دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی منصور بهرامی تنیسور مطرح و نامی در جهان

  • محدثه خاکشور
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

منصور بهرامی یکی از نابغه های ورزش تنیس ایران است که البته سال های سال است در خارج از کشور تنیس بازی کرده و موفقیت های پیاپی کسب می کند. در این مطلب به بیوگرافی منصور بهرامی این بازیگر موفق و مطرح خواهیم پرداخت.

منصور بهرامی در ۱۳۳۵/۲/۶ در اراک زاده شد. او تنیسور موفق و معروف ایرانی است که پس از انقلاب اسلامی به آن جا مهاجرت نمود. این نابغه تنیس کشورمان از زمانی که خیلی کم سن بود به تنیس روی آورد و در جوانی به موفقیت های بسیاری در این زمینه دست پیدا کرده و اما پس از انقلاب اسلامی به دلیل ممنوع گردیدن تنیس، ناچار ایران را ترک کرد و در خارج کشور این ورزش را دنبال کرد. در این مطلب به بیوگرافی منصور بهرامی خواهیم پرداخت.

بیوگرافی منصور بهرامی تنیس باز معروف

بیوگرافی منصور بهرامی تنیسور ایرانی

منصور بهرامی تنیسور موفق و البته محبوب ایرانی است که به خارج از کشور مهاجرت نموده و البته همانجا هم ماندگار شد و تشکیل خانواده داد. دلیل مهاجرت او ممنوع شدن تنیش در ایران پس از انقلاب بود. وی وقتی تنها ۲ سال داشت به بازی با توپ تنیس روی آورد چون پدرش در ورزشگاه امجدیه فعالیت داشت و منصور بهرامی همان ابتدای فعالیت به خاطر نداشتن تجهیزات لازم به جای راکت از تابه و جارو استفاده می کرد. بهرامی تمرین خویش را به صورت حرفه ای تر وقتی ۱۳ ساله بود؛ آغاز نمود؛ البته که تمرین های او همگی بدون مربی بودند. دو سال بعد یعنی وقتی ۱۵ ساله بود, به قهرمانی جوانان کشورمان و نیز با محرم خدائی به قهرمانی ۲نفره آسیا در رده جوانان دست پیدا کرد. ۱ سال پس از این قهرمانی نیز موفق شد عضو تیم ملی بزرگسالان در جام دیویس گردد.

زندیگینامه منصور بهرامی تنیسور مطرح و پرافتخار ایرانی مقیم فرانسه

شرکت او در مسابقات آسیایی به سال ۱۳۵۳ و حضور در رقابت های ۲ نفره قهرمانی آسیا باز می گردد. او نیز در رقابت های متعدد بین المللی بسیاری مانند رقابت های گالیا کاپ در چکسلواکی با محرم خدائی و علی مدنی در مقابل تیم های تنیس روانی و هلند و فرانسه در شهر ماریا نسک لازنه به فینال رقابت ها دست پیدا کردند.

از جمله بدترین شکت هایی که منصور بهرامی تجربه نمود، مربوط به رقابت های بین المللی تهران در سال ۱۳۵۶ (تهران در مقابل باب هیوت) در رقابت های انفرادی می شود. از نظر بهرامی تقصیر این اتفاق بر عهده ی فدراسیون وقت است. وی در همین سال یعنی در سال ۱۳۵۶ قهرمان رقابت های جام دنیای ورزش گردید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زندگینامه منصور بهرامی و ماجرای مهاجرتش به فرانسه

آشنایی با زندگینامه منصور بهرامی از تنیس بازهای محبوب و مشهور کشورمان

مهاجرت از کشور

در سال های ابتدایی بعد از انقلاب تنیس ورزشی سرمایه داری محسوب می شد که همین موضوع و اتیکت اشرافی موجب شد تا اراضی تنیس بسته گردیده و تنیس باز معروف به مدت ۳ سال با بازی تخته نرد خودش را مشغول نمود ولی در نهایت پس از گذشت ۲ سال یعنی سال ۱۳۵۹ نخستین تورنمنت تنیس برگزار گردید. به این صورت که در سال ۱۳۵۹ در رقابت های جام انقلاب برگزار شده برای بار اول در استادیوم نو ساخته مجموعه ورزشی انقلاب مشارکت داشت و با علی مدنی وارد فینال رقابت ها گردیدند که برنده این رقابت ها گردید. جایزه این بازی بلیط رفت و برگشت به شهر آتن بود، ولی او این بلیط را با بلیط فرانسه تعویض نموده و توانست به فرانسه برود. اما هدف او که مهاجرت بود نه سفر, پس از قدم گذاشتن در خاک فرانسه به دنبال گرفتن پناهندگی سیاسی جهت اقامت در این کشور رفت.

زندگینامه منصور بهرامی تنیس باز موفق و مطرح کشورمان

زندگینامه منصور بهرامی و مسیر حرفه ای و ورزشی او از ابتدا تا اوج

در فرانسه

البته که او برای گرفتن پناهندگی ساسی اقدام نمود، اما چون مدتی بی نتیجه بود، متحمل مشکلات و مشقت های بسیاری شد که در نهایت در این زمینه موفق شد و به عنوان یک تنیس باز حرفه ای و موفق معرفی گردید. در این زمان سن او بالای ۳۰ سال بود و به همین خاطر از بازی رقابت های انفرادی با تنیس بازهایی که از او جوان تر بودند, محروم بود. در عوض این مسابقات به رقابت های ۲ نفره روی آورد و به گروه بازیکن های تنیس مطرح اضافه شد. موفقیت بسیار او در سال ۱۹۸۹ در رقابت های تنیس جام آزاد فرانسه با رسیدن به فینال مسابقات دوبل اتفاق افتاد.

او در کشور فرانسه برای ۶ سال پشت سر هم در رقابت های متعددی مشارکت نمود و بعد از آن در سی سالگی موفق شد در رقابت های انجمن تنیس حرفه ای مشارکت کرده و در مسابقات انفرادی موفق شد رده ۱۸۰ جهان را کسب کند.وی در رقابت های ۲نفره موفق به برنده شدن پنج مسابقه انجمن تنیس حرفه ای و همچنین دوازده مرتبه دست یابی به فینال گردیده شده است.

زندگینامه منصور بهرامی تنیسور موفق و محبوب ایرانی

آشنایی با زندگینامه منصور بهرامی از تنیس بازهای محبوب و مشهور ایرانی

درخشش های بیشتر در تور تنیس قهرمانان

البته که تا به این سال و این زمان منصور بهرامی موفقیت های بسیاری به دست آورده بود؛ اما میزان شهرت و محبوبیت او در سال ۱۹۹۳ با حضور در تور تنیس قهرمانان که از سوی انجمن تنیس حرفه ای برای تنیسورهای بیشتر از سی سال ایجاد شد، شدت گرفت. وی در این تور توانست با تنیسورهای مطرح جهانی از جمله جان مک انرو، ایلی ناستازی، بیورن بوری همراه شده و مسابقات مختلف بدرخشد. وی در سال ۲۰۰۰ موفق به اخذ مقام اول دنیا شد که به طور کلی در دوازده رقابت سینیور تور برنده شده است.  منصور بهرامی وقتی ۲۲ ساله بود به طور پیوسته ۶ سال در رقابت های گوناگون شرکت نمود و وقتی سی ساله بود موفق شد در رده ۱۸۰ تنیس باز دنیا قرار بگیرد.

بیوگرافی منصور بهرامی تنیس باز معروف و محبوب

بازگشت به وطن

این ورزشکار موفق و محبوب برای ۲ سال پشت سرهم به وطن خود ایران برگشت و در اینجا به انجام بازی تنیس نمایشی در مجموعه انقلاب روی آورد ولی با مشکل های جدیدی که دوباره در سر راهش ایجاد شد، هیچ وقت به ایران بازنگشت.

آشنایی با زندگینامه منصور بهرامی و زندگی شخصی و خانواده او

آشنایی با بیوگرافی منصور بهرامی و زندگی شخصی و خانواده او

دعوت از سوی دونالد ترامپ

در سال ۲۰۰۲ دونالد ترامپ از آقای بهرامی و تعدادی دیگر از تنیسورهای مطرح دعوت نمود تا جهت جمع آوری کمک مالی به منظور مداوای بیماری سرطان پروستات در منزل شخصی او بازی تنیس انجام دهند. در انتهای این برنامه ۱/۷ میلیون دلار آمریکا جمع آوری شد.

زندگینامه منصور بهرامی تنیسور موفق و محبوب ایرانی

بیوگرافی منصور بهرامی تنیس باز محبوب

زندگی شخصی و ازدواج

در بیوگرافی منصور بهرامی آمده است که او مدت زیادی است به کشور فرانسه مهاجرت نموده است، در همان کشور نیز ازدواج نموده و تشکیل خانواده داده است. همسر این ورزشکار فرانسوی بوده که در سال ۱۹۸۱ میلادی با یکدیگر زندگی مشترکشان را آغاز نموده اند. ثمره این ازدواج دو فرزند پسر به اسم های آنتونیو و سم است.

زندگینامه منصور بهرامی و اوج شهرت و محبوبیتش

بیوگرافی منصور بهرامی تنیس باز معروف

بیوگرافی منصور بهرامی تنیسوری محبوب و شناخته شده

منصور بهرامی تنیسور فوق ستاره نمایشی می باشد که اغلب بازی های او با حرکات نمایشی است. خود این چهره ورزشی مطرح در این باره می گوید:

«حالا هدفم سرگرمی است»

همچنین او اضافه می کند:

«من تنیس را تنهایی یاد گرفتم و هیچ وقت مربی نداشتم»

زندگینامه منصور بهرامی و ماجرای دعوت از سوی دونالد ترامپ

آشنایی با زندگینامه منصور بهرامی و زندگی شخصی و خانواده او

از اینکه تا انتهای مطلب بیوگرافی منصور بهرامی همراه ما بودید از شما بی نهایت سپاسگزاریم که امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. منصور بهرامی برترین تنیس بازهای جهان محسوب می شود که در این لیست با دیگر اسامی همچون رافائل نادال اسپانیایی نیز بر می خوریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *