دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فاصله سنی معکوس در ازدواج و چالش های مهم آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

فاصله سنی معکوس در ازدواج به گفته بسیاری از متخصصان تاثیرات بسیاری بر روی زندگی دارد و اگر نتوانید آن را مدیریت کنید مشکلاتی برای شما ایجاد خواهد شد. در ادامه یک سری مطالب مفید در این زمینه به شما می دهیم تا بتوانید از آن ها برای کنترل و مدیریت بهتر زندگی استفاده کنید.

زمانی که فاصله سنی معکوس در ازدواج وجود داشته باشد زندگی شما با چالش ها و قضاوت هایی مواجه می شود و باید با این چالش ها و قضاوت ها کنار بیایید و به زندگی خود برسید در غیر این صورت ممکن است زندگی شما شکست خورده و حتی به جدایی کشیده شود. در ادامه شما را بیشتر با این موارد آشنا می کنیم.

فاصله سنی معکوس

اطلاعاتی در مورد فاصله سنی معکوس در ازدواج

داشتن فاصله سنی مناسب برای ازدواج بسیار مهم می باشد و فاصله سنی معکوس  به زمانی گفته می شود که سن خانم بیشتر از آقا باشد. این مورد بسیار ساده می تواند زندگی را با چالش هایی رو به رو کند که بهتر است آن ها را بشناسید تا بتوانید در این امر بهتر تصمیم بگیرید. باید بدانید که این نوع ازدواج در ایران از قدیم و الایام مورد مخالفت خانواده ها بوده است و کم تر کسی این مدل ازدواج را به راحتی قبول می کند. در واقع اگر دو نفر یک دیگر را دوست دارند و فاصله سنی آن ها برعکس می باشد شما نمی توانید جلوی آن ها را بگیرید و باید برای این که زندگی بهتری داشته باشند آن را همراهی کنید و از قضاوت کردنشان بپرهیزید.

دلیل این نوع ازدواج ها

شاید برایتان جالب باشد که دلیل این نوع ازدواج ها را بدانید. در واقع بسیاری از افرادی که این مدلی ازدواج می کنند یک سری دلایل مشترکی دارند و این دلیل ها عبارتند از :

  • هدفمند بودن دختران
  • داشتن تجربه بیشتر
  • پخته تر بودن از نظر عاطفی
  • مستقل بودن
  • داشتن اعتماد به نفس بالا
  • موقعیت مالی و شغلی بهتر
  • بزرگ شدن در یک خانواده زن سالار
  • داشتن ثبات مالی
  • داشتن دستپخت بهتر
  • داشتن حس مادری بهتر

چالش های زندگی با فاصله سنی معکوس

چالش های این زندگی

اگر قصد دارید به این صورت ازدواج کنید باید چالش هایی که ممکن است با آن در زندگی خود رو به رو شوید را بدانید شاید این موارد توانستند بر روی زندگی شما تاثیراتی داشته باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مخالفت

اولین چالشی که در این ازدواج با آن رو به رو می شوید مخالفت هر دو طرف می باشد. در واقع خانواده ها به این سادگی راضی نمی شوند که این اتفاق رخ دهد زیرا این مورد را بد می دانند حتی اگر این اختلاف معکوس بین ۱ الی ۵ سال باشد. در واقع بیشتر مادر پسر مخالف این ازدواج می باشد و بیان می کند که این کار مخالف عرف جامعه است. در واقع این مادران با تفکرات قدیمی که دارند سعی می کنند دیگران را نیز به سمت همین تفکرات بکشانند و زنان امروزی را نیز قربانی تفکرات قدیمی خود بکنند. همانطور که می دانید ازدواج باید با رضایت خانواده ها باشد و اگر یکی از طرفین این ازدواج را قبول نکند کار شما بسیار سخت خواهد شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این تنش ها می تواند اختلاف هایی را میان زن و شوهر ایجاد نماید و باید برای این کار کمی بیشتر فکر کنید و سعی کنید رضایت خانواده ها را جلب کنید.

پیش داوری های دیگران

یکی از تنش هایی که با آن باید در این نوع ازدواج دست و پنجه نرم کنید پیش داوری هایی می باشد که دیگران می کنند. در واقع این پیش داوری ها می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روابط زن و شوهری داشته باشد و در نهایت این ازدواج کمی شکننده تر خواهد شد و در هر حالتی باید این را در نظر بگیرید که چه بخواهید و چه نخواهید ممکن است خاین اختلاف سنی معکوس منجر به طلاق گردد.

اختلاف در رشد

در نظر داشته باشید که پختگی و بلوغ طرفین در ازدواج امری بسیار ضروری می باشد و همین موضوع می تواند یک زندگی را به خطر بیندازد. بنابراین سعی کنید با فردی ازدواج کنید که از نظر روانی با یکدیگر رشد کرده و این فاصله چندان زیاد نباشد. همانطور که تا کنون یاد گرفتید زنان زود تر از مردان به بلوغ می رسند و این خطر برای زندگی ایجاد می شود که یکی از طرفین از زندگی خود رضایت نداشته باشند. برای این که به این مشکل رو به رو نشوید می توانید ازدواج خود را به گونه ای تنظیم کنید که از نظر بلوغ روانی به یک ثبات برسید و این فاصله با طرف مقابل چندان زیاد نباشد و تناسب داشته باشد.

اختلافات میان زن و شوهر ها با فواصل سنی معکوس

واقعیت های این ازدواج

اگر با فاصله سنی معکوس ازدواج می کنید باید بدانید که این ازدواج می تواند یک سری واقعیت هایی را داشته باشد و قبل از این که این کار را انجام دهید قرار است برای شما واقعیت های این ازدواج را برای شما بیان کنیم.

نابودی تابوها

باید بدانید که امروز دیگر تابو های قدیمی در حال از بین رفتن می باشند و این مورد هم جزئی از این تابوها می باشد. اگر شما نیز این گونه دوست دارید ازدواج کنید تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد. گذر از سنت به مدرنیته را همین شکستن تابوها مشخص می کند. برای مثال در قدیم تا دختران بزرگ تر در خانه ازدواج نمی کردند دختر های کوچک تر نمی توانستند ازدواج کنند ولی امروزه دیگر این تابو وجود ندارد.

ضعیف شدن مرد سالاری ها

در گذشته های نه چندان دور مردها فاصله سنی بسیار زیادی با زن ها داشتند از این جهت مردسالاری رواج بسیار زیادی داشت ولی بعد از گذشت مدتی دیگر این فواصل از بین رفت و تقریبا دیگر خانه های مرد سالار بسیار کم می باشند. در گذشته مردان به دنبال فردی بودند که بتوانند بر او حاکم باشند ولی اکنون مردان به دنبال فردی هستند که بتواند او را همراهی نمالید و دیگر به دنبال حاکمیت نیستند.

ازدواج با فواصل سنی معکوس

کاهش روند پیری

یکی دیگر از تاثیرات این نوع ازدواج ها این است که روند پیری زنان بسیار کند تر خواهد شد. در واقع در گذشته زنمان به دلیل ازدواج زود هنگام و بارداری های پی در پی زود شکست خورده می شدند و برای همین هم باید فواصل سنی آن ها با همسرانشان زیاد می بود. امروزه که دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارد و ازدواج های زیر ۲۰ سال بسیار کم می باشد و. کودک همسری تا حدودی از بین رفته است و مواد غذایی بهبود پیدا کرده است زمان دیر تر و کند تر از قدیم پیر می شوند.

باروری در سنین بالا

در قدیم زنانی که بالای ۳۰ سال بچه دار می شدند در بیشتر موارد بچه های آن ها با مشکلاتی رو به رو می شد ولی اکنون زنان بالای ۳۰ سال هم می توانند کودکانی سالم به دنیا آورده و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد و حتی زنانی که بالای ۴۰ سال می باشند و به سن یائسگی نرسیده اند نیز می توانند با آزمایش های پیش از بارداری و دوران بارداری نوزادانی سالم داشته باشند. در واقع امروزه با آزمایش هایی که انجام می شود احتمال تولد نوزاد با ناهنجاری های حین تولد و ژنتیکی به شدت کاهش می یابد.

تکنیک های داشتن یک زندگی خوب با فواصل سنی معکوس

تکنیک های داشتن یک زندگی سالم

یک سری تکنیک هایی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید به راحتی یک زندگی با فاصله سنی معکوس داشته باشید و به خوبی به زندگی خود ادامه دهید.

مادری نکردن

بسیاری از زنانی که سنشان از همسرشان بیشتر می باشد برای آنها مادری می کنند. باید بدانید که این کار شما می تواند زندگی را به خطر انداخته و منجر به طلاق شود. بهتر است برای همسر خود همسری کنید و از مادری کردن بپرهیزید.

مراقب سلامتی بودن

شما به عنوان فردی که با فاصله سنی معکوس  ازدواج کردید باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشید و سعی کنید بیشتر به خود برسید تا بتوانید روند پیری را به تاخیر بیندازید در غیر این صورت ممکن است در زندگی و تنش هایی که برای زندگی تان ایجاد می شود زود تر شکست بخورید. بنابراین یک اصل داشتن زندگی بهتر و جلوگیری از قضاوت های دیگران این است که به سلامتی خود و سلامتی پوستتان بیشتر اهمیت بدهید.

شادی بخش زندگی بودن

سعی کنید با تمامی سختی هایی که دارید زمانی را برای همسر خود بگذارید و وقتی را با او بگذرانید. در واقع ایجاد اوقات شاد در زندگی می تواند تاثیرات بد فاصله سنی معکوس  را کاهش داده و از مشکلاتی که در این نوع ازدواج ایجاد می شود بکاهید.

فاصله سنی معکوس

تنش هایی که در زندگی زناشویی ایجاد می شود بسیار زیاد می باشد و شما هیچ گاه نمی توانید تصور کنید که زندگی بدون مشکلی دارید. باید سعی کنید با این مشکلات و تنش ها کنار بیاید و آن ها را ساده بگیرید تا از زندگی خود لذت ببرید. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در این زمینه نوشته شده است را مانند درمان بدبینی همسر و رفتار با همسر بدبین مشاهده کنید و برای این کار کافی است بر روی لینک های داده شده بزنید و به صفحات مربوطه وارد شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *