دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۲۰ روش هوشمند برای مرتب کردن کمد و اتاق خواب

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

آیا شما هم جزو افرادی هستید که به نظم اتاقشان اهمیت زیادی می دهند؟

آیا اتاق‌های کوچکی دارید و برای ایجاد نظم دچار مشکل می شوید؟

آیا کمد‌های کوچکتان گنجایش وسایل شما را ندارند؟

 

20 روش هوشمند برای مرتب کردن کمد و اتاق خواب

در این مقاله شما را با ۲۰ روش هوشمند برای مرتب کردن کمد و اتاق خواب آشنا می کنیم تا با دغدغه همیشگی نظم دهی به وسایل اتاقتان خداحافظی کنید.

مرتب کردن کمد لباس برای سامان دهی وسایل اتاق

یادتان باشد که همیشه نامرتب بودن کمد‌دیواری‌ها به اتاق خواب نیز سرایت می کند. اگر کمد‌دیواری شما گنجایش وسایلتان را نداشته باشد ناچار می شوید آن ها را در گوشه و کنار اتاق جای دهید و این امر نظم و ترتیب اتاق را بهم می زند. بنابراین ابتدا کار نظم دهی به کمد دیواری را شروع کنید و تا حد امکان وسایل را در کمد جای دهید. داشتن یک کمد منظم دروازه ای برای داشتن یک اتاق مرتب و سازمان‌دهی شده است.

اگر می خواهید بدانید که چگونه کمد خود را مرتب کنید، فقط این مراحل را دنبال کرده و از نکات زیر استفاده کنید:

  1. اگر در اتاق خود کمد‌دیواری ندارید، از کمد‌های چوبی آماده در بازار تهیه نمایید. البته اخیرا کمد های پارچه ای کارآمدی نیز با قیمت بسیار مناسب‌تر به بازار عرضه شده اند تا مشکل شما را به سادگی حل کنند. نصب قفسه‌ ها و آویز­های دیواری نیز راه حل مناسبی برای ایجاد فضای تفکیک شده در اتاق است. برای نصب قفسه ها به دیوار، از گونیای دیواری استفاده کنید.
  2. در اولین قدم نظم­دهی به اتاق و کمد، از لباس­ها و وسایل بلا­استفاده دل بکنید. وسایلی که بیش از ۶ ماه است که استفاده نشده اند و فکر می کنید دیگر چندان هم کاربردی نیستند را به بیرون از منزل هدایت کنید. وسایل کهنه را دور بریزید و وسایل نو را به خیریه ها اهدا کرده و یا در سایت­های فروش قرار دهید تا فضای زیادی را برای جای دهی وسایل جدید و کارآمد­تر باز کنید.
  3. با کمد خود مانند یک اتاق کوچک رفتار کنید نه یک فضای دور ریختنی؛ به تمیزی کمد، رنگ دیوارها و پوشش­های کف توجه کنید و همیشه آن را مرتب نگه دارید. قبل از چیدمان دوباره کمدتان، همه چیز را بیرون بریزید و پس از تمیز کردن کامل کمد، مجددا شروع به چیدن کنید.
  4. لوازم داخل کمد را بر اساس نیازمندی­هایتان تقسیم بندی کنید. لوازمی که بیشترین استفاده را دارند در نزدیک­ترین سطح دسترسی قرار دهید و اقلامی که کمتر استفاده می‌شوند را در قسمت­های دور­تر بگذارید.
  5. هرگز وسایل ریز و درشت و متفاوت را در یک­جا قرار ندهید و طبقات کمد را با وسایل مختلف خود مطابقت دهید: کشوهای بزرگ برای لباس­های تا شده، کشو­ها و باکس­های کوچک برای وسایل کوچکی مثل لوازم آرایش و زیور آلات و …، کمد­های پهن برای رختخواب، کمد­های قدی برای لباس ها و کت و شلوارها.
  6. اگر طبقات کمد شما بزرگ هستند و به درستی تفکیک نشده اند، با کمک تجهیزات کمدی مدرن تفکیک بندی درستی را انجام دهید: باکس­های ریلی مناسب­ترین بخش برای لباس­های تا شده هستند؛ رگال­های کمدی متحرک نیز بهترین راه برای دسترسی آسان به لباس­های آویزان شده در بالای کمد محسوب می شوند؛ یراق جا کفشی داشبوردی فضای تفکیک شده کارآمدی را برای قرار دادن تعداد زیادی کفش در جای کم فراهم می کند؛ آینه گردان قدی در داخل کمد نصب می شود و علاوه بر آینه، تعدادی باکس کوچک برای قرار دادن وسایل ظریف دارد. این تجهیزات شامل طیف وسیعی از نظم­دهنده های داخل کمد هستند که کار سامان­دهی به فضای داخل کمد را ساده تر می کنند. در صفحه تجهیزات داخل کمد با انواع این تجهیزات مدرن، زیبا و بی­نظیر آشنا شوید.
    20 روش هوشمند برای مرتب کردن کمد و اتاق خواب
  7. برای تفکیک بندی طبقات، بدون صرف هزینه، از کارتن یا جعبه های مختلف استفاده کنید و لباس­ها و وسایلتان را داخل آن­ها قرار دهید (مزیت سبد های لباسی مدرن این است که علاوه بر دسترسی بسیار ساده ای که فراهم می کنند، با ایجاد فضای مناسب و امکان چرخش هوا در بین لباس­ها، از بو گرفتن لباس­ها جلوگیری می نمایند). البته سطل­ها و سبد­های پلاستیکی نیز وسایلی نسبتا کاربردی و مناسب هستند.
  8. نیازی نیست همه لباس­هایتان را آویزان کنید. لباس­هایی که جنس محکمی دارند و چروک نمی شوند را تا کنید و در سطح طبقات قرار دهید تا فضای کمتری اشغال کنند.
  9. لباس­های آویزان شده به رگال را بر اساس قد لباس آویزان کنید تا ظاهر کمد شما مرتب­تر و زیبا­تر به نظر برسد.

۱۰. چیزهایی مانند پیراهن‌های نخی، ساق‌ شلواری و لباس ورزشی، نازک و انعطاف‌پذیر هستند. شما می­توانید آن ها را با تکنیک رول کردن در طبقات کوچک جای دهید. اگر این تکنیک را درست انجام دهید باعث صرفه جویی در فضای کمد یا کشو­ها می شود. به این ترتیب تنها کافیست که به جای تا کردن و روی هم چیدن لباس‌های نرم و نازک، به سادگی آن‌ها را از وسط تا کرده و به شکل لوله های کوچک و مرتبی بغلتانید و در کنار هم جای دهید تا علاوه بر نظم بیشتر و اشغال فضای کمتر، دسترسی ساده تری نیز داشته باشند.

۱۱. اگر یک فضای باریک در کمد خود دارید که نمی دانید چه چیزی را در آن قرار دهید، از میز اتوی توکار کمک بگیرید. میز اتو را در داخل قسمت باریک کمد خود نصب کنید تا در هنگام نیاز به راحتی به آن دسترسی داشته باشید، بدون آنکه جایی را در اتاق خواب شما اشغال کنند و دائما در معرض افتادن باشند.

۱۲. به کمد خود چراغ اضافه کنید تا بتوانید بهتر ببینید و به تمام زوایای آن اشراف کامل داشته باشید. برای این کار به سراغ چراغ‌­های رشته‌ای مقرون به صرفه بروید. ال ای دی ­های مدرن قیمت مناسب و بازده نوری بسیار بالایی دارند. با مجهز کردن  LEDها به سنسور دفنی کمد، نورپردازی هوشمند و خودکار طبقات کمد خودتان را رقم بزنید. تجهیزات نورپردازی مدرن امروزه به یکی از مد­های فراگیر و پر­طرفدار بازار تبدیل شده اند.
20 روش هوشمند برای مرتب کردن کمد و اتاق خواب

  1. برای لباس­های کثیف، جایی جدا از کمد را در نظر بگیرید تا بوی رطوبت آن­ها به لباس­های تمیزتان سرایت نکند.
  2. دیواره های خالی کمد یا یکی از دیوار­های اتاق، جای بسیار مناسبی برای نصب قلاب­های آویز هستند؛ قلاب­ها فضایی برای آویزان کردن مانتو، کت، کیف، کلاه، حوله و … ایجاد می کنند. البته می توانید این قلاب­های آویز را در پشت درب ورودی اتاق خود نیز نصب نمایید. فراموش نکنید که اگر این قلاب­ها در فضای قابل دید اتاق نصب می کنید از مدل­های شیک­تر و زیبا­تر استفاده نمایید.
  3. از تخت­های باکس­دار استفاده کنید تا فضای ذخیره سازی شما را بیشتر کنند. شما می توانید به راحتی با استفاده از یراق تخت خواب و جک­های مخصوص، فضای تفکیک شده مناسبی را در زیر تخت خود ایجاد کنید. دسترسی ساده به این فضا باعث می شود تا مشکلی برای گذاشتن و برداشتن وسایل زیر تخت نداشته باشید. همچنین برای باز شدن فضا در اتاق خواب­های کوچک از تخت­های کم­جا و تاشو استفاده کنید. به این ترتیب می توانید در هنگام نیاز تخت را باز کرده و روز­ها تخت را کاملا ببندید و یا آن را به یک کاناپه برای نشستن تبدیل کنید.
  4. با قرار دادن لباس­های خارج از فصل در طبقات بالای کمد یا زیر تخت، فضای بیشتری در کمد خود ایجاد کنید.
  5. آویزان کردن لباس­ها بر اساس رنگ، قد آستین، جنس یا …، پیدا کردن لباس­ها را برای شما راحت­تر می کند. به‌عنوان مثال، تمام تی‌شرت‌های آستین کوتاه و ژاکت‌های آستین بلند را از هم جدا کنید.
  6. چمدان­ها فضای زیادی را اشغال می کنند. اما با استفاده ی بهینه از چمدان­ها فضای زیادی در کمد را باز کنید. لباس­های حجیم، کتانی­ها، پتو و لوازمی که خیلی هم مورد نیازتان نیستند را در چمدان بگذارید تا جای بیشتری از کمد اشغال نشود.
  7. یک جاکلیدی یا چند آویز کوچک را به دیوار نصب کنید و وسایلی مانند ساعت، کلید، حلقه و … را به آن آویزان کنید تا جای کشوی شما را نگیرند.
  8. درب­های کمدی در هنگام باز شدن فضای زیادی را اشغال می کنند. اگر اتاق شما کوچک است و کمترین فضاها هم در این اتاق اهمیت زیادی دارند، با ریلی کردن درب های کمد، فضای از دست رفته زیادی را به اتاق برگردانید. به این ترتیب دیگر نگران وسایلی که جلوی درب کمد هستند نباشید. درب ریلی کمد در راستای درب­های دیگر کمد باز می شود و دسترسی ساده ای به تمام فضای کمد ایجاد می کنند.

خرید تجهیزات مدرن کمد دیواری و اتاق خواب از تجهیز یراق

اگر می خواهید یک کمد دیواری با تمام امکانات مدرن، پیشرفته و هوشمند داشته باشید، سری به سایت تجهیز یراق بزنید و از محصولات جذاب این فروشگاه دیدن کنید.

تجهیز یراق فروشگاه تخصصی یراق آلات درب ریلی، یراق آلات و تجهیزات آشپزخانه، یراق آلات اتاق خواب، تجهیزات نورپردازی و سایر یراق آلات کاربردی است که با کیفیت­ترین محصولات از بهترین برند­ها را عرضه کرده است تا شما بتوانید به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین خرید خود را انجام دهید.

شما می توانید علاوه بر خرید، سوالات خود را از مشاوران تجهیز یراق بپرسید و از طریق شماره ۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶ از آنان مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *