دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستای شیرینجه دهکده توریستی زیبا در ازمیر ترکیه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

روستای شیرینجه یکی از روستاهای زیبا و تاریخی در ازمیر می باشد. شما با بازدید از این روستا می توانید، تجربه های بکری داشته باشید. جالب است بدانید این روستا یکی از نواحی یونانی نشین می باشد.

دهکده های توریستی و تفریحی همواره یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران در نقاط مختلفی از دنیا هستند. این دهکده ها نه تنها در ایران بلکه در جای جای دنیا طرفداران زیادی دارند. روستای شیرینجه نیز یکی از این روستاهای زیبا و دیدنی است که در ازمیر واقع شده این روستا طبیعت بسیار زیبایی دارد و در این بخش با جاذبه های مهمی از آن آشنا خواهید شد.

گشت و گزار در شیرینجه

زیبایی های روستای شیرینجه

این دهکده زیبا که بر فراز تپه های جنوب غربی ازمیر واقع شده است، سالانه گردشگران زیادی را از نواحی مختلف دنیا به سوی خود می کشاند. این دهکده با وجود کوچک بودنش زیبایی های بی شماری را در خود جای داده است. خانه های قدیمی در این شهر که دارای دیواره های سفید رنگ بوده قدمت زیادی دارند، اما با این وجود یک معماری خارق العاده و شگفت انگیز را به شما نشان می دهند.

طبیعت شیرینجه

خیابان های واقع در این دهکده سنگ فرش شده و سقف اغلب خانه های آن چوبی است. با ورود به این دهکده خانه های زیبا با معماری دلنشین جلب توجه می کنند. این خانه های قدیمی به نوعی با ارزش ها و سنت های مردمان این منطقه نیز گره خورده اند. قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده از زیبایی زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد.

دهکده تفریحی شیرینجه

بررسی پیشنه تاریخی شیرینجه:

قدمت این روستا بسیار بالا بوده و جالب است بدانید که یکی از مناطق یونانی نشین به شمار می آید. پیش از جنگ میان ترکیه و یونان این منطقه پر از یونانی ها بوده است. در زمان امپراطوری عثمانی ها که یونانیان در این نواحی سکونت داشته اند، بخش مهمی از تمدن این نواحی را شکل می دهند. با توافق میان ترکیه و یونان دولت ترکیه اغلب افرادی که در این منطقه سکونت داشته و مسیحی بوده اند، را به یونان باز گردانده است.

  •  آرون گروپس

جاذبه های شیرینجه

بعد از خارج شدن یونانیان ترک ها در این منطقه سکونت کرده اند. بنابراین قدمت تاریخی این روستا نیز موجب شده تا گردشگران توجه زیادی به این نواحی داشته باشند. خانه های یونانی که از آن دوران باقی مانده اند، همچنان دارای زیبایی بوده و از طبیعت بکر و معماری ویژه ای برخوردار می باشند. شما با قدم زدن در بخش های مختلف این روستا می توانید تجربه های جذابی کسب کنید.

نمایی از شیرینجه

جاذبه های روستا:

روستای شیرینجه از جاذبه های متنوعی برخوردار است. فضای دلنشین و آرام روستا، اقامتگاه های روستایی زیبا، خیابان های سنگ فرش شده، طبیعت بکر، باغ های میوه، هتل های لوکس و لاکچری و … از مهم ترین امکانات تفریحی در این منطقه برای گردشگران هستند. این نواحی از شرایط آب و هوایی مناسبی نیز برای گردشگران برخوردار است.

روستای شیرینجه

همانطور که می دانید، کشور ترکیه زیبایی های زیادی دارد. از مهم ترین جاذبه های این کشور می توان به دیدنی های ازمیر اشاره کرد که در این بخش به معرفی مکان های دیدنی ازمیر پرداخته ایم. در صورت علاقه می توانید، در لینک راهنمای سفر به کوش آداسی را نیز مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *