دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کلیسای بلاپایس قبرس و دیدنی های پیرامون این بنای تاریخی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

کلیسای بلاپایس یکی از نواحی دیدنی و کلیساهای پر جاذبه برای گردشگران می باشد. روستایی با همین نام نیز قرار دارد که شما برای بازدید از این کلیسا به این روستا باید سفر کنید.

کلیسای بلاپایس یکی از بناهای تاریخی مهم در قبرس شمالی بوده این سازه متعلق به قرن ۱۳ بوده و رنگ و بویی تاریخی دارد. همانطور که می دانید در سفر به این نواحی می توانید با جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی آشنا شوید. این کلیسا به دلیل قرارگیری در یکی از روستاها این نواحی نیز از چشم اندازهای ویژه تری برخوردار است.

کلیسای بلاپایس

دیدنی های کلیسای بلاپایس

مردمان این منطقه به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند. این نواحی از شگفتی های متعددی برای گردشگران برخوردار می باشد. جاذبه های تاریخی قبرس شمالی در کنار دریا نیلگون آن تلفیقی بسیار زیبا خواهند بود. این منطقه طبیعتی آرام و در عین حال دلنشین برای گردشگران دارد. این کلیسا یکی از دیدنی های قبرس شمالی است و مقصد توریستان زیادی می باشد.

معماری بلاپایس

این کلیسا متعلق به قرن ۱۳ بوده و در قلب کوه های منطقه واقع شده است. این صومعه در کنار کوه های پنج انگشتی قرار دارد و از زیبایی های زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد. هر ساله تورهای گردشگری زیادی در این نواحی برگزار می شوند که از این کلیسا نیز بازدید می کنند.

بازدید از کلیسا:

با ورود به این کلیسا می توانید از بخش های مختلف آن با معماری های زیبا دیدن کنید. این سازه از معماری شگفت انگیزی برخوردار است. در نزدیکی این کلیسا نیز یک پارک بسیار زیبا و کوچک واقع شده که می توانید از چشم اندازهای آن نیز دیدن کنید.

  •  آرون گروپس

معرفی بلاپایس

مردمان این منطقه دارای معاشرت های خاصی بوده و ویژگی های فرهنگی مختص خود را دارند. رستوران های ترکی و کافه هایی که در این نزدیکی قرار گرفته اند، از دیگر زیبایی های این کلیسا هستند.

سازه تاریخی بلاپایس

رفتن به این کلیسا کار سختی نیست و شما باید ابتدا به روستا بروید. در این مسیر از چشم اندازهای مختلفی نیز دیدن خواهید کرد. برای بازدید از این کلیسا می توانید، فصل های مختلفی از سال را انتخاب کنید. یکی از بخش های جالب برای سفر به این نواحی ماجراجویی هایی است، که خواهید داشت. خاطره سفر به این منطقه و بازدید از این کلیسا برای شما عزیزان به یادماندنی می شود.

سازه بلاپایس

مکان های دیدنی قبرس تنوع زیادی دارند اما این سازه به دلیل تاریخی بودنش اهمیت زیادی دارد. شما علاقمندان در سفر به این ناحیه از قبرس می توانید، سری به روستاها و شهرهای اطراف بزنید و از زیبایی های آن دیدن کنید. برخی از شهرهای این نواحی با وجود کوچک بودن از زیبایی های زیادی برای گردشگران برخوردار هستند. در فصل های گرم سال این نواحی طبیعت سرسبزتری دارند و زیبایی ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *