دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مهاجرت با رتبه کنکور چه شرایطی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

مهاجرت با رتبه کنکور یکی از شیوه های پرطرفدار بوده و شما می توانید از این طریق یک بورسیه تحصیلی عالی دریافت کنید. برای این منظور باید رتبه کنکور شما عالی باشد و یا معدل شما در طی دانشگاه حداقل ۱۸ باشد.

همانطور که می دانید، مهاجرت تحصیلی به نقاط مختلفی از دنیا بسیار پرطرفدار بوده و از امتیازات زیادی نیز برخوردار می باشد. اما یکی از اقدامات سخت در اینگونه از مهاجرت ها مهاجرت با رتبه کنکور است. فرد متقاضی در اینگونه از شرایط باید، رتبه خوبی را کسب کند.

مهاجرت با رتبه کنکور

مهاجرت با رتبه کنکور چگونه است؟

برای اینکه در کشوری دیگر بتوانید به خوبی زندگی کنید و موقعیت تحصیلی مناسبی داشته باشید، باید در کنکور رتبه خوبی کسب کرده باشید. همانطور که می دانید، افراد با رتبه های عالی می توانند از امتیازات بورسیه تحصیلی استفاده کنند. در این شرایط شما هزینه های کمتری برای مهاجرت خواهید داشت.

بورسیه تحصیلی

شرایط عمومی بورسیه شدن:

بورسیه های تحصیلی در کشورهای خارج به شکل های مختلفی صورت می گیرند. به طور کلی می توان گفت انواع این بورسیه ها کمک هزینه تحصیل در کشوری دیگر می باشند. شما در کشور دلخواه می توانید به شکل رایگان در کالج ها درس بخوانید، بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید.

بورسیه ها به دو دسته سازمانی و خصوصی تقسیم می شوند. بورسیه های خصوصی در واقع یک نوع پاداش و جایزه هستند که توسط نهادهای خصوصی ارائه می شوند. این نوع بورسیه می تواند از سوی یک شرکت خاص به شما داده شود. اما بورسیه های سازمانی همان دانشگاهی است که هزینه های تحصیلی شما را می پردازد. بیشترین نوع کمک ها نیز در قالب همین بورسیه های سازمانی صورت می گیرد.

اقامت با رتبه کنکور

  •  آرون گروپس

نقش رتبه در دریافت بورسیه:

رتبه کنکور شما می توانید، نقش پر رنگی در بورسیه تحصیلی داشته باشد. از این جهت که می توانید، دانشگاه های معتبرتر را به راحتی در گزینه های انتخابی خودتان قرار دهید. اما در برخی از مواقع نیز نقش این عامل بسیار کم رنگ می باشد. در مواقعی که دانشجو در یکی از دانشگاه های معتبر ایرانی ادامه تحصیل می دهد، می تواند طبق تفاهم نامه دانشگاه از طریق رتبه کنکوری عالی خود به کشوری دیگر اعزام شود. این دانشجویان نخبه های کشوری هستند.

رتبه مناسب برای بورسیه:

برای اینکه بتوانید، بدون دردسر مهاجرت با رتبه کنکوری داشته باشید، باید معدل شما به حد نصاب کافی رسیده باشد. این موضوع در دانشگاه های مختلف جهان ممکن است، متغییر باشد. در برخی از دانشگاه های دنیا با توجه به معدل بورسیه گرفته می شود که حداقل باید ۱۸ باشد. اغلب بورسیه های تحصیلی متعلق به رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور هستند. در بورسیه های پزشکی نیز معدل یک رقمی قابل قبول است.

مهاجرت بعد از کنکور

شما می توانید در لینک با شرایط تحصیل در جمهوری چک آشنا شوید. این کشور در سال های اخیر یکی از کشورهای مهاجرپذیر بوده و شرایط مساعدی برای بورسیه های تحصیلی دارد. کانادا نیز یکی دیگر از کشورهای مهاجرپذیر بوده که می توانید با شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در کانادا نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *