دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن بوی پیاز از دست با چندین روش موثر

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با تکنیک های از بین بردن بوی پیاز از دست آشنا کنیم و یک سری راه هایی را برایتان بیان کنیم تا بتوانید در خانه و با کم ترین هزینه این کار را انجام دهید.

از بین بردن بوی پیاز از دست برای افرادی که آشپزی می کنند یکی از مشکلات بسیار بزرگ می باشد. در واقع بوی پیاز بعد از مدتی بسیار بد خواهد شد و اگر روش هایی را برای انجام این کار ندانید قطعا نمی توانید دستان خود را تا نزدیکی دهان و بینی خود ببرید زیرا از بوی آن بسیار آزرده خواهید شد.

از بین بردن بوی پیاز از دست

تکنیک هایی برای از بین بردن بوی پیاز از دست

اگر شما هم پیاز را خرد کرده اید و دستانتان بوی آن را به خود گرفته است و می خواهید بوی بد را از بین ببرید بهتر است همراه ما باشید. در ادامه یک سری از روش هایی را برایتان بررسی می کنیم که می توانید با استفاده از یکی از آن ها این مشکل را برطرف کنید.  در واقع کار کردن با پیاز بسیار سخت است ولی چاشنی همه غذا های خاص ایرانی پیاز است و نمی توان آن را از دستور غذایی حذف کرد. همراه ما باشید تا با تکنیک های از بین بردن بوی پیاز از دست آشنا شوید.

سرکه و نمک

یکی از ساده ترین راه کارها این است که این ترکیب را بر روی دست های خود بزنید و چند دقیقه ای صبر کنید تا بوی بد پیاز از بین برود. در واقع پیاز دارای ماده ای به نام الین می باشد که بوی آن را تولید می کند و زمانی که پیازی را خرد می کنید این ماده آزاد می شود و بوی بدی را ایجاد می کند.

استفاده از ظرف استیل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از ساده ترین روش ها که می توانید برای از بین بردن بوی پیاز استفاده کنید. مالیدن دست به ظرف استیل ضد زنگ زیر آب می باشد. در واقع زمانی که دست شما بوی پیاز می دهد قطعا میزان گوگرد بسیاری در آن وجود دارد و زمانی که شما دست هایتان را به استیل می کشید گوگردها با فلز واکنش می دهد و خنثی می شود و بوی بد از بین خواهد رفت.

سرکه

استفاده از سرکه خالی نیز جواب می دهد و برای این کار کافی است مقداری سرکه را روی دست های خود ریخته و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد دست های خود را با استفاده از صابون و آب بشویید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دهان شویه برای از بین بردن بوی بد دست ها

دهان شویه

یکی دیگر از موادی که به شما کمک می کند تا بتوانید بوی بد پیاز را از بین ببرید استفاده از دهان شویه می باشد. برای استفاده از دهان شویه مقداری از آن را روی دست هایتان بریزید و دست هایتان را روی یک دیگر بمالید تا بوی بد از بین برود و بعد دست هایتان را آب کشی کنید.

نمک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از نمک می تواند بوی دست های شما را از بین ببرد. قبل از استفاده از نمک مقداری دست های خود را خیس کرده و مقداری نمک را روی آن ها ریخته و بمالید. در نظر داشته باشید که نمک می تواند بوی بد دست ها را از بین برد و در عین حال منجر به خشک شدن دست ها خواهد شد بنابراین زمانی که از نمک استفاده می کنید حتما دست های خود را مرطوب کنید و بعد از آن نیز از مرطوب کننده ها کمک بگیرید.

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد و می تواند بوگیر بسیار خوبی به حساب بیاید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این ماده نیز باید مانند نمک دست های خود را مقداری خیس کرده و جوش شیرین را در دست های خود ریخته و مقداری به هم بمالید تا بوی بد از بین برود.

قهوه راهی برای از بین بردن بوی پیاز

قهوه

برای از بین بردن بوی پیاز از دست می توانید از قهوه استفاده کنید و برای این کار کافی است مقداری قهوه را پودر کنید و به دست های خود بمالید و بعد از چند دقیقه دست هایتان را آب بکشید تا دیگر اثری از بوی بد نباشد.

شکر

شکر نیز یکی از موادی است که به شما کمک می کند تا بوی بد دست های خود را از بین ببرید. مانند روش های قبلی باید مقداری دست های خود را خیس کرده و کمی شکر روی آن ها ریخته و دست هایتان را به هم بکشید تا بوی بد آن از بین برود. این کار را تا زمانی که بوی دست هایتان از بین نرفته است ادامه دهید.

خمیر دندان

یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن بوی بد دست ها که ممکن است بر اثر خرد کردن پیاز و یا گوشت و مرغ ایجاد شده باشد استفاده از خمیر دندان می باشد. در واقع خمیر دندان تضمین شده ترین راه حل برای این مشکل می باشد و برای استفاده از این روش کافی است مقداری خمیر دندان را روی دست های خود زده و مانند زمانی که به دست هایتان مایع می زنید آن ها را به یک دیگر بکشید. یادتان باشد که خمیر دندان های ژله ای بی فایده می باشد و باید از خمیر دندان های عادی برای این کار استفاده کنید. خمیر دندان هایی که دارای فلوراید می باشد بهتر عمل می کنند.

خمیر دندان و از بین بردن بوی نامطبوع پیاز از دست ها

کره بادام زمینی

استفاده از این روش نیز به شما کمک می کند تا در کم ترین زمان ممکن بوی بد دست های خود را از بین ببرید. برای استفاده از کره بادام زمینی باید مقدار بسیار کمی را به دست های خود بمالید و بعد از چند دقیقه دست های خود را با استفاده از صابون و آب ولرم بشویید تا دیگر بوی بدی روی دست هایتان نماند.

آب گوجه فرنگی

اگر مواد گفته شده در دسترس شما نبود می توانید یک گوجه را له کنید و برای مدتی دست های خود را درون آب آن قرار دهید. عصاره گوجه نیز یکی از خوب ترین روش های از بین بردن بوی بد از دست ها می باشد.

عصاره لیمو

لیمو نیز دارای خاصیت اسیدی می باشد و می تواند با بوی بدی که در اثر استفاده از پیاز برایتان ایجاد شده است را از بین ببرد. این روش سریع تر از استفاده از آب گوجه جواب می دهد و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

عصاره لیمو مناسب برای از بین بردن بوی بد پیاز

بلغور جوی دو سر

بعد از این که پیاز خرد کردید و دوست ندارید بوی آن روی دست هایتان بماند می توانید مقداری بلغور جوی دو سر به دست ها بمالید.

کرفس

عصاره کرفس در مواقعی که ماده ای دیگر برای از بین بردن بوی بد پیاز ندارید کارساز می باشد و می تواند تا حدودی بوی بد دستان شما را بگیرد.

شامپو

شاید صابون به تنهایی نتواند این مشکل شما را از بین ببرد ولی استفاده از شامپو تاثیر بهتری دارد و برای این که بوی بد پیاز را از بین ببرید نیاز است تا مقداری شامپو را به دست های خود زده و تا جایی که کف کند دست هایتان را به هم بمالید. بعد از چند دقیقه دست های خود را با استفاده از آب بشویید.

استفاده از ضد عفونی کننده ها

راه بسیار ساده دیگری نیز وجود دارد که به از بین رفتن بوی بد دست های شما کمک می کند. استفاده از مواد ضد عفونی کننده که الکل داشته باشد می تواند این مشکل را از بین برده و دستان شما بدون بوی بد خواهد شد. در نظر داشته باشید که ضد عفونی کننده های بدون الکل این توانایی را ندارند.

ضد عفونی کننده ها و از بین بردن بوی پیاز

مایع ظرفشویی

یکی از مهم ترین وسیله هایی که در هر خانه ای می توانید آن را پیدا کرده و برای از بین بردن بوی بد پیاز استفاده کنید مایع ظرفشویی می باشد. چند قطره از این مایع می تواند برای شما موثر باشد.

خردل

خردل هم یکی از روش هایی می باشد که بسیاری از افراد آن را برای از بین بردن بوی پیاز از دست پیشنهاد می دهند. در واقع این روش بسیار خوب است و در سریع ترین زمان ممکن می توانید بوی بد دست های خود را از بین ببرید.

سیب زمینی

استفاده از آب سیب زمینی علاوه بر این که منجر به روشن تر شدن پوست دست ها می شود می تواند بوی بد ناشی از خرد کردن مقدار زیادی پیاز را نیز از بین ببرد. برای این که بتوانید آب سیب زمینی تهیه کنید نیاز است تا یک عدد سیب زمینی را با ریز ترین حالت رنده خرد کنید و پوره ها را فشار دهید تا آب آن خارج شده و بعد آن را به دست های خود بزنید. مالش دادن دست های خود را با این روش تا جایی ادامه دهید که بوی بد از بین برود.

از بین بردن بوی پیاز از دست

برگ نعنا

برگ نعنا دارای بو و عطر بسیار خاصی می باشد و از این جهت در میان مردم مشهور شده است و شما می توانید برای از بین بردن بوی بد دست های خود از آن استفاده کنید. برای استفاده از برگ های نعنا کافی است مقداری از آن ها را به دست های خود بمالید تا بوی بد و زننده دست هایتان از بین برود.

آلوئه ورا

یکی دیگر از روش هایی که می توانید استفاده کنید کمک گرفتن از آلوئه ورا می باشد. ژل آلوئه ورا دارای خاصیت بسیار زیادی می باشد و می تواند مشکلات بسیار زیاد پوستی را از بین ببرد. برای این که بتوانید  از ژل این گیاه استفاده کنید نیاز است تا آن را بر روی پوست خود زده و ماساژ دهید تا بوی پیاز ها از دستان شما گرفته شود. در واقع این روش برای دست های شما بسیار مفید می باشد و می تواند منجر به نرم شدن و لطیف شدن دست هایتان شود.

بوی بد پیاز را چطور از بین ببریم؟

همانطور که می دانید پیاز یکی از چاشنی های اصلی غذا های ایرانی می باشد و نمی توان آن را از دستور های غذایی حذف کرد زیرا مزه های غذاها به طرز باور نکردنی تغییر می کند. برای این که بتوانید سریع تر از بوی بد پیاز ها رهایی یابید بهتر است بعد از این که پیاز خرد کردن را تمام کردید از روش های گفته شده استفاده کنید.

در پایان می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده ترفندهای دیگری را در رابطه با از بین بردن بوی بد حوله و از بین بردن بوی رنگ خانه مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید. در واقع آگاهی داشتن در این زمینه ها به شما کمک می کند تا انرژی و وقت بسیار کمی را برای انجام کار های خود به کار بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *