دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آرایش لایت تابستانی با متدهای روز آرایشی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۸ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

آرایش لایت تابستانی یکی از سبک های آرایش مناسب و جذاب برای این فصل بوده که با توجه به گرما و نوع شرایط این فصل این روش آرایشی بسیار کاربردی می باشد و به دلیل ترکیب رنگ درستی که در آن بکار رفته جلوه ای زیبا و جذاب به چهره فرد می دهد.

یکی از کارهای همیشگی بانوان که به منظور زیبایی و جذابیت بخشیدن به استایل و ظاهر خود انجام می دهند آرایش بوده که در سبک های مختلفی قابل اجرا می باشد. ولی باید توجه داشت که برخی از فصل های سال سبک آرایش خاص خود را می طلبد و باید مطابق با اصول و روش های آن عمل نمود تا بدون نقص صورت گیرد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان نکات و اصول آرایش لایت تابستانی را مورد بررسی قرار دهیم.

ایده ها و اصول آرایش لایت تابستانی

به طور کلی باید گفت در فصل تابستان آرایش ماندگاری زیادی نداشته و پس از مدتی در عرض چند ساعت از روی پوست پاک می شود ولی می توانید با یادگیری سبک و روشی خاص همچون آرایش لایت تابستانی چهره ای جذاب داشته باشید و بهترین نوع آرایش را بر روی صورت خود اجرا نمایید.
نحوه آرایش لایت تابستانی

در فصل تابستان با توجه به این که هوا گرم می باشد آرایش غلیظ به هیچ عنوان مناسب نمی باشد چرا که گرمای تابستان موجب ذوب شدن و به هم ریخته شدن آرایش می شود. آرایش کردن در این فصل فوت و فن مخصوص به خود را دارد تا جلوه شیکی و بدون نقصی بر روی صورت ایجاد نماید. آرایش ملایم برای دختر خانم ها و خانم های جوان مناسب می باشد چرا که حالت چهره آن حفظ می گردد.

آرایش لایت یا آرایش اروپایی که با اسم های دیگر همچون آرایش ملایم یا دخترانه نیز شناخته می شود روشی از آرایش بوده که موجب تغییر چهره فرد نمی شود. کلمه لایت در انگلیسی به معنای روشن می باشد و به دلیل بکار رفتن رنگ های روشن در این سبک آرایشی به نام آرایش لایت معروف می باشد. در این نوع آرایش که مخصوص فصل تابستان نیز می باشد بایستی ساده و طبیعی بودن صورت حفظ گردد و از رژلب های پر رنگ، مژه و آرایش چشم برجسته و غلیظ استفاده نشود.

انواع نکات آرایش ملایم برای فصل تابستان

آشنایی با رنگ های مناسب تابستانی

به منظور داشتن یک آرایش لایت در این فصل سال در ابتدا باید رنگ های تابستانه را به خوبی بشناسید. از انواع سایه هایی که رنگ های تابستانی را تداعی می کنند همچون صورتی کم رنگ به منظور آرایش چشم ها، پودر درخشان و شفاف بر روی پوست و های لایت های زیبایی بزنید. با استفاده از رژ گونه صورتی گونه هایتان را رژ بزنید. از رژلب های هلویی یا صورتی برای این کار استفاده نمایید.

نکات آرایش لایت تابستانی

زیر سازی مخصوص آرایش لایت

در ابتدا صورت خود را شستشو دهید و از کرم مرطوب کننده که مناسب پوستتان می باشد برای این کار استفاده نمایید. سپس از مرطوب کننده برنزه و یا رنگی استفاده نموده و زیر سازی صورت خود را تنها با یک کرم انجام بدهید. روی مرطوب کننده یک کرم پودر سبک بزنید و یا به جای کرم پودر از کانسیلر استفاده نمایید و لکه های روی صورت خود را با آن پوشش دهید.

  •  آرون گروپس

نکات آرایش سبک تابستانی

استفاده از ضدآفتاب مطابق با نوع پوست

نکته ای اساسی و مهم که در آرایش لایت باید به یاد داشته باشید استفاده نمودن از ضدآفتاب می باشد. ضدآفتاب از پوست در برابر تشعشعات مضر نور خورشید مراقبت نموده و مانع از صدمه دیدن پوست می گردد. همینطور در هنگام انتخاب کردن ضدآفتاب به مقدار SPF آن نیز توجه نمایید. پوست آفتاب سوخته قطعا ظاهر و نمایی ناخوشانید خواهد داشت بدین ترتیب حتما از ضدآفتاب استفاده نمایید.

نوع آرایش لب برای فصل تابستان

در این فصل گرم برای آرایش لب اغلب از رنگ های طبیعی همچون رنگ پوست، صورتی روشن، رژلب گوشتی و … استفاده می گردد. به منظور آرایش لب ها ابتدا روی آن ها مرطوب کننده زده و بعد رژلب کم رنگی بر روی آن بزنید. بهتر است رژلب خود را مطابق با لباس و رنگ پوست خود انتخاب نمایید و خط لب را نیز فراموش نکنید. خط لب و رژلب باید همرنگ نیز باشند به گونه ای که مرز و تفاوت بین رژلب و خط لب شما مشخص نباشد.

مهمترین نکات آرایش ملایم تابستانی

نوع آرایش لایت برای چشم ها

آرایش چشم لایت تابستانی با بکار بردن رنگ های بسیار ملایم، نود با اسموکی انجام می گیرد. در آرایش چشم بهتر است قبل از آرایش کردن چشم ها روی پلک های خود کمی پنکک بزنید تا چربی پوست گرفته شود و سپس از سایه های پودری همچون سایه های کرمی و صورتی کم رنگ برای این کار استفاده نمایید. به منظور انتخاب سایه باید به رنگ لباس و یا رنگ پوست خود توجه کرده و دقت نمایید که سایه تیره و یا مشخصی نزنید.

خط چشم های ژله ای و مایع ضدآب برای این فصل بهتر می باشند و با تعریق فرد ریزش ندارند. در این فصل سال هرگز از مداد چشم استفاده نکنید. با کمک فرمژه نیز مژه های خود را حالت بلندی بدهید و بر روی آن ها ریمل بکشید. اگر از خط چشم استفاده نکردید می توانید ریمل بیشتری بزنید. هیچ موقع از ریمل های رنگی برای آرایش چشم استفاده نکنید.

اصول مهم آرایش ملایم تابستانی

بکار بردن برنزر

با کمک برنزر می توانید به پوستتان حالت گرم تری بدهید و قسمت چشم ها و دندان هایتان پس از مصرف برنزر روشن تر دیده خواهند شد. به منظور به وجود آوردن ظاهری طبیعی و جذاب بر روی پوست تنها لازم است برنزر را بر روی بخش های بلند صورت همچون گونه، بینی، پیشانی و چانه بزنید. با این شیوه جلوه و نمایی طبیعی و منحصر به فرد بر روی پوستتان ایجاد خواهید نمود.

مصرف کمتر وسایل آرایشی براق و شاین دار

این قضیه درست است که وسایل آرایشی شاین دار و براق موجب به وجود آوردن نوعی درخشندگی بر روی پوست می شوند ولی درخشش بیش از اندازه در فصل تابستان هرگز پیشنهاد نمی گردد. چرا که فصل تابستان و گرمای هوا موجب به وجود آمدن رطوبت بر روی پوست می شود. اکنون این تصور را بکنید که رطوبت با وسایل آرایشی درخشانی که روی پوست استفاده نموده اید مخلوط گردد. قطعا نتیجه خوبی نخواهد داد.

اصول مهم آرایش سبک تابستانی

استفاده از رژ گونه کرمی 

رژ گونه های پودری رنگدانه های زیادتری به پوست منتقل می کنند و زیاد برای فصل تابستان مناسب نمی باشند. ولی بکار بردن رژ گونه ضروری می باشد چرا که موجب جذابیت آرایش می گردد. بدین ترتیب بایستی در انتخاب رژ گونه توجه لازمه را داشته باشید و از رژ گونه های پودری که حالت کیک مانند و ماسیده در اثر گرمای هوا روی پوست می گیرند استفاده نکنید. بدین صورت مناسب ترین انتخاب استفاده از رژ گونه های کرمی یا استیکی می باشد.

نحوه آرایش ملایم تابستانی

استفاده از وسایل آرایشی ضدآب

به طور معمول اغلب شرکت های تولید کننده وسایل آرایشی مدل های ضدآب محصولات خود را نیز به بازار عرضه می کنند. می توانید این محصولات را تهیه نموده و بدون هیچ نوع نگرانی از پخش شدن یا ریختن آن ها بر روی پوست یا زیر چشم ها به انجام کارهای روزانه خود بپردازید.

بکار بردن پرایمر آرایشی

در صورتی که دوست دارید آرایشتان ماندگاری داشته باشد و بر روی پوست به خوبی بنشیند فقط لازم است استفاده از پرایمر را امتحان نمایید. پرایمر ها موجب حالت سنگینی بر روی پوست نمی شوند و همینطور دوام آرایش را در روز های گرم تابستانی افزایش می دهند. به گونه ای که آرایش ثبات پیدا کرده و به هیچ عنوان پخش نمی گردد.

 مهمترین اصول آرایش ملایم تابستانی

در مطلب ارائه شده نکات و اصول آرایش لایت تابستانی را شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

 

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *