دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برای ساختمان رنگ بهتره یا کاغذ دیواری؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

برای پوشش دیوارهای خانه انتخاب کدام یک از این دو گزینه بهتر است؟ رنگ یا کاغذ دیواری؟  پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. رنگ و کاغذ دیواری دو دیوارپوش متفاوت با ویژگی‌های مختلف هستند و هر کدام مزایا و معایب مشخصی دارند. اگر در انتخاب مردد هستید و برای شما نیز این سوال ایجاد شده است که برای ساختمان رنگ بهتره یا کاغذ دیواری، با بررسی فاکتورهای موثر در انتخاب این دیوارپوش‌ها، پاسخ این سوال را در ادامه مطلب برای شما روشن خواهیم کرد. اگر در ادامه مقاله با ما همراه باشید به شما کمک می‌کنیم تا انتخابی مناسب‌تر و هوشمندانه‌تر برای دیوارهای منزلتان داشته باشید.

برای ساختمان رنگ بهتره یا کاغذ دیواری؟

دوام کاغذ دیواری بیشتر از رنگ است

دوام کاغذ دیواری‌ها بالاتر از رنگ است و حدود ۱۰ تا ۱۵ سال بدون تغییر باقی می‌مانند؛ اما رنگ پس از ۳ یا ۴ سال کدر می‌شود و دیگر جلوه اولیه را نخواهد داشت. حتی اگر از رنگ‌های ضدآب و قابل شست‌وشو استفاده کنید نیز پس از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی شاهد کدر شدن و ترک خوردن رنگ‌ها خواهید شد؛ اما کاغذ دیواری‌ها پس از هربار شست‌وشو به زیبایی روز اول می‌شوند. البته کیفیت کاغذ دیواری و رنگ نیز در دوام آن‌ها موثر است. برای مثال کاغذ دیواری‌های ایتالیایی از بهترین کاغذهای موجود در بازار هستند که کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند و البته قیمت آن‌ها نیز از سایر محصولات داخلی و چینی گران‌تر است.

اگر دیوارهای خانه شما در حال حاضر با کاغذ دیواری پوشانده شده‌اند، رنگ کردن آن‌ها کار عاقلانه‌ای نیست و باید مجددا از کاغذ دیواری استفاده کنید. رنگ کردن کاغذ دیواری باعث کاهش شفافیت رنگ می‌شود و کیفیت کار را تا حد قابل‌توجهی پایین می‌آورد. فراموش نکنید که برای نقاشی و کاغذ دیواری منزل، سطح دیوارها باید صاف و صیقلی باشند تا کیفیت خروجی کار بیشتر شود.

اگر قصد خرید حضوری یا خرید اینترنتی کاغذ دیواری را دارید، حتما به کیفیت و دوام آن توجه کنید. در صورتی که تجربه کافی در این زمینه ندارید نیز حتما از متخصصان کمک بگیرید.

برای ساختمان رنگ بهتره یا کاغذ دیواری؟

قیمت کاغذ دیواری و رنگ؛ از مهم‌ترین معیارهای انتخاب دیوارپوش‌ها

کاغذ دیواری قیمت بالاتری در مقایسه با رنگ دارد؛ اما به دلیل ماندگاری و دوام بیشتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. قیمت کاغذ دیواری باتوجه‌به جنس، طرح، متراژ و کارخانه سازنده آن تعیین می‌شود. برای مثال کاغذهای ایرانی ارزان‌تر از کاغذهای بلژیکی یا ایتالیایی هستند و کاغذهای قابل شست‌وشو قیمت بالاتری در مقایسه با کاغذهای معمولی دارند.

کاغذ دیواری‌ها با طبیعت سازگارتر هستند؛ در ساخت آن‌ها از الیاف قابل بازیافت استفاده شده است و مانند رنگ‌ها مواد شیمیایی ندارند؛ ازاین‌رو قیمت بالاتر کاغذ دیواری توجیه مناسبی برای انتخاب نکردن آن نیست.

اگر نگران هزینه‌ها هستید نیز می‌توانید از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در منزل خود استفاده کنید. ترکیب رنگ با کاغذ دیواری اتاق خواب و پذیرایی جلوه زیبایی به منزل می‌دهد.

نقاشی و کاغذ دیواری منزل؛ کدام یک به زمان کمتری نیاز دارند؟

رنگ‌آمیزی اتاق‌ها ساده‌تر از کاغذ دیواری است؛ اما به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و باعث به‌هم‌ریختگی و کثیفی محیط اطراف می‌شود. نصب کاغذ دیواری سریع‌تر انجام می‌شود و زحمت کمتری دارد. البته باید برای این کار از افراد متخصص و کاربلد استفاده کنید. کاغذهای دیواری با استفاده از چسب‌های مخصوص به دیوار چسبانده می‌شوند و باید در نصب آن‌ها دقت بالایی به‌کار گرفته شود. هرگونه اهمال در نصب کاغذ، زیبایی محیط را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. برای رنگ‌آمیزی اتاق‌ها باید زمان بسیاری صرف کنید و همه وسایل را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا کثیف نشوند.

البته به یاد داشته باشید که در محیط‌های مرطوب مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه از کاغذ دیواری استفاده نکنید. رطوبت باعث آسیب به کاغذ می‌شود و بافت آن را در مدت زمان کوتاهی از بین می‌برد.

تنوع طرح و رنگ در کاغذ دیواری بیشتر است یا در رنگ‌آمیزی؟

برای انتخاب هر یک از اجزای دکوراسیون منزل و حتی نوع دیوارپوش‌ها، بسیاری از افراد اول از هرچیز به ترند و مد روز توجه می‌کنند. به همین دلیل این روزها سوال بسیاری از افراد این است که «آیا کاغذ دیواری از مد افتاده؟ الان کاغذ دیواری مده یا رنگ؟». این دیوارپوش‌ها هیچوقت قدیمی نمی‌شوند، فقط طرح‌ها و رنگ‌های آن‌ها است که تغییر می‌کنند.

تنوع طرح و رنگ کاغذهای دیواری به اندازه‌ای است که انتخاب را برای شما دشوار می‌کند. این محصولات را می‌توانید در طرح‌های متنوع گل‌دار، سه‌بعدی، راه‌راه، زیگزاگ، پتینه و صدها طرح و رنگ دیگر خریداری کنید. منزل شما هر سبک دکوراسیونی که داشته باشد به‌راحتی می‌توانید متناسب با آن انواع کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق خواب و کاغذ دیواری راه پله را انتخاب کنید؛ اما رنگ‌ها تنوع چندانی ندارند و ممکن است پاسخگوی سلیقه‌های مختلف نباشند. تنوع طرح و رنگ کاغذهای دیواری گزینه‌های بیشتری پیش روی مصرف‌کننده قرار می‌دهد و جلوه بسیار زیبایی به خانه می‌بخشد.

اگر این سوال برای شما ایجاد شده است که کاغذ دیواری چی خوبه؟ باید بگوییم که انتخاب کاغذ کاملا به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

برای ساختمان رنگ بهتره یا کاغذ دیواری؟

با کاغذ دیواری‌های لینوم فلکس دکوراسیون منزلتان را متحول کنید

در این مقاله به سوال «برای ساختمان رنگ بهتره یا کاغذ دیواری؟» پاسخ دادیم و جنبه‌های مختلف این دو دیوارپوش را بررسی کردیم. حال انتخاب برعهده شما است و کاملا به سلیقه و بودجه‌تان بستگی دارد. امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده، بهترین انتخاب را برای منزل خود داشته باشید. اگر قصد خرید کاغذ دیواری با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع را دارید، بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت محصولات مطمئن شوید.

لینوم فلکس با بیش از نیم قرن سابقه درخشان در زمینه واردات کاغذ دیواری، کف‌پوش، لمینت و متریال‌های دکوراسیون منزل به نامی آشنا در میان طراحان داخلی تبدیل شده است. با محصولات این شرکت دکوراسیون خانه خود را متحول کنید. قیمت مناسب، کیفیت بالا و تنوع محصولات از رازهای موفقیت لینوم فلکس در این سال‌های متمادی هستند. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت linumflex.com شوید یا با شماره ۰۲۱۲۲۸۲۴۹۳۳ تماس بگیرید. کارشناسان لینوم فلکس آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *