دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قلعه سنتی الفهیدی, سازه ای تاریخی و دیدنی در دبی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

قلعه سنتی الفهیدی یکی از قلعه های تاریخی و مهم در شهر لاکچری دبی است. این قلعه که دارای موزه ای ارزشمند می باشد، از زمان حاکمیت دبی برپا بوده و در آن مجموعه ای از فرهنگ و ارزش های مرتبط با این منطقه معرفی می شوند.

یکی از جاذبه های بسیار زیبا و بی نظیر در دبی قلعه سنتی الفهیدی و موزه تاریخی آن می باشد. این قلعه در قلب مدرنیته واقع شده است و قدمت بالایی دارد. این موزه تشکیل شده از بخش های مختلفی بوده و امروزه به عنوان یکی از دیدنی های مهم دبی از آن یاد می شود.

نمایی از سنتی الفهیدی

معرفی قلعه سنتی الفهیدی

با ورود به این قلعه می توانید، مجموعه ای از سازه های تاریخی ارزشمند را مشاهده کنید. موزه ای که در این مجموعه قرار دارد، یکی از ارزشمندترین بخش های تاریخی بوده که در سال ۱۹۱۷ تاسیس شده است. تصاویر مربوط به زندگی بادیه نشینان و اقلام تاریخی در این موزه یافت می شود. این موزه از مکان های دیدنی دبی برای گردشگران است.

موزه سنتی الفهیدی

همانطور که می دانید، دبی به عنوان بزرگ ترین شهر امارات شناخته شده و یکی از بزرگ ترین شهرهای تجاری است که جاذبه های مدرنی دارد. اما قرار گرفتن این قلعه و موزه داخلی آن از اهمیت گردشگری بالایی برای گردشگران برخوردار می باشند. این شهر قطب گردشگری دنیا است و امروزه مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد. اگر قصد دارید، با نحوه زندگی مردمان این شهر لاکچری و نحوه پیدایش آن آشنا شوید، می توانید سری به این موزه بزنید.

معماری سنتی الفهیدی

قدمت موزه دبی:

موزه دبی که یکی از مشهورترین جاذبه های تاریخی آن می باشد، تاریخ ساخت این موزه به سال ۱۹۱۷ باز می گردد. هدف از ساخت این موزه نشان دادن بخش هایی از زندگی بادیه نشینان دبی بوده به طور کلی در این قاب تصویری از زندگی مردمان ان دوران را می توانید، نظاره گر باشید. این موزه به دلیل قرارگیری در قلعه سنتی الفهیدی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. امروزه این موزه یکی از قدیمی ترین سازه ها به شمار می آید.

  •  آرون گروپس

معر فی موزه سنتی الفهیدی

معماری موزه:

بخش مهمی از زیبایی این موزه را قلعه که دور تا دور آن را فراگرفته تشکیل می دهد. این قلعه در گذشته برای محافظت از شهر بنا شده در داخل این قلعه نیز حاکم دبی سکونت داشته است. این قلعه از دیرباز یک مقر حکومتی بوده به مرور زمان تصمیم بر این شد که از این قلعه به عنوان یک موزه رونمایی کنند. بخش ورودی این موزه دارای نقشه ای قدیمی بوده و که عکسی از خلیج فارس و امارت متحده عربی است.

قلعه سنتی الفهیدی

درون حیاط این قلعه خانه ای مشاهده می کنید که با استفاده از برگ های درختان نخل ساخته شده است. حیاط این قلعه نیز دارای قایق های سنتی بوده و زیبایی خاصی به فضا بخشیده اند. گونه هایی از اقلام و لوازم مختلف را در اطراف حیاط مشاهده می کنید که دارای سلاح و شمشیر هستند. ویترین هایی که مجموعه ای از ابزار موسیقی در آن نگهداری می شود، بازدیدکنندگان زیادی دارند.

دیدنی های سنتی الفهیدی

سالن های نمایش، گالری های مختلف، هنرهای باستانی، حکاکی موزه، نگارخانه و بسیاری از بخش های موجود در این موزه از سوی گردشگران مورد توجه می باشند. این موزه امروزه از دیدنی های رایگان دبی می باشد. در این نواحی کاوش های مختلفی نیز صورت گرفته است که نمونه های مصنوعی از اسلحه و ظروف سفالی در آن یافت شده اند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *