دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتخاب لباس مجلسی مناسب بر اساس فرم بدن های مختلف + عکس

  • فرهاد هاشمی
  • ۵ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

هنگام خرید یک لباس مجلسی باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال باید به نوع مراسمی که در آن شرکت خواهید کرد نگاه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که لباس شما رنگ مناسبی دارد. اما در این میان انتخاب لباس مجلسی با در نظر گرفتن تیپ بدنی، از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید. در واقع پیدا کردن یک لباس مجلسی که به فرم طبیعی بدن شما تعادل می‌بخشد؛ کلید داشتن یک لباس عالی است.

همان‌طور که می‌دانید انواع مختلفی از فرم بدنی وجود دارد؛ و تشخیص اینکه فرم بدنی شما چگونه است؛ در یافتن لباس مجلسی مناسب به شما کمک می‌کند. چراکه وقتی درک خوبی از فرم بدنی خود پیدا کنید؛ می‌توانید مطابق با آن لباس بپوشید. در این نوشته نگاهی به رایج‌ترین تیپ‌های بدنی می‌اندازیم. همچنین گزینه‌های مناسب هر تیپ بدنی و انتخاب‌هایی که باید از آن اجتناب کنید را شرح می‌دهیم؛ تا بتوانید بهترین انتخاب لباس مجلسی را برای خود داشته باشید.

تیپ بدنی من چیست؟

کافی است به شکل طبیعی خود نگاهی بیندازید. طرح کلی بدن شما چه شکلی است؟ اگر از نوع فرم بدن خود مطمئن نیستید بهتر است عرض شانه، سینه، باسن و کمر را با یک متر خیاطی اندازه بگیرید. با این کار متوجه می‌شوید که بدن شما به چه تیپی متمایل می‌شود؛ و کدام بخش‌ها پهن‌تر هستید.

در نهایت برای یافتن تیپ بدنی خود، باید متداول‌ترین تیپ‌های بدنی را بشناسید. به یاد داشته باشید: مهم نیست که چه اندازه یا فرمی هستید؛ زیرا همیشه یک لباس مجلسی عالی برای شما وجود دارد که به شما احساس زیبایی بدهد. در ادامه با متداول‌ترین تیپ‌های بدنی و لباس مجلسی مناسب با هریک از آنها آشنا می‌شوید.

لباس مجلسی مناسب برای تیپ بدنی سیب

تیپ بدنی سیب معمولا دارای پاهای باریک و بالاتنه پهن‌تر و قسمت میانی گردتر است. برای اینکه فرم بدنی سیبی را به بهترین شکل داشته باشید؛ به دنبال لباس‌هایی باشید که کمر مشخصی را در میانه لباس شما ایجاد می‌کنند. همچنین یقه‌های شیب‌دار یا عمیق، در این تیپ بدنی زیبا به نظر می‌رسند. همین‌طور سبک‌های یقه خارج از شانه نیز در این تیپ بدنی جذاب است.

پاهای افرادی با تیپ بدنی سیب معمولا ظاهری زیبا دارد. به همین دلیل پوشیدن لباس مجلسی کوتاه در این افراد انتخاب مناسبی است. همچنین اگر برای یک مراسم کاملا رسمی به دنبال انتخاب لباس مجلسی هستید؛ یک لباس مجلسی دراماتیک با حجم زیاد دامن، تعادل بیشتری به تیپ بدنی شما می‌بخشد.

لباس مجلسی مناسب برای تیپ بدنی نیم‌تنه

نشانه اصلی این تیپ بدنی سینه بزرگ‌تر و باسن کوچک‌تر است. نکته کلیدی برای ایجاد تعادل در این تیپ این است که به دنبال لباس‌هایی باشید که نیمه بالایی شما را بیشتر حمایت کرده و همچنین نیمه پایینی شما را متعادل می‌کند. یک لباس مجلسی با دامن دارای سیلوئت خط A، کمک می‌کند تا به این هدف دست یابید.

یکی دیگر از انتخاب‌های عالی برای شما، انتخاب لباس مجلسی با سیلوئت پری دریایی است. لباس‌های طراحی شده بر اساس این سیلوئت به‌طور طبیعی بدن را در آغوش کشیده و آن را برجسته‌تر می‌کنند. این مدل معمولا دارای یک کمر خمیده است و در پایین شل می‌شود.

در نهایت در این تیپ بدنی از یقه‌های خیلی بلند خودداری کنید. آنها بالاتنه شما را پرتر از واقعیت نشان می‌دهند و تعادل خوبی ایجاد نمی‌کنند.

انتخاب لباس مجلسی مناسب بر اساس فرم بدن های مختلف + عکس

لباس مجلسی مناسب برای تیپ بدنی ساعت شنی

فرم بدنی ساعت شنی به‌راحتی قابل شناسایی است. در این حالت شما یک کمر باریک خواهید داشت. همچنین در این تیپ عرض سینه و باسن تقریبا برابر است. این ویژگی یک انحنای متقارن در قسمت بالایی و میانی بدن شما ایجاد می‌کند. این تیپ بدنی برای انتخاب لباس مجلسی شرایط بسیار مطلوبی دارد.

شما در لباس‌هایی که روی تن‌تان به‌طور کامل نشسته و فرم بدنی‌تان را نشان می‌دهند؛ زیباتر به‌نظر خواهید رسید. بنابراین به دنبال لباس‌های با اندازه کاملا متناسب با بدن باشید. از سویی یقه بلند و لباس‌های مشکی رنگ، شکل ساعت شنی بدن شما را بیشتر نشان می‌دهند. در نهایت نیز بهتر است از مدل‌های لباس مجلسی بزرگ اجتناب کنید؛ چراکه پیچ‌وتاب طبیعی بدن شما را محو می‌کنند.

لباس مجلسی مناسب برای تیپ بدنی گلابی

فرم بدنی گلابی دارای نیمه بالایی (بخش شانه‌ها) باریک‌تر است. خوش‌بختانه این فرم بدنی به‌راحتی متعادل می‌شود. در واقع تنها چیزی که نیاز دارید اضافه کردن جزئیات زیبا در بخش بالایی است. همچنین یک دامن روان، با چرخش آرام در نیمه پایینی را نیز می‌توانید به استایل خود اضافه کنید.

انواع بدن گلابی شکل، در یقه هالتر و یقه‌های مشابه زیبا به‌نظر می‌رسند. همچنین انتخاب لباس مجلسی دارای مهره‌کاری یا گل‌دوزی در نیمه بالایی، توجه بیشتری را به سمت بالا جلب می‌کند.

در نهاتی با این تیپ بدنی بهتر است از لباس‌های مجلسی کاملا تنگ و نشسته روی اندام دوری کنید. در نتیجه برای پایین‌تنه خود همیشه دامن گشاد یا پف‌دار را انتخاب نمایید.

لباس مجلسی مناسب برای تیپ بدنی ریزه اندام

افراد ریزه اندام اغلب قد کوتاه‌تری داشته و همچنین نیمه بالایی باریک و کوتاهی دارند. برای داشتن بهترین انتخاب لباس مجلسی برای این فرم بدنی، سعی کنید لباسی تک‌رنگ را انتخاب کنید. افراد ریزه اندام در لباس‌های تک‌رنگ عالی به‌نظر می‌رسند؛ زیرا فرم بدن آنها را به‌هم نمی‌ریزد. این سبک لباس توجه مخاطب را به تمام طول لباس جلب کرده و ظاهر کلی شما را بلندتر نشان می‌دهد.

همچنین لباس‌هایی با کمربند نصب شده در بالاتر از جای اصلی خود، باعث ایجاد تصور پاهای بلندتر می‌شود و به ظاهر این تیپ بدنی، قدبلندتری می‌بخشد. در نهایت برای رویدادهای نیمه‌رسمی، لباس‌های مجلسی با قد کوتاه (طول زانو) انتخاب خوبی برای این تیپ بدنی است.

لباس مجلسی مناسب برای تیپ بدنی باریک

تیپ بدنی باریک که به عنوان تیپ بدنی ورزشکاری یا ستونی نیز شناخته می‌شود؛ معمولا دارای شکل مستطیلی با انحنای کم است. خوش‌بختانه، اضافه کردن چند منحنی ملایم به لباس مجلسی آسان است. بنابراین برای این تیپ بدنی بهتر است به دنبال طرح‌هایی باشید که باسن و سینه را با کمری باریک احاطه می‌کنند.

مثلا سیلوئت پری دریایی با طراحی یک‌شانه گزینه مناسبی برای این تیپ بدنی خواهد بود. همچنین انواع یقه‌های دلبری، به‌خصوص وقتی با دامن پری دریایی یا شیپوری ست می‌شوند؛ کمک می‌کنند تا جذابیت و زنانگی بیشتری داشته باشید. از سویی سعی کنید از لباس‌های ستونی با اندازه یکسان در بالا و پایین، دوری کنید.

در نهایت فراموش نکنید که فرم بدنی گلابی، سیب، ساعت شنی، نیم‌تنه و باریک، تنها تعدادی از تیپ‌های بدن متداول هستند. بنابراین نترسید اگر در یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرید. در این شرایط شما می‌توانید با اندازه‌گیری دقیق خود، در مورد برجسته و پنهان کردن جنبه‌های گوناگون تیپ بدنی خود تصمیم‌گیری کنید.

یک قانون کلی و خوب در این زمینه این است که سعی کنید تیپ بدنی خود را با پنهان کردن پهن‌ترین نقطه و برجسته کردن نقاط باریک متعادل کنید. همچنین هنگامی که شک دارید؛ انتخاب لباس مجلسی با سیلوئت پری دریایی یک گزینه نهایی است. این مدل به‌طور طبیعی یک ساختار کلی ساعت شنی شیک را با حداقل دردسر ایجاد می‌کند.

چند نکته برای انتخاب لباس مجلسی

پیدا کردن لباس مجلسی مناسب باعث می‌شود در آن احساسی عالی داشته باشید. یک لباس خوب نه‌تنها راحت خواهد بود؛ بلکه بهترین ویژگی های شما را نیز به نمایش می‌گذارد. اما همیشه تنوع زیادی در انتخاب لباس‌های مجلسی وجود دارد که می‌تواند خرید گزینه مناسب را گیج‌کننده کند.

در این بخش چند نکته ارزشمند آورده شده است؛ تا به شما کمک کند لباس مجلسی مناسب را برای هر رویدادی پیدا کنید. فرقی نمی‌کند که به دنبال انتخاب لباس فرمالیته هستید؛ یا تنها برای یک تولد کوچک برنامه‌ریزی می‌کنید.

انتخاب لباس مجلسی مناسب بر اساس فرم بدن های مختلف + عکس

قبل از خرید فرم بدنی خود را ارزیابی کنید

این نکته عامل اصلی برای انتخاب لباس مجلسی مناسب است. برای بهترین نتایج، همیشه باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بهترین ویژگی‌های شما را افزایش داده و جنبه‌های کمتر مطلوب فرم بدن‌تان را پنهان کند. در واقع برای پیدا کردن سیلوئت مناسب برای فرم بدنی خود، ابتدا باید فرم بدن خود را مشخص کنید. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که اکثر زنان در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • سیبی شکل: جایی که شانه‌ها و بالاتنه، پهن‌تر از باسن و پاها هستند.
  • گلابی شکل: جایی که نیمه پایینی بدن (کمر و باسن)، بیشتر از سینه برجسته است.
  • ساعت شنی: جایی که نیم‌تنه و باسن از نظر تناسب مشابه هستند؛ و با یک خط کمر باریک و مشخص، از هم جدا شده‌اند.
  • مستطیل: جایی که انحنای کمی وجود داشته یا اصلا قابل توجه نیست؛ و فریم بدن در کل باریک است.
  • ریزه اندام: جایی که قد کلی کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر است.

با انتخاب مدل لباسی که فرم بدن شما را برجسته می‌کند؛ با اعتمادبه‌نفس و جذاب به‌نظر خواهید رسید. برخی از مدل‌ها، مانند لباس‌هایی با دامن‌های خط A و یقه V، به‌طور کلی جذاب بوده و برای اکثر تیپ‌های بدنی مناسب هستند. در نتیجه اگر از فرم بدن خود مطمئن نیستید؛ اینها ممکن است گزینه‌هایی باشند که باید در نظر بگیرید.

به بودجه پایبند باشید

قبل از رفتن به خرید لباس مجلسی، ضروری است که ابتدا حداکثر مبلغی مدنظر خود را محاسبه کنید. این به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های خود را محدود کرده و لباسی را پیدا کنید که در محدوده مشخص شده شما مناسب باشد. قیمت لباس مجلسی در یک مزون لباس مجلسی یا بوتیک، اغلب بر اساس میزان جزئیات موجود در لباس، جنس پارچه، نوع تزئینات و شهرت برند آن تعیین می‌شود.

به‌طور کلی لباس‌های مجلسی می‌توانند گران باشند. با این حال باید قیمت را با توان نیاز خود متعادل کنید. اگر لباس انتخاب شده دارای رنگی خنثی و طرحی متداول و به اصطلاح همیشه مد باشد؛ می‌توانید چندین‌بار از آن استفاده کنید. همچنین برای چنین لباسی هزینه بیشتر برای داشتن کیفیت بالاتر ارزشمند است.

از سویی برای خرید ارزان لباس مجلسی بهتر است در زمان‌های خارج از فصل جشن آماده باشید. در این زمان قیمت‌ها در پایین‌ترین حد خود خواهند بود.

به محصولات برندهای معتبر اولویت بدهید

اگرچه می‌توانید لباس‌های مجلسی متفرقه ارزان‌تری پیدا کنید؛ اما می‌توانید باشید که در این شرایط کیفیت فدا شده است. لباس‌های مجلسی طراحی شده توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه معمولا از نظر ظاهر و کیفیت برتر هستند. این ویژگی‌ها در تناسب دلپذیر، درزهای منظم و یقه‌های زیبای آنها قابل مشاهده است. بنابراین قیمت اضافی مربوط به یک لباس مجلسی از یک مزون لباس مجلسی معتبر، معمولا ارزش آن را دارد.

نزدیک‌ترین لباس مجلسی به سایز واقعی خود را انتخاب کنید

چیزی به نام سایز استاندارد برای خانم ها وجود ندارد؛ و بنابراین بعید است که لباس مجلسی آماده و کاملا متناسب با خود پیدا کنید. برای بهترین تناسب، توصیه می‌شود که لباس انتخابی خود را با اندازه‌های واقعی خود تغییر دهید. انجام این کار توسط یک مزون باتجربه بسیار آسان است. البته باید لباسی را انتخاب کنید که از نظر اندازه به اندازه واقعی شما نزدیک‌تر باشد.

همچنین هرگز با انتخاب لباس مجلسی کوچک‌تر از سایز واقعی خود به این امید کاهش وزن و سایز سریع در ماه‌های پیش رو، ریسک نکنید. بنابراین هنگام خرید، اندازه واقعی خود را بخرید. شما همیشه می‌توانید پارچه اضافی ایجاد شده در اثر کاهش وزن احتمالی را کم کنید؛ اما برعکس آن کار مشکل و تقریبا غیرممکنی است.

رنگ‌های لباس مجلسی را هوشمندانه انتخاب کنید

هنگام انتخاب لباس مجلسی، همیشه ایده خوبی است که فقط به رنگ‌هایی توجه کنید که با پوست شما مطابقت دارند. رنگ‌ها نقش مهمی در زیبایی ظاهر شما دارند. همچنین در صورت انتخاب اشتباه، آنها قدرت زیادی در نامناسب به‌نظر رسیدن استایل شما خواهند داشت. چرا باید بخواهید لباسی بپوشید که شما را رنگ‌پریده یا مریض نشان دهد؛ در حالی که می‌توانید لباسی بپوشید که چشمان شما را برجسته کرده و پوست شما را درخشان‌تر نشان می‌دهد؟

این مسئله را هنگام خرید به‌خاطر بسپارید؛ تا بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید. چون به‌راحتی ممکن است جذب لباسی با رنگی زیبا شوید؛ که برای شما مناسب نباشد. بسیاری از لباس‌ها در بیش از یک رنگ موجود هستند. بنابراین اگر عاشق یک طرح خاص هستید؛ اما رنگ آن برای شما عالی به نظر نمی رسد؛ درباره رنگ‌بندی‌های دیگر آن سوال بپرسید.

انتخاب لباس مجلسی مناسب بر اساس فرم بدن های مختلف + عکس

پارچه مناسب لباس مجلسی خود را انتخاب کنید

نحوه پوشاندن پارچه در اطراف بدن شما و جریان طبیعی آن، بر ظاهر کلی لباس مجلسی تأثیر می‌گذارد. در حالی که برخی از پارچه‌ها مانند توری، ترد و سفت هستند؛ برخی دیگر مانند پارچه ابریشمی نرم بوده و به‌آرامی روان می‌شوند. همچنین پارچه‌ای که برای لباس مجلسی خود انتخاب می‌کنید باید متناسب با تیپ بدنی و قد شما باشد. اگر به‌طور طبیعی بسیار لاغر هستید؛ پارچه‌ای که به شما می‌چسبد ممکن است شما را لاغرتر نیز نشان دهد. در مقابل اگر بزرگ‌تر از سایز میانه هستید؛ یک پارچه ترد و آهار دار که برای حجیم‌تر کردن لباس ساخته شده است؛ ممکن است به بهبود ظاهر شما کمک کند. بنابراین در مورد انتخاب پارچه لباس مجلسی دقت کافی داشته باشید.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید، مناسب بودن پارچه برای آب‌وهوای زمانی است که شما آن لباس را می‌پوشید. همچنین از آنجایی که به احتمال زیاد بیش از یک بار از این لباس استفاده خواهید کرد؛ نحوه مراقبت و تمیز کردن آن را نیز بیابید. مثلا برخی از مواد مانند ابریشم، به مراقبت زیادی نیاز دارند؛ و ممکن است مجبور شوید آن را خشک‌شویی کرده تا ظاهری تازه داشته باشد.

اکسسوری مناسب انتخاب کنید

در حالی که یک انتخاب لباس مجلسی عالی، در تبدیل شدن شما به یک ملکه زیبایی معجزه می‌کند؛ انتخاب اکسسوری‌های مناسب برای تکمیل ظاهرتان نیز ضروری است. در این زمینه بهتر است تعادلی میان اکسسوری‌ها و لباس مجلسی خود برقرار کنید. به‌عنوان یک قاعده کلی، اگر لباس شما جزئیات مفصلی دارد؛ از حداقل اکسسوری‌ها استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا ظاهر شما مرتب و تمیز باشد.

از سوی دیگر اگر لباس شما نسبتا ساده است؛ می‌توانید آن را با اکسسوری‌های بیشتر بپوشید؛ و حس دل‌خواه را به آن اضافه کنید. به غیر از کفش، گوشواره، گردنبند و دستبند، اکسسوری‌های مو، روسری و کمربند را نیز در نظر بگیرید؛ تا ظاهری کاملا متفاوت ایجاد کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *