دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

موزه هنر میلواکی اثر معمار مشهور اسپانیایی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

موزه هنر میلواکی یک موزه و سازه بسیار دیدنی است که در ایالت متحده قرار دارد. این بنا جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران دار و می توانید در این بخش زیبایی های آن را بیشتر بشناسید.

یکی از موزه های مهم و هنری در دنیا موزه هنر میلواکی بوده که از جذابیت های هنری زیادی برای گردشگران برخوردار است. این سازه اثر یک معمار اسپانیایی و توانا، با نام سانتیاگو کالاتراوا می باشد. او یک معمار تندیس گرای است و سازه های بسیار زیادی را با دستان توانمند خود ساخته است.

بررسی موزه میلواکی

شگفتی های موزه هنر میلواکی

این معمار توانا با ساخت چنین سازه های هنری تحسین بین المللی را برانگیخته است. او افتخارات بزرگی کسب کرده و پروژه های مهمی را برعهده داشته است. پل معلق، کالیف، استادیوم المپیک تابستانی و بسیاری از سازه های دیگر در کارنامه هنری این فرد توانا قرار دارد.

موزه میلواکی

بررسی ویژگی های موزه:

این موزه هنری که به عنوان پرنده سفید رنگ نیز شهرت دارد، یک سازه بسیار ارزشمند بوده و ویژگی های مهمی در معماری آن دیده می شود. ساخت این بنا از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ به طول انجامیده است. مساحت کل این سازه ۱۳ هزار متر مربع بوده و طول بنای آن به ۴۳ متر می رسد. بیشترین عرض در این سازه ۴۳ متر و ارتفاع آن نیز ۱۱/۳ متر می باشد.

موزه هنر میلواکی

افتتاح این موزه دیدنی در سال ۲۰۱۱ انجام شد. در این موزه مجموعه ای نفیس از آثار هنرمندان آمریکایی در معرض دید قرار گرفته است. آثاری که در زمینه های طراحی، نقاشی، دکوراسیون، مجسمه سازی، طراحی داخلی و … هستند. این موزه یکی از برجسته ترین آثار معماری جهان بوده و ترکیب پیچیده ای از معماری در آن دیده می شود. سقف مواج و متحرک در این بنا یکی از ویژگی های مهم به شمار می آید.

  •  آرون گروپس

دیدنی های میلواکی

زیبایی های پرنده سفید:

بخش مهمی از ویژگی های این سازه را نورپردازی های خلاقانه شکل می دهند. این بنا در طی سال های مختلف جوایز متعددی نیز کسب کرده است. بسیاری می گویند، طرح این بنا نشان دهنده قدرت معماری می باشد. امروزه این بنا به یک شاخص شهر در میلواکی تبدیل شده و تحسین جهانیان را برانگیخته است.

یکی دیگر از زیبایی های این سواحل دریاچه دیدنی آن می باشد. پرنده ای باوقار که عظمت زیادی دارد و از جنس فولاد بنا شده است. معمار این بنا در اکثر طرح های خود از فرم های طبیعت الهام گرفته و تناسب بدن با فیگورهای حیوانات را در آن به کار می برد. خلق سازه ها و نوآوری در این بنا شگفتی های زیادی را به ارمغان آورده است. این بنا در واقع جزوی از سازه های متحرک به شمار می آید.

معماری موزه میلواکی

 موزه هنر میلواکی دارای بخش های مختلف و غرفه های متعددی می باشد. این سازه متحرک قابلیت های متفاوتی دارد. شما با دیدن این بنا نوعی از کشتی های قدیمی را مشاهده خواهید کرد. ویژگی های برجسته در این سازه موجب افزایش بازدیدکنندگان شده است. این بنا امروزه از دیدنی های ایالت متحده آمریکا بوده و بسیار مورد توجه می باشد. موزه هنر متروپولیتن و موزه هنر ایرانی نیز از دیگر سازه های دیدنی بوده که می توانید درباره آن ها بیشتر مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *