دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاذبه های تاریخی و توریستی قلعه روملی حصار ترکیه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

قلعه روملی حصار یکی از قلعه های تاریخی و باستانی در ترکیه بوده که شما می توانید از چشم اندازهای آن دیدن کنید. این قلعه یک بنای باستانی بوده و از معماری زیادی برخوردار است.

کشور ترکیه یکی از کشورهای توریستی پر جاذبه است که می توانید در این بخش با یکی از زیبایی های آن آشنا شوید. این کشور دارای جاذبه های تاریخی زیادی بوده و قلعه روملی حصار ترکیه نیز یکی از جاذبه های تاریخی آن به شمار می آید. این قلعه تاریخی در شهر توریستی استانبول واقع شده است.

قلعه تاریخی روملی

قلعه روملی حصار ترکیه را بشناسید

استانبول شهری پر از جاذبه های دیدنی و شگفتی های خاص است. اگر تاکنون در سفر خود به این شهر توریستی از جاذبه های مدرن دیدن کرده اید، این بار یک قلعه تاریخی با جاذبه های دیدنی آن را تماشا کنید. قلعه روملی که با جاذبه های تاریخی خود از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه این بخش به معرفی یکی از دیدنی های استانبول پرداخته اینم.

قلعه روملی حصار ترکیه

این شهر افسانه ای با برخورداری از موقعیت مناسب و استراتژیک خود از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نقش مهمی در رونق تجاری و اقتصادی داشته است. در سال های اخیر نیز به دلیل جذب بالای توریست ها نقطه عطفی در رشد اقتصادی این منطقه بوده است.

جاذبه های روملی

بررسی تاریخچه قلعه:

این قلعه تاریخی از رونق تاریخی بالایی برخوردار بوده است. این قلعه یک مجموعه مستحکم نظامی بوده و در ساحل اروپایی استانبول قرار دارد. شما برای بازدید از این قلعه دیدنی باید به فراز تپه های مشرف به تنگه بسفر سفر کنید. این قلعه امروزه بازدیدکنندگان زیادی داشته است و برای گردشگران نیز اهمیت زیادی دارد.

  •  آرون گروپس

معماری قلعه روملی

این قلعه نظامی از نظر استحکامات نقش بسیار مهمی دارد. هدف اصلی از ساخت این بنا قطع ارتباط های نظامی و ممانعت از فعالیت های تجاری و دریایی بوده است. تنگه بسفر یکی از تنگه های تجاری مهم بوده به همین دلیل فعالیت های دریایی و تجاری مهمی در آن صورت می گرفته است. از این رو با احداث این قلعه فعالیت ها کمتر شده است.

قلعه روملی را بشناسید

ساخت این قلعه ۴ ماه زمان بر بوده و امروزه یک معماری بسیار باشکوه و مجلل از آن را مشاهده خواهید کرد. قرارگیری این قلعه تاریخی در کنار سواحل موجب اهمیت توریستی و گردشگری بیشتری شده است. این بنا امروزه ویژگی توریستی داشته و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند.

بررسی معماری قلعه:

این قلعه تاریخی جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دارد. معماری ویژه و شگفت انگیز این بنا یکی از مهم ترین جذابیت ها برای گردشگران بوده است. این قلعه نظامی یک برج کوچک بوده و دارای سه برج اصلی است. ۱۳ سنگر دیده بانی که در این برج مشاهده می کنید، مسیر ارتباطی بالایی هستند.

قلعه روملی

سنگرهای دیده بانی در این قلعه چهار ضلعی بوده و منشوری با چند گوشه می باشند. برخی از سنگرهایی که در این بنا مشاهده می کنید، استوانه ای شکل بوده و جذابیت های زیادی برای بازدیدکنندگان دارند. این برج ۲۳ متر قطر داشته و ارتفاع آن به ۲۸ متر می رسد. دیواره های این بنا ۷ متر ضخامت داشته و از ۹ طبقه نیز تشکیل شده اند. این برج همچون میدان هیپودروم و آبراهه والنس از دیدنی های استانبول می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *