دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

برج ساعت بیگ بن سازه ای غول پیکر در لندن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

برج ساعت بیگ بن یکی از معروف ترین سازه های دنیا در لندن می باشد. این برج یک سازه غول پیکر با ارتفاع ۹۶ متر می باشد. طول عقربه ها و صفحه این ساعت بسیار زیاد بوده و می توانید از زیبایی این بنا دیدن کنید.

بیگ بن که یکی از بزرگ ترین برج های ساعت در دنیا به شمار می آید، زیبایی های بی شماری برای گردشگران خواهد داشت. برای دیدن این برج باید به لندن سفر کنید. این برج تنها نماد شهر به شمار می آید. نوع معماری این سازه و عظمت باور نکردنی آن توجه هر گردشگری را به سوی خود جلب می کند.

معماری بیگ بن

معرفی برج ساعت بیگ بن

کاخ پارلمانی و برج الیزابت که به عنوان یکی از مشهورترین سازه های لندن شناخته می شوند، دارای یک برج ساعت مشهور هستند. این برج یکی از سازه هایی است که تماشای آن را نباید از دست بدهید. این برج در نمای شب بسیار دیدنی تر و دلنشین تر خواهد بود. این سازه امروزه از مکان های دیدنی لندن محسوب می شود.

بیگ بن را بشناسید

درباره بیگ بن چه می دانید؟

ویژگی های منحصر به فردی که درباره این سازه وجود دارد، باور نکردنی هستند. این برج دارای زنگی به وزن ۱۳ تن می باشد. صفحه عقربه دار در این سازه دارای ۷ متر قطر بوده عقربه های دقیقه شماری که در این سازه مشاهده می کنید، ۴.۲ متر طول داشته و ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند. طول هر یک از اعداد بر روی این صفحه به ۶۰ سانتی متر نیز می رسد. در زمان برگزاری مهم ترین جلسات پارلمانی نور خاصی از ارتفاع این برج می تابد.

نمای بیگ بن

تاکنون بیگ بن از حرکت نایستاده حتی در زمان بمب گذاری نیز این برج همچنان کار کرده است. کلماتی که در زیر ساعت حک شده اند به معنای “خدایا ملکه ویکتوریای ما را محافظت کن.” می باشد. زنگ این ساعت هر ۱۵ دقیقه یک بار به صدا در می آید. شما از فاصله ۸ کیلومتری می توانید، صدای این ساعت را بشنوید. نمای این ساعت عظیم نیز هر ۵ سال یک بار مرمت و تمیز می شود.

  •  آرون گروپس

ساعت عظیم بیگ بن

برای شست و شوی این بنا از گروه متخصصان استفاده می شود. این برج که به اندازه ۸.۶۶ اینچ به سمت شمال غربی کج شده است، دارای یک انحراف تونلی می باشد. جالب است بدانید، این برج از سال ۲۰۰۳ یک میلی متر کج شده است. هر ساله نیز ۶ میلیون نفر از این برج بازدید می کنند. این برج زیبا در بزرگداشت ملکه الیزابت نامگذاری شده است.

ساعت بیگ بن

تاریخچه بیگ بن:

برج ساعت بیگ بن در سال ۱۸۴۴ بعد از آتش سوزی کاخ وست مینستر ساخته شده است. برای ساخت این سازه نیاز به یک ساعت غول پیکر بوده و برای اولین بار نیز در سال ۱۸۵۹ زنگ آن به صدا درآمده است. به دلیل استفاده از چکش سنگین برای به صدا درآوردن زنگ این سازه ترک هایی در بنا ایجاد شده است. این برج ۹۶ متر ارتفاع داشته و برای بالا رفتن از این سازه باید، ۳۳۴ پله را طی کنید.

برج ساعت بیگ بن

بازدید از داخل بیگ بن:

در راهنمای معرفی دیدنی های لندن به این سازه بسیار اشاره شده است. این سازه که یکی از معروف ترین برج های دنیا در لندن به شمار می آید، دارای معماری زیبایی است. دسترسی به درون این سازه برای عموم آزاد نبوده و شما می توانید از نزدیک معماری بیرونی سازه را مشاهده کنید. در تورهای مسافرتی که به لندن برگزار شده اند، عموما از این برج و درون آن نیز دیدن می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *