دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دکوراسیون خانه بدون پنجره با طراحی صحیح و نورپردازی مناسب

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

وجود پنجره در هر اتاق و خانه ای علاوه بر تامین نور طبیعی در زیباسازی دکور و فضای آن ضروری و مهم می باشد اما یکی از موضوعاتی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد ساخت خانه های بدون پنجره در معماری امروزی بوده که شاید در نگاه اول نوعی معظل تلقی شود ولی با بهره گیری از راهکارهای جالبی می توان طراحی داخلی را دگرگون ساخت و فضایی مطلوب و ایده آل فراهم کرد.

معماری و طراحی برخی از منازل به گونه ای بوده که امکان ساخت پنجره در آن ها وجود ندارد که این امر امکان دارد در وهله اول چالش ها و مشکلاتی را به همراه داشته باشد ولی می توانید با بکارگیری و بهره مندی از ترفندهایی که در این زمینه وجود دارد این معضل را حل کرده و حتی به نقطه عطفی کاربردی تبدیل نمایید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب مجموعه ای زیبا از انواع سبک های مختلف دکوراسیون خانه بدون پنجره را به نمایش بگذاریم.

ایده های طراحی دکوراسیون خانه بدون پنجره

یکی از اصول مهم و الزامی در طراحی هر خانه ای وجود نور طبیعی و تامین روشنایی لازمه در قسمت های مختلف منزل بوده که این امر با در نظر گرفتن و ساخت پنجره امکان پذیر می باشد ولی امروزه به دلیل محدودیت های موجود و پیروی از سبک معماری مدرن برخی خانه ها پنجره ندارند و به همین خاطر نیاز است در زمان مواجهه با دکوراسیون خانه بدون پنجره برای فراهم ساختن نور محیط راهکارهای خلاقانه ای که در این زمینه وجود دارد را بکار گیرید.راهکارهای خلاقانه دیزاین خانه بدون پنجره

به طور کلی اغلب افراد مایل می باشند خانه های پر نوری داشته باشند ولی به دلیل وضعیت زندگی امروزی برخی ها ناچار هستند در خانه هایی زندگی نمایند که از نور طبیعی محروم بوده و فضایی دلگیر و تاریک در خانه حاکم می باشد. با توجه به این که از جمله المان های ضروری در هر اتاقی نور طبیعی می باشد بنابراین باید برای تامین آن خلاقیت به خرج دهید و از ترفندهایی کاربردی کمک بگیرید و فضایی دلباز و روشن طراحی کنید.

همانطور که اشاره شد ورود نور به داخل خانه از امتیازات آن به حساب می آید و زمانی که اتاقی در منزل بدون پنجره باشد از نور طبیعی ورودی به داخل محیط بهره مند نخواهید شد و فضا حالتی نامناسب و کسل کننده به خود می گیرد. پنجره ها به محیط حس و حالی باز و سرزنده می دهند و موجب ورود نور طبیعی چه در زمان روز و چه در زمان شب به خانه می شوند ولی با کمک روش هایی مشخص می توان این حس و حال را به محیط افزود.

دیزاین جذاب خانه های بدون پنجره

بدین ترتیب در صورت محروم بودن خانه از نور طبیعی بایستی از رنگ مناسب برای فضای دیزاین داخلی خود استفاده نمایید. باید دقت کنید که از رنگ های روشن بهره مند شوید تا فضا را به شکلی روشن و بزرگ تر نمایش بدهید. همینطور از انتخاب نمودن کاغذ دیواری هایی که طرح و رنگ شلوغ دارند سعی کنید خودداری نمایید.

انتخاب نور مناسب و کافی دارای اهمیت زیادی می باشد. تعبیه کردن و قرار دادن چند منبع نوری در محلی که در معرض دید دیگران نباشد موجب شده تا نور به شکل غیرمستقیم به اتاق ورود پیدا کرده و این دقیقا همان حس و حالی می باشد که پنجره ها در محیط به وجود می آورند. بنابراین تا جای امکان منبع نور نقطه ای و نورپردازی مخفی را از یاد نبرید.

  •  آرون گروپس

سبک های جذاب طراحی و دیزاین منازل بدون پنجره

نمونه هایی زیبا از انواع ساخت و طراحی دکور خانه های بدون پنجره را برای الهام گرفتن شما عزیزان در ادامه به نمایش گذاشته ایم.

طراحی خاص دیزاین خانه بدون پنجره انواع دکوراسیون شیک خانه بدون پنجره سبک های جذاب دیزاین خانه بدون پنجره انواع دیزاین شیک منازل بدون پنجره سبک های جذاب دیزاین خانه بدون پنجره ایده های جالب طراحی دکوراسیون خانه بدون پنجره دیزاین زیبا منازل بدون پنجره ایده های متفاوت طراحی دیزاین خانه بدون پنجره دیزاین متفاوت خانه بدون پنجره انواع دکور متفاوت خانه های بدون پنجره دیزاین شیک خانه های بدون پنجره دکوراسیون زیبا خانه بدون پنجره دیزاین جالب خانه بدون پنجره دیزاین شیک و متفاوت خانه بدون پنجره دیزاین زیبا خانه بدون پنجره انواع دکور زیبا خانه بدون پنجره دکوراسیون جذاب خانه بدون پنجره ایده های خلاقانه دیزاین خانه بدون پنجره دیزاین جالب خانه بدون پنجره انواع دیزاین جالب خانه بدون پنجره دکور زیبا خانه بدون پنجره دکوراسیون جذاب خانه بدون پنجره دکور زیبا خانه بدون پنجره انواع دیزاین شیک خانه بدون پنجره دیزاین شیک خانه بدون پنجره ایده های جدید دیزاین خانه بدون پنجره دیزاین جذاب خانه بدون پنجره دکور متفاوت خانه بدون پنجره

مدل هایی که مشاهده نمودید سبک های خاص و خلاقانه ای از انواع طراحی دکوراسیون خانه بدون پنجره بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده و لذت را از آن برده باشید. برای مشاهده انواع دکوراسیون خانه جنگی و دکوراسیون خانه با تم تاریک نیز می توانید از لینک های قرار داده شده در اینجا بازدید کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *