دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونگی مهاجرت به تایوان و روش های اخذ ویزای اقامت دائم برای این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

این سال ها مهاجرت به تایوان از اهمیت زیادی برخوردار بوده، زیرا با ویزای این کشور می توانید، فعالیت های مختلفی انجام دهید. در این بخش با شیوه های مهاجرتی بیشتر آشنا می شوید.

تایوان جزیره ای با جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی است که در جنوب شرقی چین واقع شده است. پایتخت این جزیره شهر تایپه بوده و در سال های اخیر نیز مورد توجه مهاجران زیادی قرار گرفته است. مهاجرت به تایوان از مزایای زیادی برخوردار بوده که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

مهاجرت به تایوان

شیوه های مهاجرت به تایوان

این کشور از ویژگی های فرهنگی غنی و ارزشمندی برخوردار بوده و زبان رسمی مردمان آن تایوانی است. نوع حکومت در این مناطق جمهوری بوده و واحد پول رایج در معاملات آن ها دلار تایوان می باشد. برای اقامت در این کشور می توانید از شیوه های مختلفی همچون ویزای تحصیلی، کاری و … استفاده کنید.

اقامت در تایوان

نحوه دریافت اقامت:

برای داشتن اقامت دائمی در این کشور یکی از شروط اساسی تسلط به زبان چینی می باشد. افرادی که از نظر علمی رتبه های بالاتری دارند، راحت تر جذب می شوند. شما از طریق سرمایه گذاری کردن نیز می توانید، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی:

در این شیوه مهاجرتی باید، درخواست شما از سوی دانشگاه معتبر در این کشور پذیرفته شود. این موضوع به سابقه تحصیلی و مدارک تحصیلی شما مرتبط خواهد بود. افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند، باید مدرک انگلیسی اخذ کرده و در صورت تحصیل در مقاطع دکتری و ارشد و نیز باید تسلط به زبان چینی داشته باشند.

ویزای تحصیلی تایوان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

با تایید از سوی دانشگاه مربوطه می توانید به کنسولگری مراجعه کنید و فرآیند دریافت ویزا را طی کنید. برای اقامت نیز باید مدتی در این کشور تحصیل کرده و بعد اقدام به اقامت دائم نمایید. در طی مدت تحصیل از شیوه های مختلفی می توانید، کسب درآمد کنید. همچنین استفاده از بورسیه تحصیلی نیز امکان پذیر است.

مهاجرت کاری:

در این شیوه از مهاجرت به تایوان با توجه به مهارتی که دارید، می توانید جویای کار باشید. با توجه به اینکه دولت هر ساله تقاضای نیروی کاری داشته می توانید در زمینه های معماری و ساخت و ساز اقدام نمایید. داشتن سابقه کاری نیز امتیاز بالایی در رزومه شما محسوب می شود. با تغییراتی که در سال های اخیر برای مهاجران این کشور ایجاد شده امتیازهای بالایی برای افراد توانمند در نظر گرفته می شود.

سرمایه گذاری در تایوان

مهاجرت با سرمایه گذاری:

در این شیوه می توانید از طریق ثبت شرکت مورد نظرتان آینده ای روشن داشته باشید. این کار با بررسی نیازهای روز این منطقه صورت می گیرد. برای این کار باید، طرح تجاری خوب داشته باشید. این مورد بهترین شیوه سرمایه گذاری کردن در این کشور است.

مهاجرت از طریق تولد و ازدواج:

این شیوه دارای شرایط سخت تری بوده و در این کشور فقط سیستم خون وجود دارد. در این مورد وقتی که نوزاد پدر و مادری با تابعیت این کشور داشته باشد، امکان مهاجرت خواهد داشت. مهاجرت از طریق ازدواج نیز دارای شرایط خاص خود است و شامل موارد زیر می شود:

  • هر دو شخص مجرد باشند.
  • سن بالای ۱۸ سال
  • نایز به صدور دعوت نامه
  • ارائه مدارک ازدواج قبلی
  • ارائه مدارک هویتی

در انتها باید خاطر نشان کرد که از دیگر ویزاهای صادر شده برای تایوان ویزای توریستی است که طرفداران زیادی دارد. ضمن اینکه برای اطلاع از دانستنی های اقامت دائم و کوتاه در دیگر کشورهای آسیای شرقی همچون مهاجرت به تایلند و مهاجرت به سنگاپور می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *