دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ساخت گلدان با لامپ با خلاقیت های ساده و زیبا

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

از جمله اید ه های جالب و متفاوتی که با استفاده از آن می توان گلدان های جذابی را درست کرد و در دکور خانه استفاده نمود ساخت گلدان با لامپ می باشد که هزینه و وقت کمی را صرف کرده و تنها با داشتن چند ابزار ساده می توان گلدان شیک و خاصی را ساخت و مورد استفاده قرار داد.

یکی از وسایل تزیینی و زیبایی که در دکوراسیون و دیزاین انواع خانه ها به چشم می خورد گلدان های مختلف بوده که در مدل ها و سبک های متنوعی وجود دارند ولی برخی از افراد هنرمند و خوش ذوق ترجیح می دهند به جای استفاده از گلدان حاضری با استفاده از هنر دست خود و خلاقیتی که دارند با وسایل ساده ای که در دسترس دارند به ساخت یک گلدان منحصر به فرد بپردازند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان به آموزش ساخت گلدان با لامپ بپردازیم.

نحوه ساخت گلدان با لامپ

ایده های زیادی برای درست کردن گلدان وجود دارد که می توانید با ساده ترین وسایل و هر آن چه که در دسترس دارید با بکارگیری کمی خلاقیت و هنر گلدان های جالبی در ابعاد و اشکال مختلف بسازید که از جمله این ایده ها می توان به ساخت گلدان با لامپ اشاره کرد که خیلی راحت در خانه به جای دور انداختن لامپ های سوخته می توانید مجددا آن ها را بکار گیرید و کاردستی جالبی را بسازید و بدین گونه جلوه زیبایی به دیزاین اتاق و منزلتان بدهید.

آموزش درست کردن گلدان با لامپ در خانه

بانوانی که به گل و گیاه علاقه مند هستند همیشه تمایل دارند از گلدان های گوناگون و جذاب برای دیزاین خانه خود استفاده نمایند. بدین ترتیب این ایده می تواند برای آن ها بسیار کاربردی و جالب باشد چرا که با استفاده از لامپ های حبابی خیلی راحت با باز کردن سرپیچ لامپ و بیرون آوردن رشته های سیم برق می توانند گلدان های شیشه ای جذابی بسازند و حتی با کمک وسایل ساده ای برای آن یک پایه ساخته و یا از محلی آویزان نمایند و به شکل های گوناگون به تزیین آن بپردازند.

بنابراین اگر تمایل دارید این ایده را برای درست کردن گلدان امتحان کنید می توانید به جای دور ریختن لامپ های سوخته در ابتدا محتویات داخل آن را خالی نمایید و به روشی بسیار ساده و البته با دقت زیادی برای دیزاین منزل یا محل کارتان گلدان های منحصر به فرد و شیکی با تزیینات خاصی بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

نحوه ساخت گلدان با لامپ

آموزش درست کردن گلدان با لامپ حبابی

پیشنهاد می کنیم در صورتی که هنوز از لامپ های پرمصرف برای روشنایی منازل خود استفاده می کنید آن ها را با لامپ های کم مصرف جایگزین نمایید و با این عمل هم موجب صرفه جویی در مصرف برق شده و هم این که با استفاده از این لامپ های حبابی که در اختیار دارید گلدان های شیشه ای زیبایی که در ادامه به نحوه ساخت آن پرداخته ایم به سادگی بسازید و منزلتان را تزیین نمایید و یا حتی آن ها را به عزیزانتان به عنوان کادویی خاص هدیه بدهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

وسایل مورد نیاز :

  • لامپ سوخته
  • پایه آماده
  • دم باریک
  • گیاه موردنظر برای داخل گلدان

آموزش ساختن گلدان با لامپ

مراحل ساخت :

در ابتدای کار بهتر است به منظور ایمنی بودن و عدم آسیب زدن به دست های خود از دستکش استفاده نمایید. سپس با کمک دم باریک پولک فلزی ته لامپ را خیلی آرام جدا سازید. در قسمت ته لامپ سوخته یک شیار ایجاد کرده و تنگستن وسط لامپ را خیلی آهسته حرکت دهید تا مقداری رها گردد.

در ادامه به کمک یک درفش فولادی در محل ته لامپ لایه فلزی مشکی را سوراخ نموده و آن را خارج سازید. مواظب باشید به قسمت بدنه لامپ صدمه ای وارد نشود و همینطور مواظب باشید تا در اثر فشار ناشی از دست هایتان بدنه شیشه ای لامپ دچار آسیب نشود.

روش درست کردن گلدان با لامپ

در گام بعدی لایه فلزی داخل لامپ را باید بیرون آورید. برای این کار به کمک یک دم باریک تنگستن آزاد شده را از بدنه لامپ به آهستگی و با احتیاط کافی خارج کنید. به منظور ایجاد پایه برای این نوع گلدان نیز می توانید از پایه های آماده موجود در بازار استفاده نمایید و همچنین می توانید با کمی خلاقیت از وسایلی همچون درب بطری، چند تکه صدف یا فلز یا هر وسیله دیگری استفاده نمایید و بعد از گذاشتن آن در محلی خاص مقداری آب داخل بدنه لامپ ریخته و از گیاه طبیعی درون گلدان دست ساز خود بهره برده و از کاردستی جذاب خود لذت ببرید.

آموزش درست کردن گلدان با لامپ حبابی

روش دوم درست کردن این سبک گلدان

برای ساختن این گلدان شیشه ای جذاب نیاز به یک سری ابزار و وسایل ساده همچون لامپ رشته ای، انبردست، مقداری سیم فلزی ضخیم، سوراخ کن یا درفش، چکش و یک پیچ بلند دارید.

در مرحله اول باید سر لامپ را باز کنید. برای این کار با کمک یک انبردست تکه فلزی بالای لامپ را جدا سازید. در قسمت زیرین این قطعه یک تکه شیشه ای کلفت وجود دارد که باید با سوراخ کن آن را خارج کنید. سوراخ کن را داخل سوراخ بر روی شیشه فرو کرده و خیلی آرام شیشه را بیرون آورید. باید مواظب باشید که خرده های شیشه به دستتان آسیب نزند.

در ادامه نوبت خارج کردن فیلامنت یا رشته های سیم درون لامپ می باشد. یک پیچ را سر لامپ گذاشته و با استفاده از چکش چند ضربه به آن بزنید. در طی کار باید پیچ را خیلی سفت نگه داشته چرا که اگر از دستتان خارج شود حباب لامپ امکان دارد بشکند. زمانی که کل اتصالات رشته به سر فلزی لامپ شکست محتویات درون لامپ را خالی نمایید.

شیوه درست کردن گلدان با لامپ

سپس یک تکه دستمال را دور سوراخ کن بپیچانید و با آن پودر درون لامپ را تمیز نمایید. پس از این که پودر درون شیشه را تمیز کردید درون آن را با آب شستشو دهید تا به طور کامل شفاف شود. برای آماده کردن پایه گلدان سیم فلزی را برداشته و با استفاده از انبردست پایه ای را که تمایل دارید برای گلدان خود بسازید. با استفاده از بخش پایین سیم یک پایه بزرگ ساخته و قسمت بالای آن را پس از یک منحنی دور بخش فلزی حباب بپیچانید.

آموزش ساخت گلدان با لامپ

در مطلب ارائه شده نحوه و مراحل ساخت گلدان با لامپ را به دو روش ساده و راحت به صورت گام به گام آموزش دادیم که امیدواریم برایتان مفید و سودمند بوده باشد و از این بخش آموزشی نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید برای دیزاین خانه خود گلدانی زیبا و جذاب بسازید و از آن استفاده نمایید.

برای ساخت گلدان می توان از روش های مختلف دیگری نیز استفاده کرد که از جمله آن می توان به ساخت گلدان با قوطی کنسرو و ساخت گلدان با لاستیک اشاره کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *