دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جذاب ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا را بشناسید

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

ونیز کجاست ؟ ونیز شهری زیبا در شمال ایتالیا است، که از بیش از ۱۰۰ جزیره کوچکتر تشکیل شده است. برخی از این جزایر به هم نزدیک‌ هستند و توسط کانال ‌های متعددی به هم متصل می ‌شوند. برای تماشای عجایب شهر ونیز قایق های بسیار برای حمل و نقل وجود دارد، همچنین خیابان ‌ها و پل‌ های فراوانی وجود دارد، که محله ‌ها را به هم متصل می ‌کنند.

جذاب ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا را بشناسید

در شهری پر از جاذبه های گردشگری مانند ونیز، سخت است که بدانید از کجا شروع کنید. برای زندگی در ونیز شاید بهترین راه این باشد که برای چند ساعت در خیابان‌ های ونیز زیبا و دلفریب قدم بزنید. در هر قدم زدن مکان های فوق العاده ای را خواهید دید که ارزش این کار را دارد. ونیز به شش مکان متفاوت تقسیم شده است، سن مارکوو مرکز آن است که از سه طرف توسط یک حلقه بزرگ در کانال بزرگ احاطه شده است.

در آن سوی پل ریالتو محله صنعتگران سان پولو قرار دارد و در سمت دیگر دورسودورو با موزه ‌های هنری بی نظیر و میدان‌ های پرجنب ‌وجوش قرار دارد، و در کناره ی آن سانتا کروچه، کاستلو و کاناریجیو، قرار دارند.

جذاب ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا را بشناسید

دیدنی های جذاب ونیز

دیدنی های جذاب ونیز

شهر ونیز ایتالیا دارای دیدنی ها بسیاری است، این شهر مملو از معماری و طراحی به سبک ایتالیایی است. در ادامه ما شما را با جاذبه های دیدنی ونیز زیبا بیش تر آشنا می کنیم، پس با ما همراه شوید.

۱.کلیسای سنت مارکو

شناخته ‌شده ‌ترین کلیسای ونیز و یکی از ساده ‌ترین کلیساهای جهان، کلیسای سنت مارکوو (Basilica di San Marco) است. این کلیسا با گنجینه‌ های هنری بیزانسی تزئین شده بود و بخشی از غنیمتی است که توسط ونیزی ها بازگردانده شده است.

تصاویر موزاییکی پشت طلایی بالای درگاه‌ های کلیسا به هنرهای موزاییک ‌سازی آن زمان اشاره دارد، جایی که ۴۲۴۰ متر مربع موزاییک های طلایی گنبد ها و دیوارها را پوشانده است.

محراب طلایی باشکوه کلیسای سنت مارکو یکی از بهترین ها در اروپا است، که توسط هنرمندان اوایل قرن دوازدهم آغاز شد و قرن ها بعد با نزدیک به ۲ هزار جواهر و سنگ های قیمتی تزئین شد.

۲.میدان سنت مارکو

به عنوان تنها میدان عمومی در ونیز، میدان سنت مارکو برای قرن ها محل تجمع اصلی شهر بوده است. احاطه شده توسط کافه ‌های روباز و جاذبه‌ های دیدنی، از جمله باسیلیکا سن مارکو و کاخ دوکاله، مرکز طبیعی برای بازدید از شهر کانال‌ها است.

وسعت میدان سنت مارکو ونیز با معماری ظریف آن در سه طرف گرد هم آمده و بسیار صمیمی به نظر می رسد. اما بیش از ظرافت معماری، میدان سنت مارکو به عنوان مکانی برای جمع شدن و گپ و گفتگو است. مردم در اطراف این میدان قهوه می نوشند، با هم گپ می زنند و همدیگر را ملاقات می کنند.

۳.کاخ دوج

این کاخ نه تنها محل سکونت دوج بود، بلکه مرکز قدرت شهر و مرکز اداری آن نیز بود. این ساختمان در دو فاز ساخته شده است. بال شرقی، مه بین سال های ۱۳۰۱ تا ۱۳۴۰ رو به ریودی کالزو ساخته شده و بال غربی روبه ‌روی پیازتا سن مارکو، ۱۱۰ سال دیگر طول کشید و در سال ۱۴۵۰ تکمیل شد.

۴.کاخ کادورو

این کاخ با نام سانتا سوفیا نیز شناخته می شود، کاخ کادورو یکی از زیباترین و کامل ترین نمونه های گوتیک ونیزی است. این بنا در امتداد کانال بزرگ ونیز قرار دارد.

کاخ کادورو در سال های ۱۴۲۸ تا ۱۴۳۰ برای خانواده ی سلطنتی کونتارینی ساخته شده است. این کاخ دارای تزئینات بسیار ظریفی است، که از سنگ تراشیده و با رنگ و طلا پوشیده شده است. معماری داخلی کاخ کادورو انقدر زیباست که به یک موزه از آثار قرن ۱۵ تا ۱۶ میلادی تبدیل شده است. این کاخ در پایان قرن نوزده در اختیار نقاش بارون جورجو قرار گرفت، وی این بنا را بازسازی و به عنوان گالری برای مجموعه نقاشی های خود قرار داد.

۵.کانال گرانده

کانال بزرگ گرانده در قلب ونیز و در یک منحنی حرکت می ‌کند، این کانال پیازا سان مارکوو و پل ریالتو را به هم متصل می‌ کند. طول این کانال  ۳.۸ کیلومتر است، کاخ ‌های همه ی خانواده ‌های برجسته و سلطنتی به کانال گرانده ونیز باز می‌ شوند.

جذاب ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا را بشناسید

پل ریالتو ونیزدر ایتالیا

۶.پل ریالتو

پل ریالتو یکی از چهار پل است که بر روی کانال بزرگ قرار دارد. برای نزدیک به سیصد سال، این تنها راه برای عبور از کانال بزرگ با پای پیاده بوده است.

مهندسی پل آنقدر جسورانه در نظر گرفته شد که برخی از معماران فروریختن آینده را پیش بینی کردند. این پل با مخالفت منتقدان خود به یکی از نمادهای معماری ونیز تبدیل شده است. پل ریالتو زمانی تنها پل روی کانال بزرگ ونیز بود، این پل سنگی که در سال ۱۵۸۸، حدود ۱۵۰ سال پس از فروریختن پل چوبی قبلی ساخته شد، از دو خیابان شلوغ گذر می کند، که در آن مغازه های رنگارنگ زیبایی قرار دارد.

در طرف دیگر پل ریالتو بازار شلوغ مواد غذایی قرار دارد، جایی که ونیزی ‌ها و سرآشپزها برای خرید محصولات تازه و غذاهای دریایی آنجا را برای خرید انتخاب می کنند.

۷.برج ساعت ونیز

رو به روی میدان سان مارکوو، یکی از معروف ترین نمادهای ونیز برج ساعت ونیز قرار دارد. برج ساعت سنت مارک ونیز دارای دو مجسمه برنزی بر روی سقف خود است. صفحه ساعت مراحلی از ماه و زودیاک را به رنگ طلایی در زمینه آبی نشان می دهد و بالای ساعت یک بالکن کوچک و مجسمه ای از باکره قرار دارد.

بالاتر از آن، شیر بالدار سنت مارکو و موزاییکی از ستاره های طلایی در پس زمینه آبی در سال ۱۷۵۵ توسط جورجیو ماساری اضافه شد. خود این برج متعلق به قرن پانزدهم و نمونه معماری رنسانس ونیزی است. اگر در هفته معراج در ونیز هستید،  می ‌توانید سه پادشاه ساعت ونیز را ببینید.

۸.کلیسای سانتا ماریا

این کلیسای قرن هفدهمی که معمولاً دلا سالوت نامیده می ‌شود، در نقطه ‌ای قرار دارد که کانال بزرگ با مرداب ونیزی ملاقات می‌کند.  عمارت سنگ سفید با گنبد عظیمش به عنوان زیارتگاه مریم باکره برای نجات شهر از طاعون ساخته شد که یک سوم جمعیت آن را کشت.

این کلیسای بی نظیر یکی از دیدنی های جذاب برای عکاسان و گردشگرانی است، که بلیط ریمینی را تهیه کرده اند و برای دیدن این جاذبه های زیبا به ایتالیا سفر کرده اند. این کلیسای تاریخی به سبک باروک برای تشکر از پایان طاعون در سال ۱۶۳۰ ساخته شد. اما زمین شکننده وزن زیاد آن را تحمل نمی کرد، بنابراین معمار آن Baldassare Longhena  یک میلیون چوب را در کفت این کلیسا قرار داد.

۹.تئاتر لا فنیس

تئاتر لافنیس که با نام ققنوس شناخته می شود در سال ۱۷۹۲ ساخته شد، این تئاتر سه بار در اثر آتش سوزی تخریب شده است که آخرین مورد در سال ۱۹۹۶ بوده و تنها دیوارهای بیرونی آن پابرجا مانده است. هر بار بازسازی شده است و همچنان یکی از سالن های اپرای بزرگ جهان به شمار می رود.

سالن تئاتر لافنیس در طول تاریخ خود، به ویژه در قرن نوزدهم شاهد اکران بسیاری از مشهورترین اپراهای ایتالیایی، از جمله اپراهای روسینی، دونیزتی، و وردی بوده است.

۱۰.مجموعه ی هنری پگی گوگنهایم

مجموعه ‌های هنری شخصی وارث پگی گوگنهایم در خانه سابق او در کنار کانال بزرگ، Palazzo Venier dei Leoni قرار دارد. اگرچه بیشتر موزه‌های هنری بزرگ ایتالیا مملو از استادان قرون وسطی و رنسانس است، اما این موزه بر هنر آمریکایی و اروپایی از نیمه اول قرن بیستم تمرکز دارد.

ساختمان کم ارتفاع، با فضای داخلی سفید و خالی اش نشان دهنده مکتب های نقاشی و مجسمه سازی کوبیست، فوتوریست، اکسپرسیونیست انتزاعی، سوررئالیست و آوانگارد است. این مجموعه دائمی شامل آثاری از پیکاسو، دالی، براک، لژر، موندریان، کاندینسکی، کلی، ارنست، ماگریت، و پولاک است.

۱۱.کاخ کازانووا

از میان تمام کاخ‌ های باشکوهی که در کنار کانال بزرگ قرار دارند، این کاخ یکی از زیباترین ها است، که در قرن هجدهم ساخته شده است.

سالن بزرگ رقص کاخ که به عنوان صحنه فیلم کازانووا با بازی هیث لجر در سال ۲۰۰۵ استفاده می ‌شود، بیش از ۲۰۰ سال میزبان مهمانی‌ های فوق ‌العاده بوده است. رابرت براونینگ شاعر انگلیسی یکی از آخرین کسانی بود که کاخ را خانه خود کرد. امروزه کل ساختمان به عنوان موزه دل سِتسنتو برای بازدید عموم باز است.

جذاب ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا را بشناسید

کلیسای سن جورجیو ماگیوره در ونیز

۱۲.کلیسای سن جورجیو ماگیوره

کلیسای سن جورجیو ماگیوره که بیشتر به عنوان خانه کلیسای قرن شانزدهمی به همین نام شناخته می شود، جزیره کوچکی است که در سراسر تالاب از میدان سنت مارک قرار دارد.

این کلیسا که توسط معمار بزرگ دوره رنسانس آندریا پالادیو طراحی شده است، دارای نمایی است که با سنگ مرمر سفید درخشان پوشانده شده است و فضای داخلی باز و دلپذیری دارد که تزیینات بیش از حدی با طراوت ندارد.

داخل کلیسا با دو نقاشی  شام آخر و سقوط ماننا تزئین شده است.  و بازدیدکنندگان می‌ توانند با آسانسور به بالای برج ناقوس نئوکلاسیک کلیسا بروند و از منظره ‌ای تماشایی از ونیز لذت ببرند.

۱۳.کلیسای سانتا ماریا گلوریوسا فراری

این کلیسا توسط فرانسیسکن ها در حدود سال ۱۳۴۰ ساخته شد و با تکمیل نما، فضای داخلی و دو کلیسا در اواسط قرن ۱۵ به پایان رسید. اگرچه فضای داخلی با سبک ساده و بدون تزئین کلیساهای فرانسیسکن مطابقت دارد، اما گنجینه های هنری فراوانی در آن گنجانده شده است.

در گذر سمت راست کلیسا مجسمه چوبی مهم سنت جان باپتیست توسط مجسمه ساز فلورانسی دوناتلو قرار دارد که در سال ۱۴۵۱ ساخته شده است. در زیارتگاه سه ‌گانه مدونا و کودکی که چهار قدیس بر تخت نشسته اند نوشته جیووانی بلینی است، در سمت چپ کلیسا مجسمه ی سنت جان باپتیست بر روی ستون Cappella Cornaro توسط مجسمه ساز و استاد سازنده Jacopo Sansovino ساخته شده است.

گروه کر راهبان نمونه برجسته ای از منبت کاری مارکوو کوزی با نقش برجسته های قدیسان و روی دیوار های کلیسا است، و بالای محراب بلند آسونتای تیتیان است که بین سال های ۱۵۱۶ و ۱۵۱۸ نقاشی شده است. مقبره تیتیان در راهرو جنوبی هدیه ای از فردیناند اول اتریش بود، زمانی که او پادشاه اتریش بود.

۱۴.کلیسای سانتا ماریا دی میراکولی

سانتا ماریا دی میراکولی کلیسای کوچکتری نسبت به سانتا ماریا گلوریوسا فراری است، شاهکاری از معماری رنسانس اولیه توسط پیترو لومباردو می باشد. این کلیسا در سال های ۱۴۸۱ تا ۱۴۸۹ ساخته شد تا تصویری معجزه آسا از ویرجین را به تصویر بکشد. بر خلاف دیگر کلیساهای ونیز که نماهایشان با شکوفه های معماری و مجسمه ها تزیین شده است، لومباردو از سنگ مرمر رنگی برای ایجاد الگوهای ظریفی از گل رز، دایره، هشت ضلعی و صلیب بر روی نما استفاده کرده است.

۱۵.ساحل آلبرونی ونیز

نوار شنی ساحل آلبرونی ونیز یکی از طولانی ترین سواحل ونیز است، که تالاب ونیزی را از دریای آدریاتیک جدا می کند، اولین استراحتگاه ساحلی واقعی اروپا بود و در اوج خود در آغاز قرن بیستم، شیک ترین ساحل برای خانواده های سلطنتی بوده است.

۱۶.بازار ریالتو

بازار پر جنب و جوش ریالتو با غرفه های بی پایان و غرفه های غذا، مکانی عالی برای بازدید است. محیط زیبای آن در کنار کانال بزرگ، با پل ریالتو در نزدیکی، موقعیت زیبایی را به این بازار می افزاید. این بازار که در بین مردم محلی و گردشگران محبوب است، جایی است که بسیاری از ونیزی‌ ها خرید غذای خود را در آنجا انجام می ‌دهند. اکثر غرفه ها ماهی تازه، میوه، سبزیجات و محصولات مدیترانه ای را به فروش می رسانند.

۱۷.گالری هنر ونیز

این مجموعه که یکی از بهترین مجموعه‌ های هنر مدرن ایتالیا است، حاوی آثاری از نقاشان و مجسمه ‌سازان قرن ۱۹ و ۲۰ از جمله گوستاو کلیمت، مارکو شاگال و آگوست رودن است.  موارد برجسته شامل هنرهای تزئینی قرن بیستم مانند آثار شیشه ای ساخته شده توسط کارلو اسکارپا در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ و مبلمان کمیاب توسط کارلو بوگاتی است.موزه هنر شرقی با مجموعه‌ ای از هنرهای زیبا و کاربردی از آسیا، طبقه سوم کاخ را اشغال می ‌کند. گلدان‌ های چینی و میناکاری ‌های ژاپنی، چینی ‌ها و زره‌ های دوره ادو از نکات برجسته آن هستند.

۱۸.موزه یهودیان

موزه یهود یکی از مقاصد گردشگری و مکان های معروف ونیز است. این موزه توسط جامعه یهودی ونیز تأسیس شد و در کامپوی گتو نوو قرار دارد. این موزه اقلام ارزشمندی را که توسط سازندگان نساجی، زرگرها، و مسگران ساخته شده اند، به همراه کتاب های باستانی و دست نوشته هایی که زندگی مدنی و مذهبی جامعه را به تصویر می کشد، به نمایش می گذارد.

جذاب ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا را بشناسید

کارخانه کشتی سازی آرسنال ونیز

۱۹.کارخانه کشتی سازی آرسنال ونیز

کارخانه کشتی سازی جمهوری ونیزی تا پایان قرن هفدهم بزرگترین و شلوغ ترین کارخانه در جهان بود. از زمان تأسیس در سال ۱۱۰۴، به طور مداوم گسترش یافت تا اینکه در دوران اوج خود ۱۶ هزار کارگر را استخدام کرد. آرسنال برای حفظ روش ‌های تولید مخفی که آن را قادر می‌ سازد یک کشتی کاملاً آماده دریا در یک روز بسازد، از نزدیک محافظت می ‌شد، تنها از طریق یک زمین و یک مسیر دریایی قابل دسترسی بود.

اقامتگاه های نزدیک ونیز

اگر قصد اقامت در ونیز را دارید، علاوه بر هتل ‌های نزدیک به ایستگاه‌های San Marco و San Zaccaria، هتل‌ های نزدیک به ایستگاه‌ های Salute و Academia در Dorsoduro را نیز وجود دارد. هتل Gritti Palace، A Luxury Collection زمانی خانه یک دوج ونیزی بود و اتاق ‌های بزرگ و مجلل آن مشرف به کانال ونیز و میدانی سنت مارکو هستند.

هتل شیک و مجلل Ai Cavalieri di Venezia نیز به اندازه ی یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه ریالتو فاصله دارد، و در نزدیکی جاذبه ها قرار دارد. هتل تیزیانو در محله‌ای آرام در سانتا کروچه در فاصله کوتاهی از ایستگاه واپورتو، حدود ۲۰ دقیقه از ریالتو این هتل دارای اتاق ‌های راحت و شامل صبحانه می‌ باشد.

برای اطلاع از قیمت تور ریمینی می توانید به سایت معتبر تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط تهران پاریس از قیمت پروازهای مختلف مانند بلیط استانبول و پرواز پاریس به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط تهران لندن چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع : تریپ|www.trip.ir

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *