دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

هنگام خرید رومیزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۴ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

داشتن خانه‌ای زیبا و جذاب آرزوی هرکسی است؛ خانه‌ای که با نگاه کردن به هر طرفش و حضور در آن، احساس آرامش کنید. برای تزئین منزل حتما به خرید وسایل گران‌قیمت یا لوکس ندارید؛ بلکه فقط با خرید یک رومیزی ساده هم می‌توانید به محیط خانه تنوع ببخشید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم خرید رومیزی را برایتان بیان کنیم.

هنگام خرید رومیزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

آشنایی با انواع رومیزی؛ اولین گام برای تزئین منزل

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا باید به کوچک‌ترین جزئیات هم دقت کنید تا همه وسیله‌های منزل با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند. توجه به موارد ظریف در تزئین منزل می‌تواند بدون نیاز به هزینه‌های گزاف، جلوه ویژه‌ای به خانه ببخشد. از مهم‌ترین موارد برای خرید رومیزی، شناخت انواع آن است. رومیزی‌ها بر اساس سایز، جنس، رنگ و شکل به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم:

سایز رومیزی؛ اولین نکته قابل‌توجه هنگام خرید رومیزی

یک رومیزی زیبا با سایز نامناسب می‌تواند ظاهر ناخوشایندی برای میز به وجود آورد. به همین خاطر توجه به اندازه رومیزی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید قبل از رفتن به بازار به آن توجه کنید. برای خرید رومیزی یا رانر میز ناهارخوری، پیش از هرچیز طول و عرض میز را اندازه‌گیری کنید.

برای میزهایی با پایه‌های بلند، از رومیزی‌های وسیع‌تر استفاده کنید که گوشه‌های رومیزی از لبه‌های میز آویزان شود. طرح‌های حاشیه رومیزی با آویزان شدن، نمای زیبایی به وجود می‌آورند و بسیار جذاب هستند.

جنس رومیزی؛ معیاری که نباید از یاد ببرید!

یکی از هوشمندانه‌ترین نکات هنگام خرید رومیزی توجه به جنس آن است. جنس رومیزی را باید با توجه سبک دکوراسیون داخلی منزل و سایر وسایلتان انتخاب کنید. همچنین نوع میز در انتخاب جنس رومیزی اهمیت دارد. به‌عنوان مثال، استفاده از رومیزی ساتن روی میز شیشه‌ای ممکن است انتخاب هوشندانه‌ای نباشد و رومیزی مدام سر بخورد. از جمله جنس‌های دیگر رومیزی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رومیزی توری
  • رومیزی پارچه‌ای چند تکه
  • رومیزی قلاب‌بافی‌شده
  • رومیزی کتان
  • رومیزی مخمل

جنس رومیزی را باتوجه‌به علاقه خود، جنس میز و تم اصلی منزلتان انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، رومیزی توری بهترین انتخاب برای دکوراسیون‌های کلاسیک است. تورها معمولا سفید یا شیری‌رنگ هستند و جلوه جذابی به میزهایی با رنگ روشن می‌دهند. برای خرید یک رومیزی شیک و جدید به فروشگاه اینترنتی صفاهوم سری بزنید. انواع رومیزی‌های جذاب را می‌توانید با بهترین قیمت از این سایت خریداری کنید.

هنگام خرید رومیزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب طرح رومیزی؛ جذاب‌ترین قسمت ماجرا

انتخاب طرح هنگام خرید رومیزی هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد. طرح رومیزی را باید مطابق با سلیقه و علاقه خودتان انتخاب کنید. انواع طرح‌های زیبا و جذاب را می‌توانید در بازار ببینید و بر اساس علاقه خود، آن را با سایر وسایل ست کنید. به‌عنوان مثال، ست کردن روتختی چهل تکه با یک رومیزی میز توالت از همین طرح، جلوه جذابی به اتاق خوابتان می‌بخشد. انواع طرح‌های زیر را می‌توانید در بازار مشاهده کرده و برای میز خود خریداری کنید:

  • رومیزی ترمه
  • رومیزی راه راه
  • رومیزی هندی
  • رومیزی گلدار

هرکدام از طرح‌های بالا را باید باتوجه‌به سبک منزل خود تهیه کنید. رومیزی ترمه گزینه مناسبی برای منزل‌هایی با سبک سنتی است. هرچند رومیزی‌های راه راه طرح چندان خاصی ندارند، اما زیبایی خاصی به محیط خانه می‌بخشند. رنگ راه‌های رومیزی را می‌توانید با پرده، فرش یا سایر وسایل خانه و آشپزخانه‌تان ست کنید. کسانی که عاشق رنگ‌های شاد و پرزرق‌وبرق هستند، به رومیزی‌های هندی علاقه خاصی دارند. طرح‌های جذاب رومیزی‌های هندی محیط ساده خانه را جذاب می‌کند.

شکل رومیزی را با توجه به میزتان انتخاب کنید

همان‌طور که میزها شکل‌های مختلفی دارند، رومیزی‌ها هم در انواع شکل‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند. توجه به شکل میز یکی از نکات مهم خرید رومیزی است. بیشتر میزهای موجود در بازار به شکل‌های زیر هستند:

  • مستطیل
  • بیضی
  • دایره
  • مربع

شکل رومیزی را بهتر است متناسب با میزتان انتخاب کنید. البته بعضی از رومیزی‌ها مانند رانر را می‌توانید روی انواع میزها استفاده کنید؛ اما به‌عنوان مثال، استفاده از رومیزی‌های دایره‌ای‌شکل برای میزهای مستطیل یا مربعی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد.

انتخاب رنگ رومیزی؛ معیاری مهم برای تزئین منزل

کیفیت پارچه رومیزی باید طوری باشد که با چند بار شست‌وشو، رنگ آن از بین نرود. انتخاب رنگ مناسب برای رومیزی ناهارخوری اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا این نوع رومیزی بیشتر از هرچیز دیگری، در معرض کثیف و لکه شدن قرار دارد.

رنگ تم اصلی خانه هم نقش تاثیرگذاری در خرید رومیزی دارد. ست کردن رومیزی با رنگ مبل‌ها، پرده‌ها و فرش زیبایی خاصی به محیط خانه می‌بخشد و فضای جذابی به وجود می‌آورد. رنگ‌های روشن برای خانه‌های با نور کم یا فضاهای کوچک مناسب‌تر است. بنابراین برای انتخاب رنگ رومیزی علاوه‌بر زیبایی، باید عوامل دیگری مانند کوچک یا بزرگ بودن فضای خانه، رنگ سایر وسایل منزل و سلیقه خود را مد نظر قرار دهید.

رومیزی‌های کلاسیک؛ انتخابی مناسب برای سبک‌های سنتی

بسیاری از افراد به نوستالژی علاقه زیادی دارند و همیشه از وسایل کلاسیک و سنتی برای تزئین دکوراسیون منزلشان استفاده می‌کنند. رومیزی‌های ترمه، رومیزی‌ها قلاب‌بافی‌شده و همچنین رومیزی‌های بلند فضای خانه را از دنیای مدرن دور کرده و به سمت کلاسیک می‌برند.

هنگام خرید رومیزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

رومیزی‌های فانتزی؛ بهترین انتخاب برای میز عسلی

رومیزی‌های فانتزی در شکل‌ها و طرح‌های خاص و جذابی ساخته می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک فضای مینیمال برای منزلتان بسازید. رومیزی‌های فانتزی انتخاب مناسبی برای میزهای اتاق کودکان و نوجوانان است.

تزئین منزل با انواع رومیزی‌های جذاب فروشگاه صفاهوم

در این مقاله به بررسی انواع رومیزی‌ها پرداختیم که به شما کمک می‌کند بهترین رومیزی را برای منزلتان تهیه کنید. با استفاده از نکات مهم خرید رومیزی می‌توانید با کمترین هزینه، بیشترین تغییر را در دکوراسیون خانه ایجاد کنید. همین تغییر جزئی تاثیر بسیاری در زیبایی محیط و بهبود روحیه اعضای خانواده می‌گذارد.

فروشگاه اینترنتی صفاهوم انواع کالاهای منزل و آشپزخانه را با بهترین قیمت به شما عزیزان عرضه می‌کند. برای خرید انواع رومیزی‌های باکیفیت و جذاب به سایت صفاهوم به آدرس safahome.com مراجعه کنید. برای کسب مشاوره و خرید انواع کالاهای خواب، کالای حمام و سایر وسایل تزئینی داخلی منزل همین حالا با شماره تلفن ۰۳۱۳۲۲۳۰۱۹۶ تماس بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *