دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعات دارویی شربت هموبالانس و خاصیت مصرف آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

شربت هموبالانس از داروهای گیاهی می باشد و شما می توانید برای مشکلات متفاوتی از آن استفاده کنید. در ادامه اطلاعات بسیار مفیدی از این دارو را در اختیار شما قرار می دهیم.

شربت هموبالانس از عناب تهیه می شود و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. استفاده از این دارو می تواند مشکلات بسیار زیادی را درمان نموده و از بروز انواع مشکلات متفاوت در بدن پیشگیری می کند. همراه ما باشید تا شما را با این دارو آشنا کنیم.

موارد استفاده از هموبالانس

اطلاعاتی در مورد شربت هموبالانس

عناب میوه ای می باشد که در کشورهای متفاوتی کشت می شود و مردم از آن به عنوان میان وعده استفاده می کنند. در بسیاری راز کشورها از این میوه استفاده های دارویی می شود و افرادی که مشکلات خاصی دارند از این دارو استفاده می کنند و مشکلات خود را کنترل خواهند کرد.

در واقع بیشتر متخصصان طب سنتی بر این باور هستند که عناب یکی از میوه هایی می باشد که می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی خون و تصفیه آن داشته باشد. این شربت نیز از عناب تهیه شده است و می تواند همان فوایدی که این میوه بر روی بدن دارد را داشته باشد. در این شربت حدودا ۵.۱۰ گرم از میوه عناب استفاده شده است و از هیچ نوع قندی در این دارو بهره گرفته نشده است بنابراین با توصیه پزشک افرادی که دیابت دارند نیز می توانند به راحتی از این شربت استفاده کنند و چون قندی در این شربت وجود ندارد هیچ مشکلی برای آن ها ایجاد نخواهد شد.

فواید شربت عناب

در این شربت از عصاره آویشن نیز استفاده شده است که یکی از رقیق کننده های طبیعی خون می باشد. در واقع اثراتی که این شربت بر روی بدن دارد بسیار خوب بوده و در ادامه تمامی تاثیرات آن را برایتان بررسی خواهیم کرد.

سندرم متابولیک

از شربت هموبالانس برای درمان و کنترل سندروم متابولیک استفاده می شود. این بیماری از ۵ مورد متفاوت تشکیل می شود و این موارد شامل چاقی شکمی، بالا رفتن قند خون، بالا رفتن فشار خون، ایجاد تری گلیسیرید در خون و بالا رفتن کلسترول از نوع بد آن می باشد.

  •  آرون گروپس

در نظر داشته باشید که اگر نتوانید این مشکل را درمان کنید دچار یک سری از خطرناک ترین بیماری ها خواهید شد و در نتیجه در آینده ای نزدیک ممکن است انواع سکته ها را تجربه نمایید و به مرگ نزدیک خواهید شد. این شربت می تواند تاثیری چندگانه بر روی بدن شما بگذارد و همزمان فشار خون و قند خون را کنترل کرده، چربی خون را کاهش داده و اشتها را کاهش می دهد و می تواند از تمام جنبه ها برای درمان این بیماری مفید باشد. تحقیقاتی که اخیرا روی میوه عناب انجام شده است نشان داده که این میوه می تواند برای کاهش فشار خون بسیار مفید باشد و آن را کنترل خواهد کرد.

درمان کبد چرب با داروی عناب

درمان کبد چرب

کبد چرب یکی از مشکلاتی می باشد که در اثر نداشتن رژیم غذایی مناسب ایجاد می شود و برخی از افراد به صورت ارثی زمینه ای برای این بیماری دارند.جالب است بدانید که وجود چربی در کبد طبیعی می باشد و حدودا ۵ الی ۱۰ درصد از وزن کل کبد را چربی تشکیل می دهد ولی زمانی که این میزان از چربی ها بالا برود مشکل ساز می شود و کبد دیگر نمی تواند به وظایفی که دارد عمل نماید.

به صورت کلی دو نوع کبد چرب وجود دارد که یکی از آنها الکلی بوده و دیگری غیر الکلی می باشد. در واقع در کبد چرب الکلی فردی که بیمار است با نوشیدن متناوب الکل دچار مشکل می شود و فرم غیر الکلی این مورد در اثر یک سری از بیماری های دیگر مانند دیابت، چاقی و سوء تغذیه ایجاد می شود. تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده که این شربت می تواند تاثیر بسیار خوبی روی کبد چرب داشته باشد و و با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می تواند از کبد مراقبت کرده و از سرطانی شدنش پیشگیری نماید. استفاده تنها از عناب نیز می تواند همین تاثیرات را با خود به همراه داشته باشد.

غلظت خون

غلظت خون بالا می تواند منجر به ایجاد شدن لخته های خونی در رگ ها شده و مشکلات بی شماری را با خود به همراه خواهد داشت بنابراین بهتر است نگذارید که چنین اتفاق هایی رخ دهد. عوامل بسیار زیادی هستند که در این زمینه موثرند و از مهم ترین آن ها می توان به دیابت، مقاومت نسبت به انسولین، فشار خون بالا، تری گلیسیرید و شیلومیکرون اشاره کرد.

عناب به کار رفته در شربت هموبالانس می تواند منجر به بهبود غلظت خون شده و با کاهش مشکلاتی که منجر به ایجاد این بیماری می شود می تواند از بروز مشکلات شدید در بدن شما پیشگیری نماید. در واقع این شربت برای درمان غلظت خون بالا نیز به کار می رود و از نظر بسیاری از متخصصان در این زمینه نیز تاثیرات بسیار خوبی از خود بر جای خواهد گذاشت.

کاربرد شربت عناب

ویژگی های شربت عناب

این شربت دارای یک سری از ویژگی های خاص می باشد که شما می توانید با دانستن آن ها از این شربت در بهترین شرایط استفاده نمایید. این ویژگی ها عبارتند از :

  • درمان سندرم متابولیک
  • کاهش تری گلیسیرید خون
  • کاهش قند خون
  • کاهش فشار خون
  • مراقبت کننده کبد
  • پیشگیری از ایجاد کبد چرب
  • کاهش مقاومت به انسولین
  • رقیق کننده خون
  • کاهش اشتها

نحوه استفاده

استفاده از این شربت بسیار راحت می باشد و شما باید روزانه سه بار از آن استفاده کنید و اگر سن شما بالای ۱۸ سال می باشد باید هر بار استفاده از این دارو دو قاشق غذا خوری از آن را میل نمایید.

ترکیبات شربت

شربت هموبالانس از میوه عناب و آویشن تهیه شده است و هیچ فراورده شیرین و قندی در آن وجود ندارد. استفاده از این شربت باید زیر نظر متخصص باشد در غیر این صورت ممکن است ضررهایی را با خود به همراه داشته باشد.

شربت هموبالانس

نکات استفاده از دارو

  • بعد از استفاده از این شربت باید درب آن را محکم بسته و آن را در دمای بین ۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید.
  • این شربت را در دسترس کودکان قرار ندهید.
  • این شربت به عنوان درمان کمکی به کار می رود و نمی تواند بیماری های خاصی را درمان نماید.
  • اگر باردار هستید بهتر است از این دارو استفاده نکنید تا تاثیرات آن بر روی جنین شما ایجاد نشود.
  • اگر این دارو در شما ایجاد حساسیت کرده است بهتر است استفاده از آن را متوقف ساخته و به پزشک خود اطلاع دهید.

تداخلات دارویی

جالب است بدانید که در مورد عارضه های این دارو هیچ موردی گزارش نشده است ولی نکته ای که باید آن را جدی بگیرید تداخلات دارویی می باشد. این دارو به عنوان رقیق کننده به کار می رود و اگر از دارو های ضد انعقادی مانند وارفارین استفاده می کنید بهتر است قبل از استفاده از این شربت پزشک خود را در جریان قرار دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *