دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

موزه پرگامون برلین و جاذبه های باستانی ارزشمند آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

موزه پرگامون برلین یکی از موزه های باستانی و دیدنی در این شهر می باشد. این موزه مجموعه ای از آثار تاریخی و هنری ایران باستان، رم، مصر و دیگر تمدن های مهم دنیا را در خود جای داده است. از مهم ترین آثار موزه می توان به دروازه بازار ملط اشاره نمود.

پرگامون موزه ای دیدنی با جاذبه های باستانی بسیار ارزشمند برای گردشگران می باشد. این موزه در شهر برلین آلمان واقع شده و اهمیت گردشگری بالایی به خود اختصاص داده است. این موزه در شمار ۵ موزه معروف و مهم دنیا قرار دارد. اهمیت این موزه به دلیل برخورداری از معماری های اصلی بوده و یک مجموعه نفیس و ارزشمند است. در ادامه با جذابیت های این موزه باستانی بیشتر آشنا می شوید.

سازه های پرگامون

موزه پرگامون در برلین

این موزه شامل مجموعه نفیسی از آثار هنری بوده که متعلق به دوران یونان باستان بوده و در این موزه می توانید مجموعه ای از آثار هنری دوران ایران باستان را نیز مشاهده نمایید. جالب است بدانید، در دوران یونان باستان شهری باستانی با این نام قرار داشته که دارای مجموعه ای ارزشمند از اشیا و سازه های باستانی می باشد. این شهر جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می آید. از دیگر موزه های مهم این شهر می توان به موزه یهود برلین اشاره کرد.

بنای تاریخی پرگامون

ویژگی های برجسته موزه:

این موزه از ویژگی های ارزشمندی برخوردار بوده و از سوی گردشگران و محققان زیادی نیز مورد توجه قرار می گیرد. در این موزه مجموعه ای پربار از آثار باستانی را مشاهده خواهید کرد. مجموعه ای از آثار دوران هلنیسم، ایران باستان، مصر باستان، بابل و آشوریان را می توانید در این مجموعه مشاهده کنید. این موزه دیدنی توسط آلفرد مسل طراحی شده است. این برنامه در واقع در راستای طرح لودویگ هافمن و برای تکمیل کردن موزه کایرز ولیهم طراحی شده است. در این مجموعه ویژگی های ارزشمندی را مشاهده خواهید کرد.

نمایی از پرگامون

  •  آرون گروپس

این موزه برای نگهداری مجموعه آثار از ملل مختلف و با تمدن ساخته شده است. ساخت فضای بزرگ تر در این موزه در سال ۱۹۰۷ کلید خورده و طی ۲۰ سال ساخت این بنا صورت گرفت. از مهم ترین مشخصات در این سازه می توان به ساختمان ۳ ورودی اشاره نمود. در واقع این سازه یک شهر باستانی کوچک است که مشاهده خواهید کرد. در این مجموعه بخش مهمی از ارزش های پرگامون را می شناسید.

موزه پرگامون برلین

ساختمان جدید موزه:

یکی از بخش های مهم در موزه پرگامون ساختمان جدید آن می باشد. در زمانی که این ساختمان احداث شده آلمان تحت شرایط سختی بوده و بمباران های زیادی در آن صورت گرفته است. در سال ۱۹۵۴ بخشی از این موزه به روسیه منتقل شده و در موزه آرمیتاژ و موزه پوشکین قرار دارد. در سال ۱۹۵۰ برخی از آثار نیز از روسیه این موزه انتقال داده شده است. در سال ۲۰۱۲ نیز نوسازی هایی در این ساختمان انجام شده که در آن آثاری از قرن ۱۹ و ۲۰ نگهداری می شود.

مجموعه پرگامون

قالی ها و فرش های نفیسی که در این مجموعه مشاهده می کنید، از آثار نفیس ایرانی هستند. حکاکی ها و کاشی کاری ها نیز بخش دیگری از این مجموعه را شکل می دهند. دروازه ایشتار که یکی از سازه های قدیمی بوده اهمیت بالایی دارند. لاماسو مجسمه ای متعلق به دوران باستان بوده که می توانید در این مجموعه مشاهده کنید. برای اینکه مکان های دیدنی برلین را بیشتر بشناسید شما می توانید به این لینک مراجعه کنید. نمای مشاتا که متعلق به زمان امویان بوده و دروازه بازار ملط از دیگر سازه های موجود در این موزه هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *