دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لیست ۷ کار جذاب که می توان در طول تعطیلات نوروز انجام داد

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

تا شروع سال جدید چیزی باقی نمانده و به زودی تعطیلات نوروزی در کشور آغاز می‌شود. البته وجود ویروس کرونا بیشتر خانواده‌ها را مجبور کرده تا مدت زمان بیشتری را در خانه بمانند. به همین دلیل هم از این فرصت استفاده کرده و زمان بیشتری را در کنار هم می‌گذرانند یا برای نظافت منزل و خانه تکانی وقت می‌گذرانند. انجام مدیتیشن و ورزش خانگی و استراحت در خانه هم یکی از گزینه‌های دیگری است که در تعطیلات می‌توان انجام داد. ما در ادامه به لیست کارهایی که در تعطیلات نوروز می‌توانیم انجام دهیم؛ اشاره می‌کنیم. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

لیست 7 کار جذاب که می توان در طول تعطیلات نوروز انجام داد

  1. چیدن سفره هفت سین

لیست 7 کار جذاب که می توان در طول تعطیلات نوروز انجام داد

یکی از کارهای لذت بخشی که در عید نوروز و روزهای آغازین نوروز  ۱۴۰۱ می‌توان انجام داد؛ چیدن سفره هفت سین و جمع شدن خانواده به دور آن است. در سال نو چیدن این سفره موجب می‌شود تا همه اعضا خانواده در ابتدای سال دور هم جمع شده و از این فرصت برای توضیح آداب و رسوم ایرانیان برای کودکان استفاده کنند. با این روش بچه‌ها آگاهی کاملی نسبت به نمادهای ایرانی پیدا می‌کنند و به نوعی بازی و سرگرمی هم ایجاد خواهد شد.

  1. تعطیل کردن کار

در تقویم ۱۴۰۱، روزهای ابتدایی سال تعطیل هستند و بهتر است که این روزها کار را تعطیل کرده و بر طبق  تقویم آنلاین روز یا سال زمان را به استراحت و تفریح با خانواده اختصاص دهید. پس اگر شغل حساس یا پروژه‌ای ندارید بهتر است آن را به دوران بعد از تعطیلات موکول کنید.

  1. سفر و تفریح

لیست 7 کار جذاب که می توان در طول تعطیلات نوروز انجام داد

این روزها اغلب خانواده‌ها دچار مشغله کاری زیادی هستند و در طول سال زمان کافی برای رفتن به سفر و یا مکان‌های تفریحی ندارند. بنابراین تعطیلات نوروزی زمان و فرصت بسیار خوبی است تا به صورت کامل از آن استفاده کرده و به سفرها و مکان‌های دور بروید. حتی می‌توانید مکان‌های تفریحی شهر خودتان را انتخاب کرده و برای بازدید و تفریح از آنها استفاده کنید. بردن کودکان به شهربازی و پارک هم گزینه بسیار خوبی برای این دوران است.

  1. کار خلاقانه و مهارت جدید

همه ما آدم‌ها زمانی به دنبال یک مهارت و علاقه بوده‌ایم ولی برای آن زمان اختصاص نداده‌ایم. یکی از بهترین زمان‌ها برای شروع آموزش مهارت جدید و خلاقانه تعطیلات نوروز است. شما در این زمان می‌توانید آموزش خط، موسیقی، نقاشی و خطاطی را بیاموزید. شما حتی می‌توانید در بازه زمانی تعطیلات  شروع به آموختن یک زبان جدید بکنید و با استفاده از آموزش‌های اینترنت هزار نوع آموزش زبان یا هر چیز دیگری ببینیم که روزی به آن علاقه داشتیم.

  1. خواندن کتاب

متاسفانه سرانه مطالعه در میان ما ایرانی‌ها کاهش پیدا کرده و بیشتر به اینترنت و فضای مجازی اختصاص یافته است. شما با خواندن کتاب الگوی خوبی برای فرزندان خود خواهید بود. شما حتی هر شب می‌توانید یک گردهمایی شبانه خانوادگی در تعطیلات نوروزی ترتیب دهید و اعضای خانواده دور هم جمع شده و با هم مطالعه کنید. در روز بعد می‌توانید در ارتباط با کتاب‌هایی که تاکنون خوانده‌اید و یا در لیست بایدهای شما برای مطالعه قرار دارد، با هم صحبت کنید و از بچه‌ها سوالاتی بپرسید. گوش دادن به موسیقی سالم می‌تواند سواد موسیقی شما و فرزندتان را بالا ببرد.

  1. ورزش کردن

به دلیل مساله کرونا  حدود یک سالی است که که فعالیت باشگاه و سالن‌های ورزشی محدود شده است و برنامه همه افرادی که عادت در ورزش کردن در باشگاه دارند کمی به هم ریخته شده است. بنابراین بهترین راه حل در این زمینه و در تعطیلات نوروزی، ورزش کردن در خانه است. در تعطیلات نوروز شما می‌توانید ورزش‌هایی که امکان انجام آنها در خانه وجود دارد  را انتخاب کرده و در خانه و دور هم انجام دهید. ورزش کردن حتی به مدت نیم ساعت در خانه هم روحیه شما را تقویت کرده و به ایجاد حس مثبت در همه اعضای خانواده کمک می‌کند. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که برخی از ورزش‌ها بدون مربی ممکن است به بدن شما آسیب بزند بنابراین باید با همراهی مربی به صورت آنلاین آن را انجام دهید.  در کنار ورزش در خانه شما می‌توانید برای ورزش از پیاده روی و دوچرخه سواری هم کمک بگیرید. انجام این کارها حتی در اطراف خانه به شما کمک می‌کند تا روحیه و جسم سالمی داشته باشید.

  1. خواب و استراحت طولانی

خوابیدن تأثیر بسیاری مهمی بر روی کار و سلامتی همه ما دارد، ولی بسیاری از افراد خواب کافی ندارند.  بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که اگر در طول تعطیلات به اندازه کافی بخوابیم، سلامت ما بهبود پیدا می‌کند. بنابراین تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای این کار است تا با انرژی بیشتری بعد از تعطیلات به کار برگردیم. فراموش نکنید که مکانی راحت و آرام را برای خوابیدن انتخاب کنید تا کیفیت خواب شما هم بیشتر و بهتر شود. برای مثال بهتر است به جای خواب بر روی مبل یا جلوی تلویزیون در جایی آرام که سر و صدا نیست و در اتاق خواب آرام و کم نور استراحت کنید.

نویسنده: وحیده امینی

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *