دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تصویری ۲ روش ساخت قایق با چوب بستنی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از ایده های جالب برای درست کردن یک کاردستی کودکانه که نیاز به وسایل و ابزار زیادی ندارد ساخت قایق با چوب بستنی بوده که می توانید در صورت علاقه مند بودن کودکان به این وسیله با الگوبرداری از یک روش ساده آن را در منزل به راحتی بسازید و کودکتان را خوشحال نمایید.

کاردستی وسیله ای سرگرم کننده و جالب بوده که می توان با هر ابزار ساده و ارزانی که در دسترس وجود داشت با کمی ابتکار و خلاقیت بهترین سازه ها را ساخت و در قالب یک وسیله تزیینی یا کاربردی مورد استفاده قرار داد. لوازمی که می توان در ساخت کاردستی بکار گرفت می تواند هر چیزی از قبیل کاغذ، مقوا، چوب، نمد و … باشد، حتی می توانید از وسایل دور ریختنی و یکبار مصرف نیز برای این کار بهره مند شوید. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب نحوه ساخت قایق با چوب بستنی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش ساخت قایق با چوب بستنی

یکی از اسباب بازی مورد علاقه کودکان قایق و کشتی می باشد که شما می توانید با استفاده از روشی ساده آن را به شکل کاردستی در منزل بسازید. ساخت قایق با چوب بستنی همچون ساخت خانه با چوب بستنی و ساخت جعبه با چوب بستنی از خلاقیت های کار با چوب بستنی است که بسیار ساده بوده و هزینه زیادی به همراه ندارد و تنها با در دسترس داشتن چند ابزار ساده می توانید آن را درست کنید.

آموزش درست کردن قایق با چوب بستنی

ساخت کاردستی همراه با کودکان علاوه بر این که آن ها را سرگرم می کند همچنین چیز های زیادی را به آن ها می آموزد. ایده ها و روش های گوناگونی برای درست کردن این نوع کاردستی با چوب بستنی وجود دارد که شما می توانید هر کدام که برایتان راحت تر می باشد را انتخاب نمایید و با توجه به این که چوب بستنی وسیله ای در دسترس و کم هزینه می باشد بنابراین می توانید خیلی راحت در منزل این سازه زیبا را بسازید و لذت ببرید.

طریقه ساختن قایق با چوب بستنی

روش اول درست کردن قایق

در این روش به وسایلی از قبیل ۳۰ عدد چوب بستنی باریک ساده یا رنگ شده، ۲ عدد چوب بستنی پهن، چسب حرارتی و قیچی احتیاج دارید. در ابتدای کار ۷ الی ۸ عدد چوب بستنی را به شکل اریب کاملا با دقت به همدیگر بچسبانید تا به صورت لوزی در بیاید.

شیوه درست کردن قایق با چوب بستنی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در گام بعدی ۴ عدد چوب بستنی در چهار گوشه حاشیه کار بچسبانید و منتظر بمانید تا به طور کامل خشک شوند. باید توجه نمایید که چوب بستنی ها حتما به شکل موازی در مقابل هم قرار بگیرند. بعد از درست کردن قسمت کف قایق حالا نوبت درست کردن کناره های قایق می باشد. برای انجام این کار باید حدود ۵ لایه از چوب بستنی ها را در چهار طرف کار بچسبانید.

اکنون برای درست کردن صندلی های قایق دو قطعه ذوزنقه ای شکل از چوب بستنی بزرگ را برش بزنید و به دو سمت کار بچسبانید. دوباره چند لایه چوب بستنی در چهار گوشه کار بچسبانید. می توانید برای زیبا شدن کار دو سر چوب بستنی بزرگ را برش داده و به دو عدد چوب بستنی باریک بچسبانید و از آن به عنوان یک پارو برای کار خود بهره ببرید. در اینجا ساخت قایق با چوب بستنی به اتمام رسیده است. حالا می توانید آن را بر روی سطح آب بگذارید تا کودک از بازی کردن با آن لذت ببرد.

آموزش درست کردن قایق با چوب بستنی

روش دوم درست کردن کاردستی قایق با چوب بستنی

برای ساختن قایق به این روش به لوازمی مثل چوب بستنی در سه اندازه مختلف، سیخ چوبی، چسب فوری، کاتر و خلال چوبی نیاز دارید. برای آغاز کار چوب بستنی های بکار گرفته در نخستین ردیف از بدنه قایق را به صورت تصویر ارائه شده بر روی همدیگر بگذارید و مکان روی هم قرار گرفتن آن ها را با استفاده از چسب قطره ای بدون این که چوب ها تکان بخورد به هم بچسبانید.

مراحل درست کردن قایق با چوب بستنی

میزان پهنای قایق بایستی به اندازه طول یک چوب بستنی باشد، به گونه ای که چوب بستنی خیلی راحت در این فاصله در نظر گرفته شده قرار بگیرد.

آموزش ساخت کاردستی قایق با چوب بستنی

قرارگیری چوب بستنی ها در ردیف اول بسیار مهم می باشد و بر حسب گوشه هایی از چوب بستنی که در طرف رو قرار گرفته اند ردیف بعدی معین می گردد. همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید ردیف های بعدی را بایستی بر طبق همین نکته چوب بستنی بگذارید و بچسبانید.

ساختن قایق با چوب بستنی به شیوه ای راحت

شیوه درست کردن قایق با چوب بستنی

حدود ۸ ردیف را به همین روش بر روی یکدیگر چسب بزنید. توجه کنید که در هر ردیف بایستی نسبت به ردیف قبلی مقداری چوب بستنی ها را به سمت داخل چسب بزنید. در ردیف هشتم چوب بستنی بکار رفته در بخش میانه بایستی از یک سمت برش خورده باشد که بر روی ردیف قبلی قرار نگیرد. این عمل را در نهمین ردیف با یکی از چوب بستنی های جلویی و عقبی تکرار نمایید تا میزان ارتفاع بدنه قایق در تمامی بخش ها در سایز یکسانی درآید.

طریقه درست کردن قایق با چوب بستنی

با دو تکه کوچک از چوب بستنی می توانید ارتفاع بدنه را در تمامی نقطه ها برابر نمایید. در صورتی که کار را کاملا با دقت انجام داده باشید بایستی نمای بدنه قایق به صورت تصویر ارائه شده در آمده باشد.

مراحل ساختن قایق با چوب بستنی

قسمت کف قایق را با استفاده از ۳ عدد چوب بستنی بزرگ بچسبانید و اضافات این سه عدد چوب بستنی را برش بزنید.

طریقه درست کردن قایق با چوب بستنی

بدنه قایق را برگردانید تا قسمت کف قایق بر روی سطح زمین قرار بگیرد. اکنون با استفاده از ۶ عدد چوب بستنی بزرگ بخش جلویی و عقبی قسمت رویی بدنه قایق را پوشش دهید.

شیوه ساخت قایق با چوب بستنی

با کمک چوب بستنی های کوچک ۴ ردیف را به صورت تصویر در بخش جلویی قایق چسب بزنید. توجه نمایید که این چوب بستنی ها بایستی در امتداد ردیف های قبلی باشد تا نمای کاردستی شما زیبا شده و حالت متقارنی به خود بگیرد. سمت دیگر قایق را نیز به همین صورت بسازید.

شیوه درست کردن قایق با چوب بستنی

با کمک دو تکه چوب بستنی ارتفاع سطح رویی بدنه قایق را نیز برابر نمایید. شبیه تصویر ارائه شده بخش جلو و عقب قایق را به میزان یک چوب بستنی بزرگ علامت گذاری کنید.

مراحل ساختن قایق با چوب بستنی

بخش های علامت گذاری شده را با استفاده از یک کاتر به میزان نیم سانتی متر شکاف ایجاد نمایید. در گام بعدی یک سیخ چوبی برداشته و با استفاده از کاتر آن را به شکل طولی به دو نیم قسمت بندی نمایید. هر کدام از این دو نیمه را درون آب گرم بگذارید تا مقداری حالت انعطاف پذیر به خود بگیرد و بعد آن را درون شکاف هایی که به وجود آوردید بگذارید و چسب بزنید.

مراحل درست کردن قایق با چوب بستنی

قسمت رویی سیخ های نصب شده را با کمک چوب بستنی سایز متوسط پوشش دهید.

آموزش درست کردن کاردستی قایق با چوب بستنی

می توانید بر روی پوشش ایجاد شده چند عدد سوراخ منظم به وجود آورید تا قایق شما نمای زیباتری به خود بگیرد.

ساختن قایق با چوب بستنی

با کمک سیخ چوبی و چند عدد خلال چوبی در قسمت لبه جلویی و عقبی قایق نرده هایی درست نمایید.

طریقه ساخت قایق با چوب بستنی

بدین گونه ساخت کاردستی شما به پایان می رسد.

شیوه درست کردن قایق با چوب بستنی

در مطلب ارائه شده به آموزش ساخت قایق با چوب بستنی به دو روش راحت و آسان پرداختیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *