این سرامیک ها دارای بازتاب و جلوه نور بسیار خوبی می باشند و اگر فضای شما بسیار کوچک است می توانید با استفاده از این سرامیک ها فضا را چندین برابر بزرگتر نشان دهید. در واقع این و سرامیک ها باعث لوکس تر دیده شدن منازل خواهند شد و دیزاین خانه شما را بهبود می بخشند.

فواید استفاده از سرامیک مات برای خانه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

داشتن جلای بیش تر

یکی دیگر از مزیت های استفاده از این نوع سرامیک ها این است که می تواند جلوه بیشتری به خانه بدهد بنابراین بهتر است بخشی از این سرامیک ها را با استفاده از فرش بپوشانید تا بتوانید شکل بهترین را به خانه بدهید.

لوکس شدن فضا

سرامیک براق بازتابش نور را چندین برابر می کند از این رو می تواند خانه شما را بسیار لوکس نشان دهد و اگر در خانه شما فرش و موکت بسیار زیادی وجود ندارد به شما توصیه می کنیم برای اینکه خانه شما جلوه بهتری پیدا کند از سرامیک های براق استفاده کنید. همانطور که گفته شد این سرامیک ها نمود و انعکاس نور را بهتر نشان می دهند و باعث می شود که فضا بزرگتر جلوه پیدا کنند و از طرف دیگر اگر به دنبال و فضای بزرگتر و پر زرق و برق تر می باشید به شما توصیه می کنیم که از این سرامیک ها استفاده نمایید.

نور بهتر

اگر در کنار سرامیک ها از فرش استفاده کنید می توانید تمرکز خود را بر روی بیننده قرار داده و از آن ها استفاده های کاربردی تری داشته باشید. بنابراین با استفاده از این نوع سرامیک ها نور خانه خود را چند برابر خواهید کرد.

سرامیک مات یا براق

نشان دادن گرد و غبار

از معایب بسیار بزرگ این و سرامیک ها این است که می تواند به راحتی خاک و لکه ها را نشان دهد از این رو باید سعی کنید که همیشه این نوع سرامیک ها را تمیز نگه دارید تا بازتاب نور آن ها افزایش داشته و فضای خانه شما را بزرگتر جلوه دهد. در واقع این سرامیک ها به دلیل خاصیت هایی که دارند لکه ها را بسیار واضح نشان می دهند از این رو نیاز است و حداقل روزی یکبار آن ها را تمیز کنید و اگر وقتی برای این کار ندارید به شما توصیه می کنیم تا برای خانه خود از این سرامیک ها استفاده نکنید.

لغزنده بودن

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این سرامیک ها نسبت به نوع آن ها پرداخت های متفاوتی دارند از این رو کمی لغزنده می باشند بنابراین به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید از این سرامیک ها استفاده کنید حتماً از دمپایی های مناسب برای راه رفتن در خانه کمک بگیرید تا از بروز حوادث پیشگیری نماید.

سرامیک مات

همانند سرامیک های براق سرامیک های مات نیز دارای یک سری از مزایا و معایب می باشند که در ادامه تمامی آن چه که باید در مورد این نوع سرامیک ها بدانید را برایتان بررسی خواهیم کرد.

سنگین شدن فضا

یکی از ویژگی‌های سرامیک های ما این است که می تواند به فضا حس سنگینی و وقار بدهد بنابراین این سرامیک ها لکه و کثیفی را کمتر نشان می دهند و نیاز به تمیز کردن لحظه به لحظه ندارند.

نداشتن درخشش

این سرامیک ها مانند سرامیک های براق درخشش و تلالو نور را به خوبی نشان می دهند و بسیاری از افراد این موضوع را یکی از معایب بسیار مهم این سرامیک ها تلقی می کنند.

رنگ های متفاوت

سرامیک های مات و سرامیک های براق هرچقدر که تیره تر باشند کمتر از نوع روشن آن لکه‌ها و کثیفی‌ها را نشان می دهند بنابراین اگر از سرامیک های روشن مات و یا براق استفاده کنید در هر دو صورت کار شما برای تمیز کردن بسیار سخت خواهد شد بنابراین به شما توصیه می کنیم که به جای انتخاب یک رنگ روشن برای کف از یک رنگ ملایم تری استفاده کنید. ولی یادتان باشد که استفاده از رنگ های تیره می تواند منجر به تیره تر شدن فضای خانه شده و آن را کمی دلگیر خواهد کرد.

مزایا و معایب کلی سرامیک ها

به صورت کلی استفاده از سرامیک در دیزاین خانه می تواند دارای یک سری از مزیت ها و معایبی نیز باشد که در ادامه تمامی آنچه که باید در مورد مزیت ها و معایب استفاده از هر نوع سرامیک را بدانید برایتان بررسی خواهیم کرد.

سرد بودن

استفاده از سرامیک به صورت کلی یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای کفپوش می باشد اما از بزرگترین معایب آن می توان به سرد بودن آن اشاره کرد و این سرد بودن می تواند در فصل زمستان بسیار دردسر ساز باشد. اگر خانه شما گرمایش از کف نداشته باشد این سردی سرامیک ها برای شما و بچه های کوچک تان بسیار نامناسب بوده و احساس ناخوشایندی را ایجاد می کند.

معایب استفاده از سرامیک مات

زمان بر بودن نصب آن

از دیگر معایبی که استفاده از سرامیک به همراه دارد این است که نصب آن بسیار زمان بر بوده و می تواند کثیفی های بسیار زیادی را از خود به جای بگذارد. شما بعد از اینکه نصب سرامیک ها تمام شد باید اقدام به تمیز کردن کثیفی های باقی مانده از نصب آن کنید.

تمیز کردن دشوار

برخی از سرامیک های لکه و کثیفی را بسیار بیشتر به خود جذب می کند و این سرامیک ها دارای طراحی با بافتهای بسیار زیاد می باشند و اگر از این نوع سرامیک ها استفاده کرده باشید باید مدام آن ها را تمیز کنید در غیر این صورت ممکن است این کثیفی ها جذب شده و تمیز کردن آن ها بسیار دشوار گردد.

سر بودن

لغزندگی و سر بودن سرامیک ها برای برخی از افراد بسیار دردسر ساز خواهد بود و در خانه هایی که کودک وجود دارد استفاده از سرامیک می تواند حوادث بسیار ناگواری را ایجاد کرده و منجر به ایجاد آسیب های شدید شود.

زیبایی سرامیک

یکی از فواید که سرامیک ها با خود به دنبال دارند این است که زیبایی بسیار زیادی را به فضا می دهند و می توانند دیزاین خانه را بسیار با کلاس تر جلوه داده و خانه را بسیار شیک خواهند کرد و شما می توانید با استفاده از طراحی های متفاوت سرامیک ها خانه خود را به گونه ای بسیار متفاوت طراحی نمایید.

مقاوم در برابر رطوبت

از دیگر مواردی که سرامیک با خود به همراه دارد این است که می تواند در برابر رطوبت بسیار مقاوم باشد و اگر از نوع و کیفیت آن استفاده شود مقاومت آن در برابر شستشو افزایش می یابد و شما می توانید به راحتی خانه را با آب و مواد شوینده بشویید.

مزایای استفاده از سرامیک براق

اگر از این مطلب رضایت داشتید و توانستید اطلاعات خوبی در این زمینه به دست آورید می توانید در ادامه مطالب دیگری که در زمینه دکوراسیون نوشته شده است را مانند طراحی مدرن تی وی وال در کنار گچبری و مدل پارتیشن شیشه ای مشاهده نمایید و اطلاعات خوبی را نیز در این زمینه بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید و وارد صفحات مربوطه گردید تا به مطالب دسترسی پیدا نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *