دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای کاشت ناخن به چه ابزاری نیاز داریم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

خانم ها بر این باورند که داشتن دست هایی زیبا وابسته به داشتن ناخن هایی زیباست به همین دلیل است که کاشت ناخن محبوبیت بسیاری در بین خانم ها دارد.

در واقع کاشت ناخن یک روش کاربردی برای آرایش و تزیین ناخن می باشد. در کاشت ناخن نوعی از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد با ماندگاری طولانی چسبانده می شود.

کاشت ناخن چیست

برای این کار سطح ناخن ها را به وسیله سوهان می تراشند تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی بماند. دلیل اصلی این کار این است که ناخن کاشته شده شباهت بیشتری به ناخن طبیعی داشته و برجستگی آن کمتر باشد در اصل کاشت ناخن دقیق و خوب انجام شده باشد. البته یک کاشت خوب علاوه بر، داشتن ظرافت و زیبایی باید دوام و استحکام بالایی نیز داشته باشد.

فواید کاشت ناخن

همانطور که گفته شد کاشت ناخن سبب زیبایی ناخن و دست ها می شود اما فواید بسیار دیگری هم دارد. علاوه بر زیبایی دلایل دیگری چون مشکلات ناخن و داشتن ناخن های بد فرم و بد رنگ خیلی ها را ترغیب به انجام این عمل می کند.

 کاشت ناخن مخصوصا برای کسانی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند مناسب است و مانع عادت جویدن ناخن می شود. قبل از انجام این عمل موارد زیادی را باید رعایت کرد؛ ابزار، روش و مواد آن را باید شناخت و برای انجام آن به متخصص مراجعه کرد تا عوارض آن را به حداقل رساند.

متخصصین کاشت ناخن

به افرادی متخصصین کاشت ناخن گفته می شود که با گذراندن دوره آموزشی توانسته اند مهارت کامل در زمینه کاشت ناخن را کسب کنند. در اصطلاح به این افراد ناخن کار گفته می شود. اما تنها داشتن مهارت، فرد را به ناخن کار حرفه ای تبدیل نمی کند.

یک ناخن کار حرفه ای نیاز دارد از وسایل کاشت ناخن با کیفیت استفاده کند تا مشتری بیشتری کسب کند و بتواند آنها را راضی نگه دارد.

معرفی انواع کاشت ناخن

در حال حاضر از روش کاشت ناخن با پودر و کاشت ناخن با ژل استفاده می شود. هر کدام از این روش ها نیازمند لوازم و ابزار متفاوتی هستند که در ادامه به معرفی و بررسی هر مورد می پردازیم.

همچنین می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم کاشت ناخن نیل مستر مراجعه کنید و انواع لوازم با بهترین کیفیت ها و برند ها را مشاهده کنید.

معرفی انواع دستگاه های برقی برای کاشت ناخن

  • سوهان برقی ناخن

سوهان کشی با سوهان دستی امکان پذیر خواهد بود اما بسیار زمان بر و خسته کننده است از همین رو با استفاده از سوهان برقی علاوه بر صرفه جویی در زمان می توانید سوهان کشی حرفه ای تری داشته باشید. دستگاه های سوهان برقی با برندهای مختلف و با قیمت های مختلف موجود هستند.

کاشت ناخن چیست

  • دستگاه UV ناخن

کاربرد این دستگاه در خشک کردن ژل است که تنها ۲ دقیقه برای خشک کردن ژل روی ناخن ها کافیست.

  • دستگاه UV-LED

دستگاه یووی- ال ای دی برای خشک کردن لاک و لاک ژل به کار برده می شود و قادر است از ۵ ثانیه تا ۱ دقیقه آنها را خشک کند. اگر شما ناخن کار حرفه ای هستید من این دستگاه را به شما پیشنهاد می دهم. البته این دستگاه یک مزیت دیگر هم دارد که می تواند تمامی برند های لاک و ژل را در همین مدت زمان خشک کند.

  • پنکه یا فن زیر دست

فن زیر دست یا پنکه در زیر دست مشتری قرار داده می شود تا خرده پودرهایی که در هنگام کار کاشت تولید می شوند را در یک کیسه جمع آوری کرده و مانع از پخش شدن آنها شود.

معرفی ابزار و وسایل کاشت ناخن

در اینجا به معرفی و بررسی ابزاری می پردازیم که استفاده از آنها در هر دو نوع کاشت نیاز است.

  • عقب زن یا پوشر

عقب زن یا پوشر به وسیله ای گفته می شود که از آن برای عقب زدن پوست ها و کوتیکول های روی ناخن استفاده می کنند. عقب زن ها دارای دو سر هستند که از یک سمت برای عقب زدن ها و از دیگری برای تمیز کردن زیر ناخن و برداشتن کوتیکول ها استفاده می شود.

پوشر های موجود در بازار به دو دسته تقسیم می شوند که اولی فلزی و دومی چوبی یا یکبار مصرف است.

  • نیپر

نیپر وسیله ای مانند قیچی است که در بریدن پوست های اطراف ناخن کاربرد دارد. استفاده از این وسیله در مانیکور و داشتن ناخن زیبا تاثیر بسیاری خواهد داشت. نکته ای که هنگام خرید نیپر باید به آن توجه کنید، لبه های تیز آن است. نیپر ها اندازه های مختلفی دارند که انتخاب هر سایز بسته به راحتی ناخن کار است.

  • قیچی مانیکور

بعضی از دوستان بجای استفاده از نیپر یا گوشتگیر از قیچی مانیکور استفاده میکنند تا ظرافت کار بیشتری در کارشان داشته باشند. قیچی مانیکور نیز با برندهای مختلف موجود است. مهمترین نکته ای که در اینجا مطرح است نگهداری از نیپر و قیچی مانیکور است. این دو ابزار به قدری ظریف هستند که باید مواظب باشید به هیچ عنوان از بلندی به روی زمین پرتاب نشوند چون در غیر اینصورت کارایی لازم را نخواهند داشت و عملا بی کیفیت می شوند.

  • کاتر

از کاتر برای کوتاه کردن و بریدن اضافات تیپ و ناخن مصنوعی پس از چسباندن آنها بر روی ناخن طبیعی استفاده می شود.

  • سوهان کاشت

سوهان کاشت ناخن در سایزهای مختلف برای سوهان کشی ناخن استفاده می شود. سایزهای موجود عبارتند از ۸۰ – ۱۰۰ – ۱۵۰ – ۱۸۰- ۲۴۰ که ۸۰ زبرترین سوهان و ۲۴۰ نرمترین سوهان می باشد. بعضی از سوهان دستی ها تک سایز هستند یعنی هر دو سمت یک سایز دارند مثلا سایز ۸۰ و بعضی از سوهان دستی ها دو سایز هستند مثلا ۱۰۰/۱۸۰ هستند یعنی یک طرف سایز ۱۰۰ و طرف دیگر سایز ۱۸۰ را دارد.

امروزه در بازار سه نوع بافر دارد که شامل بافر نرم، بافر نرمال و بافر زبر می باشد. بافر جلا دهنده ناخن هاست. در اصل بر روی ناخن بافر را می کشند تا صاف و صیقلی گردد.

نکته قابل توجه در رابطه با بافرها این است که در ساخت بافر از ماده شیمیایی استفاده نمی شود.

  • چسب ناخن

قطعا برای چسباندن تیپ ناخن و ناخن مصنوعی به چسب ناخن نیاز پیدا می کنید. البته کاربرد چسب در برخی طراحی ها و دیزاین ها نیز می باشد.

  • کوتیکول اویل و کوتیکول ریموور

روغن کوتیکول یا کوتیکول اویل جهت نرم کردن اطراف کوتیکول ناخن برای بعد ازکاشت بکار می رود.

کوتیکول ریموور یا پاک کننده کوتیکول به نرم کردن ناخن کمک می کنند و حاوی ۲ الی ۵ درصد هیدروکسید سدیم یا هیدروکسید پتاسیم و گلیسیرین است و از آن قبل از سوهان کشیدن، برروی ناخن زده می شود.

  • مرطوب کننده

از دیگر لوازم مورد نیاز کاشت ناخن باید به مرطوب کننده اشاره کرد که در تقویت ناخن ها کمک بسزایی می کند.

  • پد لا انگشتی

در هنگام پدیکور پد لا انگشتی بین انگشتان قرار می گیرد تا لاک ناخن به انگشت مجاور برخورد نکند.

  • تاپ شاین یا تاپ کات

تاپ شاین یا تاپ کات یک لایه محافظ بی رنگ اما درخشان بر روی ناخن ایجاد می کند و مقاومت و زیبایی ناخن ها را افزایش می دهد. از تاپ شاین یا تاپ کات روی کاشت پودر و کاشت ژل و ژلیش ناخن استفاده می گردد.

  • ضد قارچ

پس از آماده کردن ناخن برای کاشت نوبت ضد قارچ است که بر روی ناخن زده شود این محلول از تجمع باکتری و بروز قارچ بر رو ناخن جلوگیری می نماید.

بررسی و معرفی ابزار مورد نیاز کاشت ناخن با پودر

کاشت ناخن چیست

  • پرایمر

پرایمر ها محلولی با چربی نسبتا کم ولی رقیق هستند که قبل از موادگذاری برروی صدف ناخن مورد استفاده قرار می گیرد تا چربی صدف ناخن از بین برود و مواد خوب جذب صدف ناخن گشته و هوا نگیرد.

پرایمر ها انواع مختلفی دارند و به طور کلی پرایمر ها به سه دسته، پرایمر اسیدی، پرایمر متوسط و پرایمر غیر اسیدی تقسیم می شوند.

  • پودر مخصوص کاشت ناخن

مهمترین وسیله برای کاشت ناخن با پودر، قطعا پودری است که استفاده می شود و مهم است که بهترین پودر انتخاب شود. پودر کاشت ناخن نیز انواع مختلفی دارد. مانند:

  • پودر هلویی کاشت ناخن
  • پودر سفید کاشت ناخن
  • پودر کریستالی یا کلیر کاشت ناخن
  • پورد صورتی کاشت ناخن
  • لیکوئید کاشت ناخن

لیکوئید محلولی است حلال که با آن می توانیم پودرها را به صورت خمیر برداشته و با آن موادگذاری انجام دهیم و در دو رنگ یاسی و بی رنگ در بازار موجود است.

  • قلم مخصوص کاشت ناخن

قلم نیز یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید به کیفیت آن توجه کرد. هم اکنون بهترین قلم موجود در بازار قلمی است که در ساخت آن از موی طبیعی سمور استفاده شده باشد.

بررسی و معرفی ابزار مورد نیاز کاشت ناخن با ژل

کاشت ناخن چیست

  • باندر ژل (پرایمر فری اسید)

یک نوع محلول مانند پرایمر در کاشت ناخن با پودر است که بین ژل کاشت و سطح ناخن ها چسبندگی مناسبی را ایجاد می کند.

  • بیس کات یا بیس ژل

یکی از مهمترین مواد در کاشت ژل می باشد. که در همه نوع کاشت ژل مورد استفاده قرار می گیرد.

  • ژل اصلی مخصوص کاشت

مهم ترین وسیله در کاشت ناخن با ژل ، همانطور که از نامش پیداست ژل است که کیفیت آن از نکات مهم هنگام خرید است.

ژلهای مخصوص کاشت عبارتند از: پلی ژل – رابربیس – بیلدرژل یا سافت ژل – جم ژل یا هارد ژل

  • قلم مخصوص کاشت ژل

بعد از ژل اصلی در این نوع کاشت قلم آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که برای ساخت این نوع قم از موی مصنوعی استفاده می شود.

سخن آخر

در بالا به تمامی ابزار و لوازم مورد نیاز کاشت پودر و ژل را مورد بررسی قرار دادیم اما تمام محصولات به همین جا ختم نمی شود و لوازمی همچون انواع ناخن گیر، تیپ ناخن، ظرف مخصوص لیکوئید، محلول پاک کننده لاک ناخن، کاسه مخصوص مانیکور، سوهان دستی، کلینزر، پد کلینزر، لاک ژل، انواع دیزاین و… از مواردی هستند که در کاشت ناخن نیاز می شود.

حال وقت این است که بهترین فروشگاه لوازم کاشت ناخن را به شما عزیزان معرفی کنم.

کاشت ناخن چیست

فروشگاه اینترنتی نیل مستر انواع لوازم کاشت ناخن را با برند های مطرح و محبوب در کاشت ناخن مانند کاکاپو،MCH ، NBI و… را به صورت عمده و تکی در اختیار شما قرار می دهد و تنها کافیست به آدرس اینترنتی www.nailmaster.com مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *