دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با دلیل شوری اشک و انواع آن آشنا شوید

  • شقایق ایران دوست
  • ۴ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

دلیل شوری اشک چشم ها به دلیل این می باشد که ماده های مزاحم وارد چشم هایتان نشود و چشم ها بدون آسیب دیدن خود را تمیز کنند. در ادامه شما را با این موضوع بیش تر آشنا می کنیم و انواع اشک ها را برایتان بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم در حین گریه کردن مزه اشک خود را چشیده باشید می بینید که مزه شوری دارد. این شور بودن اشک ها بر اساس حکمت خداوند می باشد که بسیاری از افراد آن را نمی دانند. در ادامه شما را با دلیل شوری اشک آشنا می کنیم.

دلایل شور بودن اشک ها

اصلی ترین دلیل شوری اشک

بینایی و به طور کلی چشم ها دارای یک ساختار بسیار قدرتمند می باشد که شما با استفاده از آن ها می توانید ببینید و جالب است بدانید که آن ها دارای ساختار بسیار قدرتمندی می باشند و هنوز هیچ چیزی شبیه آن ها ساخته نشده است.  چشمه های جوشان و بسیار ریزی در اشک ها هستند که روزنه های بسیار ظریفی دارند و همیشه هم روان هستند. در واقع زمانی که آن ها خشک شوند مشکلات بسیار زیادی مانند خشکی چشم برایتان ایجاد می شود که ممکن است بسیار دردناک بوده و حتی چشم های شما زخم خواهد شد.

در واقع بینایی ما به همین چشمه ها وابسته می باشد و در صورتی که نباشند قطعا مشکلات بی شماری برایمان ایجاد خواهد شد. برخی از افراد اعتقاد دارند که خوردن غذا های مختلف و عدم کارکرد خوب کلیه ها منجر به ایجاد شوری اشک ها می شود که این امر کاملا درست می باشد اما برای حیواناتی مانند لاک پشت صدق می کند که غذای او ستاره دریایی است و کلیه هایشان مانند انسان ها به خوبی کار نمی کند. در ادامه شما را با دلیل شوری اشک چشم ها آشنا خواهیم کرد.

مایعات درون بدن

جالب است بدانید که همه مایعات درون بدن خودشان دارای مقادیر مختلفی نمک هستند. در واقع نمک ها می توانند به بهبود انقباض ماهیچه ها کمک کنند و تفکر را بهبود بخشند. در نظر داشته باشید که اشک چشم نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و به همان اندازه که خون دارای نمک می باشد اشک نیز مقدار خاصی نمک را در خود دارد. کل میزان نمک ها در اشک ها زیر یک درصد می باشد با این حال مزه شوری دارند.

فواید شوری اشک برای چشم ها

  •  آرون گروپس

حفظ بافت چشم ها

علت دیگری که اشک های ما شور هستند این است که بتوانند از بافت های چشم به خوبی مراقبت کنند. در نظر داشته باشید که اگر مقداری شوری در اشک ها نباشد ممکن است چشم ها هر آشغالی را از بیرون به سمت خود جذب کنند و مشکلات بسیاری برای چشم ها ایجاد خواهد شد. شور بودن اشک ها باعث می شود که گرد و غبار هایی که وارد چشم می شوند به صورت خود کار از چشم ها خارج شوند. یادتان باشد که اگر اشک ها شور نبودند ممکن بود چشم ها به علت ورود اشیای مزاحم بینایی خود را از دست بدهند.

انواع اشک

میزان شوری اشک ها بستگی به نوع آن ها دارد. در واقع غدد اشکی در بالای پلک ها قرار دارند و می توانند سه نوع مختلف اشک تولید کنند. این اشک ها شامل اشک های پایه، اشک های رفلاکسی و اشک های احساسی هستند. اشک های پایه به طور کلی برای مرطوب نگه داشتن چشم ها و پیشگیری از ورود جرم ها و آلودگی ها به درون چشم ترشح می شوند و می توانند از بروز عفونت های شدید نیز پیشگیری کنند.

اشک های رفلاکسی زمانی ترشح می شوند که چشم های شما در معرض آلودگی ها و ماده های مضر مانند گرد و خاک و دود شدید قرار می گیرند. اشک های احساسی نیز همانطور که از نامشان پیداست معمولا در حین گریه غم و شادی ایجاد می شود.بیش تر اشک های پایه و رفلاکسی نمک بیش تری دارند و برای این گه چشم ها سالم تر باشند و هیچ مشکلی آن ها را تهدید نکند بسیار مفیدند.

اشک های احساسی بر خلاف اشک های رفلاکسی و پایه یک سری مواد دیگر مانند هورمون های خاصی را در خود دارند بنابراین می توان گفت میزان نمک آن ها بسیار کم است. جالب است بدانید که هورمون هایی که در اشک های احساسی هستند مانند یک مسکن عمل می کنند و شما بعد از گریه کردن احساس سبکی بیش تری خواهید داشت.

دلیل شوری اشک

حال که با دلیل شوری اشک آشنا شدید بهتر است بعد از هر باری که گریه می کنید خداوند را شاکر باشید که بدن شما سالم می باشد و فرایند های طبیعی خود را انجام می دهد و از شما مراقبت می کند. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر عوارض گریه ی زیاد و فواید بزاق دهان آشنا شده و اطلاعات خود را افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *