دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طراحی آشپزخانه در بالکن با ۳۰ ایده کاربردی و جذاب

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

به طور کلی آشپزخانه ها در ابعاد و اشکال مختلفی طراحی و ساخته شده که هر فردی با توجه به سلیقه و متراژ منزل خود سبک منحصر به فردی را برای طراحی این قسمت در نظر می گیرد. یکی از سبک های مدرن برای ایجاد این محیط طراحی آشپزخانه در بالکن می باشد که از مزیت ها و خصوصیات متنوعی برخوردار بوده و این قسمت از منزل را به محیطی کاملا عملکردی تبدیل می کند.

یکی از ایده های خلاقانه و جالب که امروزه مورد استقبال قرار گرفته است طراحی و ساخت آشپزخانه در قسمت تراس خانه می باشد که برای منازلی که با کمبود فضا مواجه می باشند گزینه بسیار مناسب و ایده آلی می باشد و باید گفت که این سبک معماری دارای فواید و مزایای فراوانی می باشد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای الگوبرداری و آشنایی شما عزیزان مجموعه ای از انواع مدل های جذاب طراحی آشپزخانه در بالکن را به نمایش بگذاریم.

ایده های خاص و جدید طراحی آشپزخانه در بالکن

آشپزخانه یکی از قسمت های مهم و کاربردی در معماری ساختمان به حساب آمده که در هنگام ساخت باید کاملا اصولی عمل نمود تا بهترین نتیجه را گرفت. یکی از محیط هایی که می توان برای ایجاد آشپزخانه از آن مکان بهره مند شد طراحی آشپزخانه در بالکن بوده که راهکاری هوشمندانه به منظور استفاده بهینه از این فضا می باشد و به نوعی از این طریق می توان فضای سبز را به محیط آشپزخانه دعوت نمود و جذابیت بصری آن را افزایش داد.

ایده های جذاب طراحی آشپزخانه در تراس

به طور معمول دیزاین بالکن به دلیل متراژ کمی که دارد نادیده گرفته شده و اهمیت داده نمی شود ولی با بهره مندی از ایده های خلاقانه می توانید کمی ابتکار به خرج دهید و تغییرات فوق العاده ای را در این مکان ایجاد نمایید. به منظور عملی ساختن و اجرای این ایده بایستی فاکتورهای مهمی را مورد توجه قرار داد که علاوه بر کاربرد باعث زیبایی محیط نیز شوند.

ساخت و طراحی یک آشپزخانه کوچک در قسمت تراس یا به گونه ای انتقال لوازم آشپزخانه به تراس ایده منحصر به فردی می باشد که امکان دارد مورد توجه هر فردی قرار بگیرد. در رابطه با آشپزخانه های کوچک ارتباط آن با دنیای خارج خیلی اهمیت دارد. نور طبیعی به آشپزخانه های کوچک روح تازه ای داده و می توان با بهره مندی از این ایده جلوه ای متفاوت و تغییری اساسی به این محیط بدهید.

سبک های متفاوت ساخت آشپزخانه در تراس

مطابق با قوانین و اصول ساخت و ساز تراس در راستای آشپزخانه قرار می گیرد. می توان به راحتی دور اطراف تراس را با شیشه یا دیگر متریال پوشش داد و آن را به آشپزخانه ای مخفی تبدیل نمود. مهم ترین علت برای سرپوشیده بودن تراس این است که در اثر تابیدن نور آفتاب و بارندگی صدمه ای به کابینت ها و دکور چوبی آشپزخانه وارد نشود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

استاندارد ها و نکات مهمی که برای طراحی این فضا باید به آن توجه داشته باشید این است که تا جای امکان از پنجره های بالکنی یا شیشه تراس استفاده گردد. این شیشه ها از تنوع زیادی برخوردار بوده و انواع گوناگونی همچون کشویی، ریلی، تاشو و … را شامل می شود. جداره شیشه ای رو به روی تراس نه فقط موجب شده تا امنیت آشپزخانه تا میزان زیادی افزایش یابد بلکه از وارد شدن گرد و غبار و برف و باران نیز ممانعت می کند.

ایده های جالب ساخت آشپزخانه در بالکن

همچنین در بین تنوع بالای کفپوش مدل هایی را انتخاب نمایید که قابلیت شستشو داشته و میزان ماندگاری آن ها در موقعیت های مختلف دمایی در حد بالایی باشد. سعی کنید از میز و لوازم چند منظوره استفاده نمایید چرا که این لوازم موجب شده نظم بیشتری در محیط حاکم شود. لوازم برقی را تا جای امکان سعی کنید داخل آشپزخانه اصلی آپارتمان بگذارید.

انواع سبک های مختلف ساخت آشپزخانه در تراس

در ادامه مدل های زیبا و جدیدی از انواع طراحی آشپزخانه در تراس را به نمایش گذاشته ایم تا از آن ها دیدن کرده و الگوبرداری نمایید.

طراحی زیبا آشپزخانه در تراس طراحی آشپزخانه در تراس مدل های زیبا ساخت آشپزخانه در تراس مدل های خاص طراحی آشپزخانه در تراس ساخت آشپزخانه در بالکن با ایده های زیبا آشپزخانه مجهز در تراس سبک های جدید طراحی آشپزخانه در تراس ساخت جالب آشپزخانه در تراس ایده های خلاقانه طراحی آشپزخانه در تراس آشپزخانه زیبا و مجهز در تراس مدل های جالب ساخت آشپزخانه در تراس سبک های متفاوت ساخت آشپزخانه در تراس آشپزخانه زیبا در تراس انواع طراحی خاص آشپزخانه در تراس سبک های جدید طراحی آشپزخانه در بالکن سبک های خاص ساخت آشپزخانه در تراس طراحی آشپزخانه در تراس در مدل های خاص مدل های جالب ساخت آشپزخانه در تراس ایده های جدید طراحی آشپزخانه در تراس ایده های زیبا طراحی آشپزخانه در تراس مدل های زیبا ساخت آشپزخانه در بالکن طراحی جذاب آشپزخانه در تراس ایده های متنوع ساخت آشپزخانه در تراس انواع مختلف ساخت آشپزخانه در تراس ایده های زیبا طراحی آشپزخانه در تراس سبک های جدید طراحی آشپزخانه در تراس ایده های جالب طراحی آشپزخانه در بالکن

نمونه هایی که مشاهده نمودید ایده های جالبی از انواع طراحی آشپزخانه در بالکن بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده و لذت را از تماشای آن ها برده باشید. ضمن اینکه شما برای طراحی تراس و دکوراسیون بالکن های کوچک می توانید از این لینک ها دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *