دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تمام ویژگی ها و خواص انار که شما را شگفت زده می کنند

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲
  • دیدگاه‌ها برای تمام ویژگی ها و خواص انار که شما را شگفت زده می کنند بسته هستند

انار جزء آن دسته از میوه ایی است که سرشار از ویتامین ها می باشد و برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مفید است. مصرف انار تا آن جایی مهم است که ائمه نیز به فواید این میوه اشاره داشته اند.

انار یکی از میوه های بسیار محبوب و پر خاصیت است که در شرایط آب و هوایی مختلف می توان آن را پرورش داد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل یک منبع درمانی برای بسیاری از بیماری ها محسوب می شود، بنابراین اگر شما نیز در مورد  فواید انار اطلاعی ندارید در ادامه مطلب شما را با خواص انار آشنا خواهیم کرد.

ویژگی ها و خواص انار

خواص انار و آب انار

هر ۱۰۰ گرم انار، حدود ۸۳ کالری دارد، در حالی که همین مقدار انار دارای ۱۷ درصد ویتامین C می باشد. از انار می توان رب و آب انار و لواشک و مربا تهیه کرد که هر یک از آن ها نیز خواص انار، را دارا هستند. این میوه زیبا، برای پیشگیری از بیماری های زیادی مفید می باشد.

مصرف انار باعث بهبود عملکرد قلب شده و کلسترول خون را کاهش می دهد , از این رو خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. به علاوه از آسیب سلول های بدن جلوگیری می کند که این خود می تواند خطر سرطان را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است که مصرف انار در درمان و کند شدن روند بیماری، بیماران مبتلا به سرطان سینه و پروستات بسیار موثر است.

از ان جا که انار خاصیت پاک کنندگی دارد و ادرار آور است، مصرف آن معده و روده ها را تمیز می کند و در نتیجه سم های وارد شده از بدن خارج شده و به خون و قلب نمی رسند و در نتیجه باعث بهبود عملکرد اعضای داخلی بدن می شود که یکی دیگر از فواید انار به شمار می رود.

یکی از آثار مشهود مصرف انار، خون سازی آن است. از این رو برای تقویت عمومی بدن بسیار موثر است. یکی از مواد لازم برای سلامتی مادر و جنین در دوران دوران بارداری، وجود کافی آهن در بدن مادر می باشد. به همین دلیل مصرف انار برای مادران باردار بسیار مفید است.

  •  آرون گروپس

مصرف انار حتی می تواند در تقویت هوش نیز تاثیر گذار باشد و توصیه می شود انار را با پرده های وسط آن مصرف کنند چرا که انار تقویت کننده ذهن است و علت آن می تواند پتاسیم موجود در این میوه باشد که به راحتی جذب بدن می شود. همچنین مصرف این میوه پر ارزش می تواند تا ۷۶ درصد از پیشرفت و بروز آلزایمر جلوگیری کند.

خواص انار

مبارزه با التهاب مفاصل

یکی از خواص بی نظیر انار این است که آنزیم هایی که باعث تخریب غضروف شده اند را مهار کرده و  کمک زیادی به کاهش التهابات و درد مفاصل می کند بنابراین، اگر شما هم دچار مشکلات مفصلی هستید استفاده از انار گزینه بسیار مناسبی می باشد.

زیبایی مو

از دیگر خواص انار این است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها علاوه بر اینکه برای پوست مفید است نقش مهمی در زیبایی مو ها نیز ایفا می کند و طبق تحقیقات انجام شده به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها سبب بهبود گردش خون و تقویت فولیکول های مو می شود.

انار در دوران بارداری

خانم هایی که در دوران بارداری هستند می توانید از این میوه خوشمزه استفاده کنند  زیرا، انار کمک زیادی به تقویت جنین می کند و  نقش مهمی در ایجاد پوستی زیبا برای نوزاد دارد اما بهتر است پیش استفاده از انار با پزشک تان مشورت نمایید.

فواید انار برای زیبایی

علاوه بر دانه های انار، پوست انار نیز فواید زیادی دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. بررسی ها نشان داده است که پوست انار در درمان آکنه و درمان جوش صورت های قرمز بسیار مفید است و علت آن وجود آنتی اکسیدان ها است. همچنین به دلیل وجود ویتامین های مختلف در پوست انار، برای رفع چین و چروک و علایم پیری بسیار موثر است.

خواص انار

نتایج تحقیقات نشان داده است که از پوست انار می توان به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کرد چرا که پوست انار تعادل PH پوست را حفظ می کند. به علاوه استفاده از پوست انار می تواند از شوره سر و ریزش مو جلوگیری کند و در نهایت مصرف انار و عصاره و پوست آن از سرطان پوست پیشگیری می کنند. تاثیر پوست انار بر دندان ها و بیماری های مرتبط با دهان نیز قابل مشاهده است. به طوری که پوست انار با بیماری های دندان و دهان مقابله می کند و از بوی بد دهان، بیماری لثه و زخم های دهان جلوگیری می کند.

پیشگیری از کم خونی

زمانی که بدن سلول های خونی قرمز کمی داشته باشد کم خونی ایجاد می شود که با کمک انار می توانید این مشکل را درمان کنید زیرا مقادیر زیادی آهن در آب انار سبب تولید گلبول های قرمز خون می شود که در نتیجه از بروز کم خونی جلوگیری می کند.

فواید بی نظیر انار بر سلامت بدن

جوان سازی پوست

انار دارای مقادیر فراوانی ویتامین C، آنتی اکسیدان و فلاونوئید ها می باشد که باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می شود که در نهایت سبب کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست خواهد شد، می توانید دو قاشق غذا خوری پودر پوست انار را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی صورت و گردن تان بمالید و بعد از زمان ده تا پانزده دقیقه با آب سرد بشویید.خواص شگفت انگیز انار برای پوست

تقویت سیستم ایمنی بدن

انار دارای مقادیر فراوانی ویتامین C و آنتی اکسیدان می باشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه خطر مبتلا شدن به آنفولانزا، عفونت ریه و سرماخوردگی را کاهش می دهد، همچنین این میوه دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک می کند.

درمان یبوست

یبوست یکی از مشکلات گوارشی می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند، فیبر موجود در دانه های انار سبب بهبود حرکات روده می شود و در نتیجه از بروز یبوست و همچنین اسهال جلوگیری می کند.

خوردن انار در شب چه عوارضی دارد ؟

استفاده از انار پیش خوابیدن به مقدار زیاد مشکلات گوارشی از جمله : تهوع، استفراغ و درد شکم را ایجاد می کند و بعد از چند ساعت این نشانه ها از بین می روند از این رو، در مصرف انار زیاده روی نکنید و در حد اعتدال از آن استفاده کنید.

چه کسانی باید از خوردن انار اجتناب نمایند؟

انار امکان دارد با برخی از داروهای فشار خون بالا اختلال داشته باشد از این رو، اگر داروی خاصی را استفاده می کنید و یا از بیماری زمینه ای رنج می برید پیش اینکه انار را در برنامه غذایی تان بگنجانید با پزشک تان مشورت نمایید.

فواید خوردن انار برای بدن

بررسی مضرات انار

۱. مصرف انار و آب انار در برخی از افراد می تواند سبب بروز آلرژی و حساسیت شود.

۲. آن دسته از افرادی که از بیماری فشار خون رنج می برند بهتر است در مصرف انار زیاده روی نکنید زیرا زیاده روی در مصرف آن سبب افت شدید فشار خون می شود.

۳. برخی از افرادی که از داشتن زخم معده رنج می برند باید در مصرف انار احتیاط کنند، زیرا سبب افزایش خطر ابتلا به زخم معده در آن می شود.

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما عزیزان مفید و سودمند بوده باشد و به خوبی با فواید شگفت انگیز انار آشنا شده باشید، به منظور آشنایی با دیگر خواص میوه ها می توانید بر روی بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای تمام ویژگی ها و خواص انار که شما را شگفت زده می کنند بسته هستند دیدگاه برای این نوشته